Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Obs att fysik inte är min grej...Försöker plugga fysik med dottern. Ingen av oss fattar nånting.
Visa bifogad fil 174228
Be inte mig göra så.
Obs att fysik inte är min grej...
Det borde innebära att tre kilo matolja trycks undan. Föremålet kan ju inte trycka undan mer än vad den/dess kraft väger (vet ej om man ska ta hänsyn till gravitationen och om den kan tänkas påverka?).
3(kg föremål)÷0.9(oljans densitet)=3.3 (liter undantryckt olja/föremål under ytan)
Svaret borde alltså bli 33% (3.3 av 10).
Tänker inte garantera att detta är rätt, men jag tror att det är det. Någotsånär iallafall.
Försöker plugga fysik med dottern. Ingen av oss fattar nånting.
Visa bifogad fil 174228
Du var snabbare än mig som fick leta papper o pennaObs att fysik inte är min grej...
Det borde innebära att tre kilo matolja trycks undan. Föremålet kan ju inte trycka undan mer än vad den/dess kraft väger (vet ej om man ska ta hänsyn till gravitationen och om den kan tänkas påverka?).
3(kg föremål)÷0.9(oljans densitet)=3.3 (liter undantryckt olja/föremål under ytan)
Svaret borde alltså bli 33% (3.3 av 10).
Tänker inte garantera att detta är rätt, men jag tror att det är det. Någotsånär iallafall.
Hade penna och papper redoDu var snabbare än mig som fick leta papper o penna
Precis så! Det är en dålig dag, inte ett dåligt livEn rätt pissig dag på jobbet.
Och självklart öste regnet ner när jag kom hem och skulle ta min löprunda.
Men nu är den gjord och jag ska duscha och dricka kaffe.
Det kommer bättre dagar.