Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker plugga fysik med dottern. Ingen av oss fattar nånting.
Visa bifogad fil 174228
Obs att fysik inte är min grej...

Det borde innebära att tre kilo matolja trycks undan. Föremålet kan ju inte trycka undan mer än vad den/dess kraft väger (vet ej om man ska ta hänsyn till gravitationen och om den kan tänkas påverka?).
3(kg föremål)÷0.9(oljans densitet)=3.3 (liter undantryckt olja/föremål under ytan)
Svaret borde alltså bli 33% (3.3 av 10).

Tänker inte garantera att detta är rätt, men jag tror att det är det. Någotsånär iallafall.

Jag blev hittad av en kattunge. Lite trasslig :D :heart
IMG_20250915_212809882.webp

Det borde innebära att tre kilo matolja trycks undan. Föremålet kan ju inte trycka undan mer än vad den/dess kraft väger (vet ej om man ska ta hänsyn till gravitationen och om den kan tänkas påverka?).
3(kg föremål)÷0.9(oljans densitet)=3.3 (liter undantryckt olja/föremål under ytan)

Tänker inte garantera att detta är rätt, men jag tror att det är det. Någotsånär iallafall.
🙏🙏🙏

Våra älskade katter ❤️. Hankatten kom upp och gosade ner sig brevid mig i sängen i morse; så mysigt ❤️ och honkatten följde med oss ner till soptunnorna ikväll (skönt att ha dem på vår sida av vägen eftersom ju vår trogna följeslagare följer med oss 🥰) och sprang före oss och busade på väg upp till huset, 10 år ung med bus ❤️.

Du var snabbare än mig som fick leta papper o penna

Efter jobbdagen for jag direkt därifrån genom rusningstrafiken I regn till stallet och pysslade om älskade pållan i lugn och och red en stund ❤️. Kände igenom lite i skritt och lite galoppfattningar barbacka ridbanan men eftersom den var rätt blöt efter allt regn på sistone (den dammar inte kan man säga 😁) så skrittade vi av ett stycke längs grusvägen istället, nåja en liten galopp till med 😁😍. Efter att ha grejat hemma med är det nu skööööönt att krypa ner I sängen och sooooova 🥱.

Lång och regnig dag i stallet, först lektion.
Sedan blev jag och favvohästen ordinerade busridning á la ponnyryttare. Så vi tog oss ut i hällregnet på banan och galopperade med cowboytjut och hoppade studs med enhandsfattning och sånt kul :D

Var ju inte igår man fick hålla på så!

Sen var det en timma bil hem, tur jag hade en torr fleece att byta till. Blöt och kall!

Strax dags för att kravla i säng, men först tandborstning och ta medicin. Eller ja, i omvänd ordning då. har redan tagit migränmedicin för har känt att det varit på gång i eftermiddags/kväll. Verkligen en tuff dag, som kanske fick lite förklaring när huvudvärken började bli lite för intensiv och inte ville gå över med vila och Alvedon i eftermiddags. Har varit alldeles för rastlös för att spendera kvällen i sängen dock när migränmedicin hjälpte, så jag tänker att jag nog ser till att ha med mig värktabletter till jobbet i morgon....

Studerade min bettskena och tänkte på vad ena tandläkaren (två som arbetar ihop och driver mottagningen i hop) sa "hennes tänder är ju ojämna" (meningen och sammanhanget var mer än så), och den ser ju rätt märklig ut måste jag säga! Om jag på något vis tidigare trodde att jag åtminstone hade hyfsat normala tänder så tror jag inte det nu! :rofl:

548155734_10162215382113877_2952882731223741460_n.webp

Jag har alltså aldrig tänkt på hur det egentligen ser ut... Jag skulle vilja se hur en bettskena till hund ser ut :D

Nej, fasen, märks jag är trött, nu går jag, herregud!

Borde gå och lägga mig men måste vänta tills långprogrammet på tvättmaskinen blivit klart så att jag har trasor imorgon. Jag glömde helt och hållet att jag bytt dagar den här veckan!
Meh! Jag är så trött ju! :sleep:

Vaknade orimligt tidigt. Kan inte åka till jobbet än, får ändå inte stämpla in innan halv sju. Får väl försöka fördriva lite till i tysthet så de andra inte vaknar.

Dags att göra mig iordning för jobbet. Är himla trött dock. Fick ge upp 03.30 och gå ned och lägga mig i soffan. Min stackars sambo är sjuk vilket innebär att han snarkar något oerhört. Här nere är det katter som stör istället 😅

Nyvaken. Åter igen med huvudvärk. Börjar kännas som att det är huset som på något vis ger mig huvudvärk eftersom jag haft det varje dag sen jag kom hit, dock inte igår på jobbet (fast å andra sidan tog jag en Alvedon innan jobbet). Mer troligt är väl egentligen att jag bara sover för lite eller omedvetet spänner mig pga allt det nya...

Får bli en till Alvedon. Har iaf hittat en potentiellt trevlig promenadslinga att gå innan jobbet, så nu ska jag ta mig upp, laga mat till ikväll och sedan göra mig i ordning för att åka iväg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund