Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fasiken. Skulle egentligen till sjukhuset (inget som har att göra med sepsisen) som var planerat för några månader sedan. Vaknade och insåg att nej, det här går inte. Måste åka buss, pendeltåg (där pendeln dessutom stannar i motsatt riktning till där jag ska kliva av och sedan gå drygt en kilometer. Så det vara bara att ringa och förklara, tack och lov är de schyssta så inga straffavgifter utan bara, vila dig och vi ombokar till nästa vecka och mår du inte bra då heller så ring bara samma dag. Jag blev gråtfärdig (som aldrig gråter) för att de var snälla 🙄

Kände mig yr och tog tempen. 37.5, låter inte mycket men jag ligger som frisk på ca 36.3. Orkade inte riktigt upp ur sängen förrän nu utan har sovit och svettas, sovit och fryst. Hade tv på men somnade hela tiden. Nåja nu har jag iaf tagit några alvedon och hoppas att det drar ner febern :banghead:

Vad i helsike, jag är på väg med stormsteg mot att bli frisk. Nu orkar jag plötsligt knappt sitta på datorstolen.

Fasiken. Skulle egentligen till sjukhuset (inget som har att göra med sepsisen) som var planerat för några månader sedan. Vaknade och insåg att nej, det här går inte. Måste åka buss, pendeltåg (där pendeln dessutom stannar i motsatt riktning till där jag ska kliva av och sedan gå drygt en kilometer. Så det vara bara att ringa och förklara, tack och lov är de schyssta så inga straffavgifter utan bara, vila dig och vi ombokar till nästa vecka och mår du inte bra då heller så ring bara samma dag. Jag blev gråtfärdig (som aldrig gråter) för att de var snälla 🙄

Kände mig yr och tog tempen. 37.5, låter inte mycket men jag ligger som frisk på ca 36.3. Orkade inte riktigt upp ur sängen förrän nu utan har sovit och svettas, sovit och fryst. Hade tv på men somnade hela tiden. Nåja nu har jag iaf tagit några alvedon och hoppas att det drar ner febern :banghead:

Vad i helsike, jag är på väg med stormsteg mot att bli frisk. Nu orkar jag plötsligt knappt sitta på datorstolen.
Som vi sagt det tar lång tid och kan nog gå upp och ner.

Har du ätit riktig mat? Kroppen måste ha bränsle annars kommer den stänga ner igen

Kan du kolla med vården om det är normalt att du får feber nu igen? För säkerhets skull?

Pratat med 1177 som tyckte jag skulle avvakta eftersom jag inte har några problem med andning, urin eller liknande. Han sa att det inte är ovanligt att man lätt får en annan infektion när man ligger på sjukhus särskilt när man haft sepsis som gör kroppen mer infektionskänslig. Sa att jag inte skulle tveka att ringa om jag känner att något är fel senare ikväll.

Påtat på min (ja, min!) projektplan större delen av dagen. Tänkte låta den vila imorgon och se om kollegorna läst och begrundat till mötet på torsdag. Känns lite waste of time men vad gör man inte för jobbet. Den ena kollegan ska ju sluta och den andra har tänkt jobba hemifrån resten av veckan.

Jaja, jag vet att jag gör ett bra jobb i varje fall. Min projektplan är en guldgruva utan dess like! :D

Idag gjorde jag dagen goda gärning på jobbet när jag räddade en nässelfjäril :up:
Den hade på något mysko vis tagit sig in via 2 bevakade slussdörrar, genom en dörr med kodlås, upp för ett trapphus, in i en foajé och hittat in till ett angränsande rum på övervåningen, där den var och spanade ut genom fönstret för att komma ut. Men eftersom våra fönster inte går att öppna så måste den ju räddas!!
Jag lyckades få den att sitta still på mitt anteckningsblock, sen fick jag bära ut den samma väg som den hade hittat in. Jag satte den i en blomma utanför entrén och den tackade så mycket :love:

Jag fattar inte att folk vågar lita på svampråd i facebook-grupp 🤪. Dagligen ser jag folk som frågar är det här en "x"? Och sedan brukar det hagla kommentarer. Jodå, bara att äta! SÅ god - mums! Men sedan kommer kommentarer att, nej, det är en HELT annan svamp. Giftig!
Näpp, jag håller mig till vanliga gula kantareller. Inget annat plockas här... :D

Hmm, beställde Libre 3. Men nu börjar jag tveka. Dels för att man inte kan använda Libre 3 på både mobilen och läsaren vilket är extremt irriterande. Eftersom min sista 2 fortfarande har några timmar kvar så kollade jag. 14.4 på Libre 2 och 18.5 på Libre 3. Nu börjar jag verkligen fundera. Får ringa imorgon till Abbott och fråga vad sjutton det är som händer. 4 är trots allt ganska mycket.

Jag fattar inte att folk vågar lita på svampråd i facebook-grupp 🤪. Dagligen ser jag folk som frågar är det här en "x"? Och sedan brukar det hagla kommentarer. Jodå, bara att äta! SÅ god - mums! Men sedan kommer kommentarer att, nej, det är en HELT annan svamp. Giftig!
Näpp, jag håller mig till vanliga gula kantareller. Inget annat plockas här... :D
Rådet är väl att lära sig en ny svamp då och då. Samt bara plocka de man är absolut tvärsäker på.

DN skrev att en stockholmskrog serverat stenmurklor med ursäkten att de kokats tre gånger. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund