Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går oväntat bra idag ändå. Fått bra feedback från chefen, att jag tänker rätt med arbetssättet. Gjort klart jobb som kollegan skulle gjort i somras. Rationaliserat bort hälften, det fanns ingen anledning att göra det (och chefen höll med mig).

Nu dricker jag te och funderar på att ta en promenad medan solen skiner.

Fått ingen på jobbet att jobba 80% en månad framöver, för att se om det hjälper mig med mitt psykiska mående. Känns nervöst ekonomiskt, men bra annars. För något måste göras för att vända detta.

Var hos VC i förmiddags och fick lite minskad oro för en fysisk åkomma jag tänkt mycket på senaste veckan.

Dåligt med sömn i natt och många oroliga tankar rusar runt. Tog mig till jobbet i morse trots det och har nu kommit hem. Tror jag ska försöka sova en stund och sen åka till stallet. Förhoppningsvis blir det en bra ”reset”. Tänk att det där livet som passerar kan ställa till med så mycket hjärnmos.

Sitter i utbildning över skype. Det är rörigt, oengagerat och osammanhängande. I alla fall till del. Men som tröst så väntar en ny utbildning direkt efter denna.

Som kontrast kan jag säga att jag hade en jättebra och väldigt intressant utbildning idag över Teams :up: Den var på en timme men hade gärna fått vara längre och utförligare för den var så bra.

Ny utbildning. Fler pratande powerpoints. Jag kämpar med att hålla engagemanget uppe. Det har gått ca 45 sekunder sen senaste pausen... ...och jag skriver på Buke istället för att lyssna.

Som kontrast kan jag säga att jag hade en jättebra och väldigt intressant utbildning idag över Teams :up: Den var på en timme men hade gärna fått vara längre och utförligare för den var så bra.
Jag vill också gå utbildning :arghh: vet inte när jag senast fick någon kurs på jobbet.

Jag vill också gå utbildning :arghh: vet inte när jag senast fick någon kurs på jobbet.

Jag är så glad när det kommer sådana här möjligheter. Utbildningen idag var dessutom ytterst relevant för mitt jobb. Sedan är det ju suveränt när de som håller i den är skickliga, hela presentationen var ytterst proffsig (och dessutom från någon som jobbat länge med det här på väldigt hög nivå i stora projekt).

Den var frivillig, vår HSSE skulle gå den och bjöd in relevant personal att delta och de som valde att inte delta missade verkligen något.

Vill hem och sova :sleep:
Min plan har börjat ta form:
1. Inte somna på jobbet så att jag kan rusa iväg prick exakt när jag får gå hem.
2. Vandra på tåget, annars kanske jag somnar och hamnar någon helt fel stans.
3. Köpa äpple. Så vansinnigt sugen på äpple att jag håller på att krevera.
4. Hem. Äta äpple. Mata katten. Leka liten stund med katten för husfridens skull.
5. Kasta mig i säng och sova.

Ser fram emot punkt 5 något enormt. Så här trött var jag inte ens när jag hade varit uppe i 52 timmar. Det är helt tokigt vad trött jag är.

Vill hem och sova :sleep:
Min plan har börjat ta form:
1. Inte somna på jobbet så att jag kan rusa iväg prick exakt när jag får gå hem.
2. Vandra på tåget, annars kanske jag somnar och hamnar någon helt fel stans.
3. Köpa äpple. Så vansinnigt sugen på äpple att jag håller på att krevera.
4. Hem. Äta äpple. Mata katten. Leka liten stund med katten för husfridens skull.
5. Kasta mig i säng och sova.

Ser fram emot punkt 5 något enormt. Så här trött var jag inte ens när jag hade varit uppe i 52 timmar. Det är helt tokigt vad trött jag är.
Bra plan! Håll det enkelt! :)

Fått ingen på jobbet att jobba 80% en månad framöver, för att se om det hjälper mig med mitt psykiska mående. Känns nervöst ekonomiskt, men bra annars. För något måste göras för att vända detta.

Var hos VC i förmiddags och fick lite minskad oro för en fysisk åkomma jag tänkt mycket på senaste veckan.
Klokt! Har min första fasta rad på några år nu och det är 75% om jag räknat rätt- skönt att börja med ändå trots allt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII