Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter jobbet for jag direkt till stallet; pållan fick lösgaloppera en liten stund på ridbanan och så fick jag hjälp senare att ta ut hästarna efter hö och mys i sina boxar 🥰. Så jag åkte hem och dammsög golven, lite annat pyssel och lagade middag innan vi såg på veckans avsnitt av Elitstyrkans hemligheter och om det var skönt att krypa ner I sängen strax före 21.30 ☺️.

Dottern har dessutom börjat fundera på att gå gymnasium med internat. Jag kollade på Lundsberg, såg årsavgiften och slutade raskt kolla :rofl:
Nämnda dotter frågade om priset jag sa var per termin eller år. Jag sa per år och då tyckte hon att det åtminstone var acceptabelt.
Ett av Camilla Läckbergs barn går där och jag sa att hon nog tjänar mer än jag. Dottern tyckte att det ju ändå var så att jag tjänar rätt bra.
Hon har en himla tro på mig iaf :cool:

Bollerup med hästinriktning då?

Ska iväg till jobbet snart
Idag ska jag till apoteket för att hämta ut min Apodos. Sedan ner till Ica
Måste ta hem och tvätta mina jobbkläder idag. Ledig torsdag och fredag eftersom jag ska åka med Diggilo båten då

Vet inte om det beror på löprundan eller vad men när jag hade legat i sängen ca en timme fick jag en jäkla frossa. Nu är jag väldigt varm i stället.

Jag är rätt glad att mobiler inte fanns under min barn- och ungdomstid:

Henrik Jörntell är professor i neurofysiologi vid Lunds universitet. Hans forskning visar att skrolla i ung ålder kan ha permanent negativa effekter på din koncentrationsförmåga. Koncentrationsförmågan är inte något som finns hos oss när vi föds, enligt Jörntell. Hjärnan måste, precis som med andra förmågor, lära sig att vara koncentrerad och att det kommer något positivt ur det.
https://www.dn.se/insidan/att-skrolla-i-ung-alder-kan-paverka-din-koncentrationsformaga-livet-ut/

Ringer annan myndighet i jobbet. När jag blev ställd i kön fick jag automatisk information om väntetid sju minuter. Nu har jag stått i kö i 25 minuter och har plats 39 i kön. Suck djäkla glädjekalkyl :mad: men rensar lite mail i min inkorg så länge. och det är betalt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund