Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att jobba hemifrån idag. Inga dyra uteluncher eller försenade tåg. Igår kväll var tåget 58 minuter sent. =Ingen förseningsersättning. Det var kul att träffa kollegerna och det är värt det. Men helt klart lite tjatigt att SJ aldrig kan hålla tiden.

Men idag är det riktigt kaffe. Få möten och min enda kollega på plats är en liten hundterrorist.

En nära släkting tycker jag! Typ pastadumpling. Som sagt behandlas den ju i mångt och mycket som pasta... å andra sidan är det mycket logiskt att min favoritpasta inte alls är pasta. :D
Ok. Dumplings har jag aldrig testat. Gnocchi deg och kroppkaksdeg liknar varandra däremot. :d :d :d :d

• Gilla
Reactions: Sel
Alltså - vad ha jag blivit för människa :crazy:
Vaknade med en väldigt öm högerarm. Började direkt tänka på att det är nåt knas med den dialysfistel jag fortfarande har kvar. Palperade för att känna efter. Som den värsta hypokondriker 😕

Kom sedan på att jag körde grästrimmern en bra stund igår.
Det är träningsvärk! Hypokondriska kärring!:rage:

Vill egentligen sy något mer, men känns dumt att börja klippa när
1. Sonen kan vakna när som helst
2. Lillkatten är i vägen, hela tiden, med noll begrepp om när det är lämpligt att peta in tassarna i en sax..

Man vet att hundarna lekt när mattorna ligger i korvar här och var. 😂
IMG_9638.webp

Fick visst inte fatt i AF i dag vid 8 trots att hon skulle höra av sig, märkligt. Tröttnade och meddelade chefen om att jag tycker att beteendet är oförskämt och frågade om det inte kan gå via henne hädanefter, jag har fått lite nog av nonchalans och hon har lite mer pondus än vad jag har. Mina saker ska fungera, det första man kan göra är väl att höra av sig som planerat så bollen kommer i rullning. Åtminstone.

Har jobbat. Löst lite problem. Mailat om lite problem. Och är otroligt glad över att det är fredag äntligen, för det är väl fredag va?! :D

Döpte datorn!
Namnlös.webp

Har som vanligt svårt att sova om nätterna så ligger bara och vänder mig. Är så trött på kvällarna och tänker "jag behöver inte ta någon sömntablett, jag är ju så TRÖTT" och så tickar klockan på och när den är typ 03-04 inser jag att jag skulle tagit en ändå, ännu en natt utan sömn. Kanske lite strax innan larmet skrämmer livet av mig, jag stänger av det och spionen skuttar upp på mig och säger "Matte, du missade alarmet!!!" Nej gullet, jag sket i det, men det brukar han inte bry sig om, 27 kg hund kliver omkring på mig tills jag går upp.

Hundarna ska få gå ut i skogen nu i alla fall, får passa på att tömma ur fickan på kottar som rottisen samlat på sig och jag tagit ur hennes mun när vi kommit hem, antar jag lär få fylla upp den igen när jag kommer hem ;) Hon borde heta Kotten!

Senast ändrad:
Handlat babyplommontomater på extrapris 🙈 Min syster som varit hemma hos mig för att mata katt och ta med sig henne hem frågade varför jag köper så mycket frukt och grönsaker. Err, jag älskar frukt och grönsaker, och revbensspjäll. Och lammstek. Långsamt börjar jag äta upp frysen. De senaste veckorna har jag faktiskt inte köpt så mycket som kan frysas. Go me.

Storhandlat idag i flera affärer. Kom hem med hund- och kattmat + kattsand, allt på erbjudande. Köpt en hink mineraler till hästarna. En blomma till mig. Två stora kassar med mat, bara lite frysvaror och potatis som fattas så har jag mat i några veckor. :up:

Nu har vi fikat och jag och katterna lagt oss för att vila inför nattskiftet.

Fick visst inte fatt i AF i dag vid 8 trots att hon skulle höra av sig, märkligt. Tröttnade och meddelade chefen om att jag tycker att beteendet är oförskämt och frågade om det inte kan gå via henne hädanefter, jag har fått lite nog av nonchalans och hon har lite mer pondus än vad jag har. Mina saker ska fungera, det första man kan göra är väl att höra av sig som planerat så bollen kommer i rullning. Åtminstone.

Har jobbat. Löst lite problem. Mailat om lite problem. Och är otroligt glad över att det är fredag äntligen, för det är väl fredag va?! :D

Döpte datorn!
Visa bifogad fil 174732

Har som vanligt svårt att sova om nätterna så ligger bara och vänder mig. Är så trött på kvällarna och tänker "jag behöver inte ta någon sömntablett, jag är ju så TRÖTT" och så tickar klockan på och när den är typ 03-04 inser jag att jag skulle tagit en ändå, ännu en natt utan sömn. Kanske lite strax innan larmet skrämmer livet av mig, jag stänger av det och spionen skuttar upp på mig och säger "Matte, du missade alarmet!!!" Nej gullet, jag sket i det, men det brukar han inte bry sig om, 27 kg hund kliver omkring på mig tills jag går upp.

Hundarna ska få gå ut i skogen nu i alla fall, får passa på att tömma ur fickan på kottar som rottisen samlat på sig och jag tagit ur hennes mun när vi kommit hem, antar jag lär få fylla upp den igen när jag kommer hem ;) Hon borde heta Kotten!
Kärt barn har många namn 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt