Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att båda tvättkorgarna är fulla!! Den jag brukar ta med till tvättstugan (den andra är lite trasig) är full av ren tvätt. Har ingenstans att tömma den och det är massor att vika. Orkar inte det nu.
För att slippa skrynkliga blusar och skjortor undviker jag att ha dem ihopknölade i tvättkorgar.
Nej jag orkar inte stryka och nej jag har ingen sån där steamer.
Är du nöjd med svaret?
Å trevlig ton du har

Något som brinner i stan… hoppas de får koll på det snart!

Drack nyss te ur min kopp med Angelina Jolie och Winona Ryder (från filmen Girl Interrupted) och undrar vem jag fick den av? Det var i Secret santa 😊

Kroppkakor skulle det stå. Autokorrekt. Vi brukar ha gnocchi I pytt I panna istället för potatis. Jättegott. Eller inte istället för potatis det är ju potatis. Haha
Då blev det lite vettigare. Jag trodde det skulle till extra gyminsatser för att man ätit gnocchi, eller att degen var riktigt kroppsarbete att knåda. 😅 Blev verkligen helt förvirrad. Har inte hört den omskrivningen för pytt i panna tidigare heller.

Då blev det lite vettigare. Jag trodde det skulle till extra gyminsatser för att man ätit gnocchi, eller att degen var riktigt kroppsarbete att knåda. 😅 Blev verkligen helt förvirrad. Har inte hört den omskrivningen för pytt i panna tidigare heller.
Spytt i anna brukar vi kalla det för. Bara för att man kan. Typ

Häromdagen såg jag ju julpynt på rusta.
Och ikväll- håll i er nu....
Julmusten hade kommit in på Ica...:idea:

Bifogade filer

• 20250926_211859.webp
    20250926_211859.webp
    208,4 KB · Visningar: 36
Oh joy. Avslutade jobbveckan, efter ännu en bra jobbdag, med att expansionskärlet sprungit läck såååå det blev att med hjälp av älsklingen bogsera bilen hem, iaf tur det är år och dar sen man behövde göra det 🙃.

Till slut efter en sväng till stallet ikväll först och släppte ut hästarna; pållan fick vilodag efter ridning de senaste två dagarna, blev det pizza; honungspizza för min del, den är sååå god och en ny favorit 😋 (morgondagens lunch kirrad) och tänkte lite extra på min gamla älskade och saknade häst med colaflaskans namn ❤️. Haha nu tar de sig med de nya ägarna på pizzerian 😉. sambon vill ju ha vesuvio med pepperoni och mild sås och killen sa "som alltid" när vi beställde på plats 😄.

• Gilla
Reactions: Sel
Fryser och känner mig lite hängig. Sitter med en mugg te i en filt och har slagit igång alla elementen nu för att få lite värme här. Känner att jag kanske borde äta något innan jag lägger mig men har ingen riktig aptit heller och vill inte börja må illa igen, speciellt inte om jag är på G att bli sjuk!

Hoppas bara det är lite vila jag behöver, lite lugn och ro innan allt drar igång nästa vecka igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9