Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade just kommit ur duschen när det ringer på dörren. Får på mig en t-shirt och ridleggings och rusar ner. Det var någon elektriker som skulle fixa utebelysning på gården iom att den gick söder då man grävde av elkabeln. Så jag fick vandra runt där en evighet mellan alla byggnader och han kollade saker. Det var den tiden och energin jag hade tänkt lägga på att jobba hästen. Nu är jag för trött igen. :sleep:
Ska göra ngt enkelt att äta iom att sambo iaf är på jobb. Och sen gå och leka pyroman i pannrummet.

Vad skönt ändå att du har en psykolog som du känner förtroende för och klickar med! Ibland kan de ju vara hur trevliga som helst. Men man är inte på samma våglängd liksom..
Han är fantastisk. Haft honom i fem år nu och han har hjälpt mig genom en massa.
Han är sjukt kompetent och har sån humor som kan få mig att förstå hur absurda endel saker är. Så är tacksam.

Men skulle få gå i grupptraumaterapi för min ptsd i höst på en annan mottagning, men där tyckte de jag var i för dåligt skick. Och det var väl precis det jag egentligen är i behov av just nu. Så känns jobbigt.

Ponny skötte sig så jag slapp skämmas 🙏🏻 Ridläraren var väldigt nöjd och tackade så jättemycket.
Härligt! 😊

Minns när min förra skulle gå som ridskolehäst en period där jag var skadad, han utnyttjade situationen helt och blev världens mest energisnåla häst. När de skulle travhoppa små hinder saktade han av till skritt en bra bit innan och gick sakta över hindret. Tur att jag var kvar i södra Sverige där och slapp se eländet annatän på film. 😅

Han är fantastisk. Haft honom i fem år nu och han har hjälpt mig genom en massa.
Han är sjukt kompetent och har sån humor som kan få mig att förstå hur absurda endel saker är. Så är tacksam.

Men skulle få gå i grupptraumaterapi för min ptsd i höst på en annan mottagning, men där tyckte de jag var i för dåligt skick. Och det var väl precis det jag egentligen är i behov av just nu. Så känns jobbigt.
Åh, vad jobbigt! Jag gick sådan grupp för en himla massa år sedan. Första gången var jag nog för dålig. Jag var så avstängd att jag liksom inte kunde nå känslorna trots att jag kämpade. Det märkte de först när vi väl var igång. Sen fick jag gå enskilt med psykologen från traumagruppen. Efter det gick jag gruppen igen och det funkade bättre.
Kanske blir det så för dig med. Att din psykolog kan förbereda dig så du bättre kan ta till dig gruppterapin när du sedan får gå. Även om jag fattar att du så klart inte vill vänta när du mår så dåligt! :heart
Det tog mig rätt många år med vård innan man hittade rätt för just mig. Sen dess har jag mått bra. Så bara för att man varit i vården länge, fått mycket hjälp etc så betyder det inte att man liksom är resistant mot det och alltid kommer må shit. :heart
Han låter som en toppenpsykolog! Att kunna ha lite galghumor är guld mitt bland tårar och ångest!

Satt inte många minuter på jobbet.
Joggade en runda direkt jag kom hem. Hade jag satt mig så hade jag aldrig kommit ut.
Tvättat en tvätt och njutit kaffet som jag hade underskott på.
Tittar på trav och White Collar.

Helt ok födelsedag trots förkylningen :) Hundarna fick en sväng till havet och springa av sig, det var uppskattat! Sen ett långt telefonsamtal med en kär vän, mycket skratt blandat med allvar 🥰
Sen har jag packat upp mitt nya brädspel, läst reglerna och lite halvengagerat spelat några vändor för att förstå reglerna inför att jag ska besöka en kompis om några veckor och spela ordentligt :bump:

Helt ok födelsedag trots förkylningen :) Hundarna fick en sväng till havet och springa av sig, det var uppskattat! Sen ett långt telefonsamtal med en kär vän, mycket skratt blandat med allvar 🥰
Sen har jag packat upp mitt nya brädspel, läst reglerna och lite halvengagerat spelat några vändor för att förstå reglerna inför att jag ska besöka en kompis om några veckor och spela ordentligt :bump:
Stort grattis på födelsedagen! 🌻🪻🌷

Åh, vad jobbigt! Jag gick sådan grupp för en himla massa år sedan. Första gången var jag nog för dålig. Jag var så avstängd att jag liksom inte kunde nå känslorna trots att jag kämpade. Det märkte de först när vi väl var igång. Sen fick jag gå enskilt med psykologen från traumagruppen. Efter det gick jag gruppen igen och det funkade bättre.
Kanske blir det så för dig med. Att din psykolog kan förbereda dig så du bättre kan ta till dig gruppterapin när du sedan får gå. Även om jag fattar att du så klart inte vill vänta när du mår så dåligt! :heart
Det tog mig rätt många år med vård innan man hittade rätt för just mig. Sen dess har jag mått bra. Så bara för att man varit i vården länge, fått mycket hjälp etc så betyder det inte att man liksom är resistant mot det och alltid kommer må shit. :heart
Han låter som en toppenpsykolog! Att kunna ha lite galghumor är guld mitt bland tårar och ångest!
Hur gör man för att hitta någon som "varar"? "Hej, vi ska träffas 8 gånger" är väl det vanligaste och jag känner mest att "Hej, jag känner inte dig, vädret är fint och jag tycker om lussekatter, vad mer ska vi prata om?" Hur pratar man om sitt innersta med en person man inte känner ? Just som jag slutade med mina antidepressiva och kände att jag lyckades lite så slutade psykoterapeuten jag gick hos och det var inte ens meningen jag skulle gå så "länge", men eftersom jag slutade med tabletterna blev det lite till-det var ju DÅ det hade effekt och fungerade. Nu har jag gått två gånger hos en annan och nog mest varit lite avvisande vid varje försök han har gjort för att ta sig igenom muren, men hur släpper man in någon ens? Det är för tusan "helig" mark ingen får beträda och ord jag inte ens kan säga eller veta hur jag ska säga? Det är så märkligt svårt! Så pressande för jag borde ta vara på chansen jag får, men att riva murar bara sådär som tagit 45 år att bygga upp, och inför en okänd man?Hur ens?!

Grattis! :)

Grattis!

Grattis på födelsedagen! 💐

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn