Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var sån enorm dimma och min pannlampa var typ död. Så jag såg absolut ingenting när jag skulle ta in hästarna. Visslade och ingen kom. 3 hektar att leta på liksom..
Hörde till slut min häst fnorka och drakblåsa. Han vågade inte gå genom skogen utan matte. 🙄
Sen puttade han fram sin ”kompis” som eventuellt offer åt skogsmonstrena. ”Gå först du! Du är tjock och långsam. Jag är snabb och hinner undan.”
Lillkompisen blir typ glad att han fick gå först för en gångs skull. Helt clueless lilla gullegubben. 😂

Jag blev helt utmattad av att bara läsa det där! 😂 För mig räcker det med tre högtider per år tror jag. Midsommar, Halloween och Jul. :D ...och då firar jag egentligen inte Jul själv.

Jag vet :D men det ar roligt att ga I affarer nar de byter mellan "firanden" sa ofta och manga privata hus har valdigt elaborate decorationer utomhus, vilket ar sarskilt kul till Halloween. Jag brukar decorera till Halloween (ganska elaborate och och bara utomhus) da behover det banne mig sitta kvar I en manad och lite mindre decorationer (mest innomhus) till Jul.

Somnade strax efter halv åtta i går.
Nu har jag joggat och njuter av kaffet och en macka.
Jobb 8-16.
IMG_6941.webp

Jag har SÅ mycket att ta mig igenom de närmsta två veckorna... 🤪 Det är tur till hovslagaren, hundens tänder som ska fixas, hästsläpet som ska lämnas in för lampfix, höhämtning... Och igår fick jag veta att bilen är VÄLDIGT rostig undertill :( så nu ska den snart besiktigas och sedan får jag se vad min underbara verkstad behöver åtgärda (och vad det kommer att kosta). Hela min To Do-app är FULL :meh: !! Jag önskar mig pengar i julklapp, bara pengar... 🤪

Dagen fortsatte iaf bättre än den började. Lyckades komma igång helt ok på jobbet, och allting gick... helt ok. Ingen kanondag, men inte heller något som direkt strulade. Förutom lunchen, men så får det vara ibland. Jag fick iaf i mig lunch och har nu bestämt mig för att bojkotta närmsta McDonalds för all framtid ungefär...

Nu under kvällen har jag pratat mer med hyresvärden, som är allmänt världsbäst i vanlig ordning. Har också sett till att betala hyra för nästa månad så att det är avklarat. Sedan pratade jag med morsan i telefon, och herregud så roligt det blev. Vi båda hamnade att skratta så länge att vi knappt fick luft och tårarna rann :D

Känner att det börjar bli dags att göra sig i ordning för sängen nu. Imorgon ska jag motionera hundar, äta frukost och sedan laga mat till matlådor. Inte för att jag vet om jag har lediga lådor att lägga maten i, men eh... Det löser sig nog.
Jag har börjat frysa in mat i plastpåsar :o typ om jag gör köttfärssås, så det bara är att koka pasta när det är dags att äta.

Jag har börjat frysa in mat i plastpåsar :o typ om jag gör köttfärssås, så det bara är att koka pasta när det är dags att äta.
Så har jag också gjort ibland i nödfall, men nu har jag inga plastpåsar hemma.. Funderar på att köpa det med, men trivs rätt bra med att slippa sådana :p

Ledig onsdag.
Hade planer som blev inställda, surt.

Ska ombesikta bilen och eventuellt ta mig till simhallen en sväng. Måste handla också och typ köra en tvättmaskin. Mycket spännande dag med andra ord.

Om dimman och duggregnet lättar så kanske jag tar en sväng till skogen sen, vi får se. Hjärnan är minst sagt svajig, så det vore bra.

Fick tidsförslag på att byta däck. Har mina på däckhotell och har varit nöjd i flera år. Nu har de blivit uppköpta och priset gick från 700kr per gång till 1200kr 😵‍💫 Behöver se över vilka andra alternativ det finns. Tycker det är så smidigt att bara lämna in och få det bytt.

Bytt teleoperatör. Tvingades när jag köpte ny telefon och den jag ville ha inte fanns på delbetalning.

Upptäckte häromdagen att jag har en telefonsvarare :meh: Tog lång tid att hitta var jag kunde avsluta den. Men nu är det gjort och ett irritationsmoment är fixat.:up:

Ortosen klämmer och gör ont men på fredag tar jag av den. :DEfter tio veckor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund