Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att det är så coolt ju, avis på att du får se det, men inte på att du behöver göra det förstås :D

Jag har sett bild på min hjärna, DET var häftigt :D Det finns faktiskt en därinne till och med, det kan man inte tro!
Se sin hjärna är ju mycket coolare än en "sketen fot".
Fast fötter är rätt faschinerande. Så många olika komplicerade komponenter och funktioner fokuserade i två små klumpar - och allt ska dessutom fungera ihop för annars skulle det inte fungera som någon bra kroppsdel att gå/stå/springa med.

... sen tycker jag fötter är lite äckliga. Men jag tänker ofta på sommaren när jag går barfota en hel månad på hur känsliga men ändå stryktåliga de är, hur de har perfekt grepp mot klippor, hur de liksom viker sig runt alla stenar och rötter etc som man promenerar över.
Eller jag som springer mycket, hur mycket kraft och tyngd de tar emot i samarbete med andra kroppsdelar för att tillåta mig att faktiskt springa, och hur perfekt energiväxlingen blir när den tar den kraften och fjädrar iväg från underlaget. (Detta kan ha hänt när jag var mitt i en runners high moment och jag kan ha börjat storböla och behöva stanna bara för att jag fastnade i den tanken :angel:)

Köpt äpplen på extrapris och hämtat ut ett paket. Imorgon måste jag till Jula och tänker passa på att kila inom Willys på samma gång + arken zoo, men just nu orkar jag inte så mycket inser jag. Jäkla kropp.
Man ska inte pressa sig. Var just ute med hundarna och tänkte ta en långrunda, men fick snedda av tidigare än tänkt för jag började bli yr och svajig i balansen. Det får bli en runda till i eftermiddag för att bära upp den missade biten, innan kvällsrundan. De har inget emot uppstyckat, bara de får komma ut :)

Se sin hjärna är ju mycket coolare än en "sketen fot".
Fast fötter är rätt faschinerande. Så många olika komplicerade komponenter och funktioner fokuserade i två små klumpar - och allt ska dessutom fungera ihop för annars skulle det inte fungera som någon bra kroppsdel att gå/stå/springa med.

... sen tycker jag fötter är lite äckliga. Men jag tänker ofta på sommaren när jag går barfota en hel månad på hur känsliga men ändå stryktåliga de är, hur de har perfekt grepp mot klippor, hur de liksom viker sig runt alla stenar och rötter etc som man promenerar över.
Eller jag som springer mycket, hur mycket kraft och tyngd de tar emot i samarbete med andra kroppsdelar för att tillåta mig att faktiskt springa, och hur perfekt energiväxlingen blir när den tar den kraften och fjädrar iväg från underlaget. (Detta kan ha hänt när jag var mitt i en runners high moment och jag kan ha börjat storböla och behöva stanna bara för att jag fastnade i den tanken :angel:)
Jag tycker nog fötter också är coolt! De är ju så små och ska bära hela oss och röra sig sådär, det är faktiskt häftigt!
Håller med om att de är äckliga! Vet inte varför men det är de :D

Jag påstods se normal ut inuti, huruvida det är sant kan jag inte intyga, tveksamt! ;)

515440665_10161896427593877_8347031015321479906_n.webp

Lagar mat, hänger med Marodören, funderar på hur vi ska få upp hans krokar i hallen, snubblar över bollhavsbollar, får pussar, svär över riset som kokade över och är allmänt tuff 😁

Jösses, Buke kan man lita på! Loggade in till 40+ notiser med grattis från olika håll, tack kära ni :love: Herregud vilken bra dag det blev igår, jag har suktat efter ett nytt jobb i ungefär ett år nu och haft den här nya jobbmöjligheten hängande över mig som ett moln av nervositet/stress/ovisshet sedan början av juni så det är lite obeskrivligt skönt att det faktiskt är klart nu. Att det dessutom råkade vara betydligt bättre betalt än jag räknat med och bättre villkor överlag skadar såklart inte, jag fick verkligen anstränga mig för att inte tacka ja på stående fot utan moget säga att jag skulle sova på saken :angel:

Nu sitter jag och lyssnar på ett webbinarium och njuter av att, när det kommer in ett mail som är en källa till irritation på något sätt, kunna tänka att jag på riktigt inte behöver hantera dessa människor från och med januari 🥳 Det besvärliga blir att säga upp mig, huuu vilken ångest jag har inför det 😖

Grattis!!
Ta det en fredag så har du helg sen🥳🥳

Jag tycker nog fötter också är coolt! De är ju så små och ska bära hela oss och röra sig sådär, det är faktiskt häftigt!
Håller med om att de är äckliga! Vet inte varför men det är de :D

Jag påstods se normal ut inuti, huruvida det är sant kan jag inte intyga, tveksamt! ;)

Visa bifogad fil 174967
Coolt! Synd bara att du inte fick sådana där skitroliga stirrande eyeballs som man ser ibland. :D Men det kanske är på en annan typ av scan.

Jag drömde natten till idag att jag skaffade mig en hundvalp.
Dels var det en labrador (som jag absolut inte vill ha, det är inte för mig.), dels kunde jag inte sluta kalla den för Chika. Det var en mycket stressfylld dröm! Jag tror mitt undermedvetna tycker att jag tittar på för många annonser och att jag inte är redo.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund