Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sån?
Visa bifogad fil 174991
Ser fasen inte klokt ut :D

Haha, ja nästan! Typ en sådan här :D:

1759346653503.webp

Jag och ena kollegan är pratkvarnar; ringde upp henne (skulle höras av idag) när jag åkte från stallet och pratade om allt mellan himmel och jord ända hem, när jag fixa iordning hemma och in till jobbet, ganska exakt 1,5 h 😂. Prata kan vi 😌.

Fnular på om en badrumsmatta hade förenklat städningen av badrumsgolvet eller bara gjort det etter värre?

Jag hatar att städa golv och badrumsgolvet är en särskilt miserabel syssla. Slänger mycket, mycket hellre in ett par extra trasor i tvättmaskinen om det hade minskat behovet av golvstädning.

Fnular på om en badrumsmatta hade förenklat städningen av badrumsgolvet eller bara gjort det etter värre?

Jag hatar att städa golv och badrumsgolvet är en särskilt miserabel syssla. Slänger mycket, mycket hellre in ett par extra trasor i tvättmaskinen om det hade minskat behovet av golvstädning.
Det blir värre med matta. Allt hår, damm och ludd fastnar i mattan.
Mycket smidigare att städa ett golv än hantera mattan plus golv.

Det beror väl på vad som är jobbigt att städa? Jag har matta utanför duschen istället för att kliva på handduk, men själva golvstädet blir ju varken mer eller mindre för det. :)
Jag tycker annars att just badrumsgolvet är enkelt. Oftast litet, snabb våttork och färdigt liksom! Detta förstås utan män som kissar/stänker på golvet.

Det beror väl på vad som är jobbigt att städa? Jag har matta utanför duschen istället för att kliva på handduk, men själva golvstädet blir ju varken mer eller mindre för det. :)
Jag tycker annars att just badrumsgolvet är enkelt. Oftast litet, snabb våttork och färdigt liksom! Detta förstås utan män som kissar/stänker på golvet.
Brukar män kissa på golvet :eek:?!
Jag tycker att badrumsgolvet är rätt besvärligt att städa. Många små prång och trånga utrymmen (bredvid toan till exempel). Det är ibland svårt att få med sig damm och hår (jag brukar både "swiffra" och dammsuga) och sedan dras det bara runt när man våttorkar....

Vad irriterande! Det kan ju vara snudd på omöjligt att lokalisera ett ljud som bara kommer ibland.

Det var inte brandvarnaren, men nu tror vi oss ha avgränsat ljudet till en yta på ca. 15 kvm. Nyss uteslöt jag ett par uppladdningsbara iläggssulor och näst på tur är två febertermometrar. Igår började ljudet uppträda mer regelbundet och förutsägbart. Det piper med ca. 55 minuters mellanrum. Det har gjort att vi kan vara lyssna lite mer uppmärksamt för att lokalisera ljudet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund