Har precis satt igång en tvättmaskin och inser att det där med att tvätta kommer bli ett heldagsprojekt. 3 timmar för en(!) maskin att bli klar. Jag behöver tvätta kläder, sängkläder och handdukar. Yay. Tur att jag åtminstone inte behöver stå och stirra på maskinen under tiden den jobbar

Istället ska jag passa på att städa här inne i stugan. Diska, dammsuga... Allt sådant kul. Men det ska bli skönt när allt är rent och fint. Framförallt eftersom jag är ledig i helgen och då kan njuta av att inte behöva hålla på med sådant.
Annars sitter jag mest och svär åt att inte kunna köpa ett hus. Det går inte förrän vi sålt nuvarande bostad. Och det kan vi just nu inte göra utan att gå med förlust. Det dök nämligen upp ett potentiellt perfekt hus till salu igår. Litet, men till synes bra. Tillräcklig tomt. Nära jobbet. Mäklaren skriver såklart att man i princip kan riva huset och bygga nytt, eller åtminstone bygga ut. Folk gillar visst inte små hus. Jag gör det. Funderar på att stanna till utanför imorgon på väg till jobbet och bara kika på det lite från gatan.