Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska jag ge mig på att lasera utetrappan. Stod en lång stund och tittade mot getingboet igår och såg inga getingar alls. Men ska börja försiktigt, och t.ex., ta överliggaren först. Den är inte i närheten av boet. Sedan får vi se... :nailbiting:

"Bara" rensas??? Det är ju det värsta!!
Rensa går superfort sen jag kom på hur man gör. Häller ut en lagom mängd på en ugnspanna och med våta händer fastar bladen när jag plockar bort lingon och kvistar som kommit med, doppar händerna i vatten så bladen sköljs bort med jämna mellanrum. 20 kg bär tog bara runt en halvtimme trots att plockaren mosat bären, med bättre plockare och hela bär går det ännu lättare.

Du tycker inte 34 mil på cykel är värre? Minns bara när jag brukade cykla till stallet på vägen till jobbet och sedan hem, 5,5 mil/dag köndes i rumpan, vad ska inte 34 mil då göra?! 😖
Fast jag har en skön sadel, det är ett måste plus att man sänker tempot så man inte behöver anstränga sig är hemligheten med att cykla långt, mer som avkoppling om man får till det rätt :)

Help!

Ska koka egen ketchup, kul grej! Men vad ska jag förvara den i? Har ingen tom klämflaska, vanlig glasburk känns inte så smidigt.. Tips?

I dag är det varmare igen!😊
Varmt blev det också på joggingturen.
Ska gå direkt till ICA och köpa bröd,
Köper färskt och fryser in.

17536922850061519909351103252103.webp

Kaffekopp nummer fyra! Det va dom fyra som fanns. 😁 fortfarande olidlig värme. 28 i skuggan. Står 39 mm regn imorgon så vi får väl se.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund