Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För några dagar sedan gick ena kontaktlinsen sönder i ögat, fick ut den men en liten bit saknades. I går eftermiddag så sved det till i ögat och jag kliade lite och fick ut en liten bit av en lins på fingret O_o. Trodde först att även den nya linsen också gått sönder, men det var tydligen biten från några dagar sedan som kom ut! :eek: Har inte kännt av den alls i ögat, men är glad att den är ute nu :up:
Den där har man varit med om några gånger....🙃. Ibland blir linsen efter en typ "räddningslins" 😅 och ibland dröjer det lite...Verkar vara värre att "gräva" efter den som gör större skada än vänta som du gjorde....:)

Peanut!
20250801_221655.webp

Hemma!! Landat i soffan med katten och pratat med vän i telefon drygt en timme.
Det regnar. Det är svalare. Jag har duschat och bäddat rent i sängen 😍

Har glömt hur mycket mitt kylskåp låter :grin:
Har lite ont i huvudet men det är nog spänningar som släpper…

Det är det så skönt att vara hemma igen!!

Hemma!! Landat i soffan med katten och pratat med vän i telefon drygt en timme.
Det regnar. Det är svalare. Jag har duschat och bäddat rent i sängen 😍

Har glömt hur mycket mitt kylskåp låter :grin:
Har lite ont i huvudet men det är nog spänningar som släpper…

Det är det så skönt att vara hemma igen!!
Men så himla skönt! Välkommen hem!
Ibland är släkten faktiskt värst, jag brukar vara totalt utmattad när mina åker trots att vi kommer så himla bra överens. <3

Övertalades ju av syster att stanna kvar och hennes vänner var ett helt fantastiskt och trevligt par. De är båda professorer på Columbia, han i historia och hon i tvärvetenskaplig forskning om african-american history, culture och mode. Båda var så kunniga och Jag är ju otroligt intresserad av USA:s politik och världen överhuvudtaget så vi hade en jättekul diskussion. Han frågade var jag fick all min kunskap, A sa spydigt hon läser bara Expressen. Tack för det. Mannen frågade eftersom jag hade på mig en hoodie med Mathare United, fotbollslaget som min bonuspappa ägde så jag började förklara vad det var och hon sa surt att vi ska väl inte prata om bonuspappa nu.

A blev ju förbannad över att min bror och jag diskuterade Trump på onsdagsmiddagen, var näääästan frestad att säga att A vill inte att vi ska prata om Trump, vi ska bara prata skvaller om vänner och bekanta till familjen. Extremt tacksam dock att jag åker hem imorgon. Hade hoppats kunna åka tidigt på morgonen men syster ska köra så måste anpassa mig till henne så jag kommer iväg så jag är hemma vid två vilket är helt ok. Har fått en miljon myggbett, det är en hel invasion efter regnen den senaste veckan. Ännu ett skäl att det ska bli så skönt att komma hem till ett myggfritt hem. *knock on wood*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund