Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paniken och stressen som uppstår när man ska resa iväg och man låser sig ute ur mobilen!!!! Fick hjälp av två för mig okända snälla människor i kimstad (skulle ta pendeln till stan) att få kontakt med mamma så hennes sambo var så snäll och hämtade mig. Hem och letade pukkod som jag inte hittade. In till Telia i stan som bytte simkort som är utan pinkod så nu kan iaf det aldrig hända igen! Tappat ett gäng telefonnummer =/ men nu kan jag aaaandas och lugna ner mig igen iaf! Så otroligt tacksam för all hjälp jag fått ❤️.
Loggar du in på dina sidor på Telia finns puk där. Om du kan byta tillbaka simkortet

Göteborg-Åmål. Ca en och en halv timme.
Var köper du biljett för det priset? Har åkt den sträckan en hel del (plus till eller från södra Skåne, men det är en separat resa) och även om det verkar ha gått upp lite nu så är det fortfarande betydligt lägre än det du sa.

Lagat och ätit lunch. Sömnbristen har motats undan med en Nocco, men gör sig påmind i form av huvudvärk.

Jagat förrymd kanin för tusende gången (han är expert på att ta sig ut!) men fick fast honom till slut.

Ångestig, det nya normala uppenbarligen, och allmänt less. Har redan jobbångest, trots att det är flera veckor kvar.

Oooookej. Nu när jag kan koppla av efter paniken och stressutbrott med frustration deluxe så är jag så tacksam att detta inte hände i bussen på väg till Göteborg! Det kan alltid vara värre! *positiv*

I södra Sverige finns alternativa spår. (Även nedlagda sträckor som kan användas om behov finns). Det finns det inte norr om Gävle, ungefär. Så varför man prioriterar södra Sverige förstår jag ej. Förutom att det är mer persontrafik där förstås.
Nej men nu känns det som att vi diskuterar äpplen och päron. Jag kommenterade till @Fjordfrälst huruvida Ostlänken som projekt är onödigt eller inte. En nationell tågplanering och prioritering har jag däremot inte intresse av eller kunskap att diskutera, så varför du blandar in det förstår jag inte riktigt relevansen i.

Ännu en fantastisk sommardag 😍
29 grader och sol, är så nöjd!
Tempotränade med hästen på förmiddagen sen har jag varit ute och gått 1 mil, stannade till och köpte solmogna jordgubbar på vägen hem 😍
Nu chilla lite i solen på balkongen och ladda för fest ikväll 😁

Jag ska kolla hur det går till med de där gratis hyrbilarna.

Tänk på att du kan ansöka om för ersättning vid förseningar från SJ.

Fö har jag varit ute och gått med en kompis, vi orkade inte gå hela vägen eftersom det var för varmt utan tog en buss sista biten. Åkte sedan och handlade på Willys. Pust. Det står att det pågår banarbeten på gröna linjen nu i sommar men var inga problem och både tunnelbana och buss fungerade perfekt. 1-2 min väntetid på båda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund