Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag gnälla och vara bitter.

Tydligen har kollegorna i min arbetsgrupp haft "återförening" efter semestern och hittat på massa kul idag (privat, jobbet inte inblandat). Jag var givetvis inte bjuden. Som vanligt. Jag borde inte bry mig, men jag vill också vara "en i gänget". Jag känner mig så utanför..

Tydligen har kollegorna i min arbetsgrupp haft "återförening" efter semestern och hittat på massa kul idag (privat, jobbet inte inblandat). Jag var givetvis inte bjuden. Som vanligt. Jag borde inte bry mig, men jag vill också vara "en i gänget". Jag känner mig så utanför..
Synd att det var privat.
Men jag tycker att deras beteende ändå är av arten arbetsplatsmobbning. Dom utesluter ju dig där med, plus "glömmer bort" dina möteskallelser.
Skriv ner allt dom gör som dom borde, och tvärtom. Sen är det läge för en anmälan till arbetsmiljöverket. Om du orkar :heart
Annars, byt jobb snarast!!

Synd att det var privat.
Men jag tycker att deras beteende ändå är av arten arbetsplatsmobbning. Dom utesluter ju dig där med, plus "glömmer bort" dina möteskallelser.
Skriv ner allt dom gör som dom borde, och tvärtom. Sen är det läge för en anmälan till arbetsmiljöverket. Om du orkar :heart
Annars, byt jobb snarast!!
Jag vill inte byta jobb. Jag trivs med själva jobbet och har andra kollegor i andra gruppen som jag tycker väldigt mycket om. Med det sagt, jag har sökt i grannkommunen.

Men de beter sig minst sagt illa. Jag ska ta upp det med avdelningschefen när jag är tillbaka från semestern, att de inte kommer på möten mm.

Vad de gör privat har jag egentligen inte något med att göra. Men jag blir ledsen ändå. Det känns som att de inte vill ha med mig att göra. Såg på bilderna att de bjudit med en "ny" kollega (hen började i våras) så det är ju uppenbarligen just mig de inte vill ha med..

Om alla andra var med (eller rättare sagt inbjudna) så är det högst olämpligt även under flaggan privat. Ännu mer om man kallar det ”återförening efter semestern” - det där borde närmaste chef ta itu med och stävja. Ett skitbeteende.

Om alla andra var med (eller rättare sagt inbjudna) så är det högst olämpligt även under flaggan privat. Ännu mer om man kallar det ”återförening efter semestern” - det där borde närmaste chef ta itu med och stävja. Ett skitbeteende.
Fast kan man verkligen hindra folk från att umgås privat och posta på sociala medier, jag undrar jag. Det var jag och en till som inte var med, men den andra har lagt ut att hen är ute på annat med sina kompisar. Om hen var bjuden till "återföreningen" vet jag inget om.

Jag känner mig mest bitter över hela situationen. Vad har jag gjort för fel liksom? Allt var ju bra innan, när vi bara var tre i gruppen (och två av tre har slutat..).

Jag har tagit upp med närmsta chef att jag känner mig utanför. Inget hände. Så jag tänker att jag går till chefens chef nästa gång.

Fast kan man verkligen hindra folk från att umgås privat och posta på sociala medier, jag undrar jag. Det var jag och en till som inte var med, men den andra har lagt ut att hen är ute på annat med sina kompisar. Om hen var bjuden till "återföreningen" vet jag inget om.

Jag känner mig mest bitter över hela situationen. Vad har jag gjort för fel liksom? Allt var ju bra innan, när vi bara var tre i gruppen (och två av tre har slutat..).

Jag har tagit upp med närmsta chef att jag känner mig utanför. Inget hände. Så jag tänker att jag går till chefens chef nästa gång.
Nä, det går inte att hindra men chefen kan påtala det olämpliga och det kan spela roll. Trist situation. Om du redan tagit upp det och inget händer så är det svårt. Kanske bara att försöka helt ignorera skiten om man absolut vill jobba kvar, eller hitta en bättre plats att verka på.

Kan även göra chefen medveten på om det sker liknande i anslutning till arbete / arbetstid - och då är det inte längre bara olämpligt utan helt fel. (Fast du verkar redan ha tagit upp det och då är det svårt att göra mycket mer än att ta upp det igen - och igen.)

Nä, det går inte att hindra men chefen kan påtala det olämpliga och det kan spela roll. Trist situation. Om du redan tagit upp det och inget händer så är det svårt. Kanske bara att försöka helt ignorera skiten om man absolut vill jobba kvar, eller hitta en bättre plats att verka på.
Ja jag tänker att jag vackert får acceptera och hoppas att det blir bättre med tiden. Åtminstone professionellt, på jobbet. Men blir det inte det får jag se mig om efter något annat. Dessa jobb växer inte på träd direkt..

Haft en riktigt fin eftermiddag och kväll ute på öarna, vi skulle stannat längre, men blåste mycket där ute. Men ändå så pass varma vindar att jag inte frös i klänning.

Mitt sällskap skulle upp tidigt imorgon så hen har åkt hem och jag sitter och är just nu rätt glad i livet. 😊

Ligger i soffan. Låg tidigare i balkongsoffan och drack saft. Varmt inomhus och även om jag är galet trött fysiskt så är jag inte trött nog att sova rent psykiskt. Borde nog göra mig i ordning för sängen ändå, och hoppas på att jag kan somna.

Härlig sommarkväll på grannarnas sida med grillat tillsammans 😊. Jag som ju sällan dricker vin provade nytt även denna helg: Sangria (smakade glögg) och echo falls peach & mango; två fruktiga viner 😊.

Sitter på ett hotellrum i Kiruna och kan meddela att det inte bara är @Hippocampus som behöver varna innan hen ska ut och åka tåg från och med nu, utan även jag kan sälla mig till den klubben. Jag orkar knappt summera allt som hände under de tre timmar från det att jag kom fram till Nikkaluokta efter 1,9 mils vandring till att jag stod på Kiruna C och undrade var tåget samt alla andra resenärerna höll hus, men det slutade i alla fall med att jag sitter fast i Kiruna fram till på måndag eftersom nattåget är inställt p.g.a växelfel i Boden. Eftersom att jag inte fick sms:et SJ skickade ut ang det inställda tåget till samtliga resenärer, troligen för att jag har utländskt nummer*, hann jag inte reagera i tid och lagom till att jag insåg vad som pågick hade samtliga av morgondagens tåg, bussar och flyg blivit fullbokade. Jag får alltså vackert stanna kvar här till på måndag då jag lyckades få tag i en flygbiljett, det gör ont i miljöhjärtat att flyga inrikes men vad ska man göra? Väntar jag till på måndag med att ta tåget kommer jag inte hem förrän på tisdag, alltså 48h senare än planerat, och det funkar bara inte. 36 extra timmar här uppe räcker gott och väl... Jag är bara oändligt tacksam för att jag inte skulle flyga hem till Skottland i samma vända, nu är det "bara" värdefulla dagar med familjen som brinner inne.

*vilket för övrigt är katastrofalt dåligt i så fall, jag lär knappast vara den enda "utländska" personen som åker tåg med dem...

Sitter på ett hotellrum i Kiruna och kan meddela att det inte bara är @Hippocampus som behöver varna innan hen ska ut och åka tåg från och med nu, utan även jag kan sälla mig till den klubben. Jag orkar knappt summera allt som hände under de tre timmar från det att jag kom fram till Nikkaluokta efter 1,9 mils vandring till att jag stod på Kiruna C och undrade var tåget samt alla andra resenärerna höll hus, men det slutade i alla fall med att jag sitter fast i Kiruna fram till på måndag eftersom nattåget är inställt p.g.a växelfel i Boden. Eftersom att jag inte fick sms:et SJ skickade ut ang det inställda tåget till samtliga resenärer, troligen för att jag har utländskt nummer*, hann jag inte reagera i tid och lagom till att jag insåg vad som pågick hade samtliga av morgondagens tåg, bussar och flyg blivit fullbokade. Jag får alltså vackert stanna kvar här till på måndag då jag lyckades få tag i en flygbiljett, det gör ont i miljöhjärtat att flyga inrikes men vad ska man göra? Väntar jag till på måndag med att ta tåget kommer jag inte hem förrän på tisdag och det funkar bara inte. 36 extra timmar här uppe räcker gott och väl...

*vilket för övrigt är katastrofalt dåligt i så fall, jag lär knappast vara den enda "utländska" personen som åker tåg med dem...
MEN jag kan i alla fall passa på att hylla det nyöppnade Elite Hotel Frost här uppe, det är helt otroligt fint och middagen jag åt i deras restaurang Fe ikväll var bland de bästa jag nånsin upplevt. Den kan väl summeras som fine dining med en rejäl norrländsk touch och jag har njutit av allt från pinnbröd med souvas, granmajonäs och lingon-bbq till friterad kaffeost med glass, hjortron och friterad persilja :d

Räknar kallt med att SJ tar den notan... :sneaky:

Och ja, är det någon som har tips på vad man kan hitta på i Kiruna en molnig söndag i juli får ni gärna hojta. Helst något som inte innefattar så mycket gående, mina fötter hälsar att 4,5 mils vandring de senaste tre dagarna räcker gott och väl :p

Känns som det är stora tvättar- och shoppardagen idag. Blev stan och handla i ett gäng butiker. Först Dressman för sambon som behövde köpa kostym, inte billigt 💸 men jägarns så snygg och stilig min karl blev 🤩😍. Inne på HM en härlig blå klänning (har en fin blå från Nelly meeeen då var jag smalare 🙄😒) och ögonbrynskniv till de äckliga styngflugelarverna vars flugor min stackars häst får lite panik av 😐👎. Skor åt oss båda från Skopunkten. Lite vin och öl från systemet. Ett varv på Erikshjälpen och så till sist Citygross för matvaror, ny kalender åt mig och ett par kärl när vi nu fått en sopsortering på vår sida om vägen för hushållen här hemma 😊👍.

Efter trevlig grillkväll med grannarna ska vi nu hänga sista tvätten för idag innan vi avslutar vi kvällen i soffan med The Good Doctor 😊.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund