Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Synd att det var privat.Nu ska jag gnälla och vara bitter.
Tydligen har kollegorna i min arbetsgrupp haft "återförening" efter semestern och hittat på massa kul idag (privat, jobbet inte inblandat). Jag var givetvis inte bjuden. Som vanligt. Jag borde inte bry mig, men jag vill också vara "en i gänget". Jag känner mig så utanför..
Jag vill inte byta jobb. Jag trivs med själva jobbet och har andra kollegor i andra gruppen som jag tycker väldigt mycket om. Med det sagt, jag har sökt i grannkommunen.Synd att det var privat.
Men jag tycker att deras beteende ändå är av arten arbetsplatsmobbning. Dom utesluter ju dig där med, plus "glömmer bort" dina möteskallelser.
Skriv ner allt dom gör som dom borde, och tvärtom. Sen är det läge för en anmälan till arbetsmiljöverket. Om du orkar
Annars, byt jobb snarast!!
Om alla andra var med (eller rättare sagt inbjudna) så är det högst olämpligt även under flaggan privat. Ännu mer om man kallar det ”återförening efter semestern” - det där borde närmaste chef ta itu med och stävja. Ett skitbeteende.Nu ska jag gnälla och vara bitter.
Tydligen har kollegorna i min arbetsgrupp haft "återförening" efter semestern och hittat på massa kul idag (privat, jobbet inte inblandat). Jag var givetvis inte bjuden. Som vanligt. Jag borde inte bry mig, men jag vill också vara "en i gänget". Jag känner mig så utanför..
Fast kan man verkligen hindra folk från att umgås privat och posta på sociala medier, jag undrar jag. Det var jag och en till som inte var med, men den andra har lagt ut att hen är ute på annat med sina kompisar. Om hen var bjuden till "återföreningen" vet jag inget om.Om alla andra var med (eller rättare sagt inbjudna) så är det högst olämpligt även under flaggan privat. Ännu mer om man kallar det ”återförening efter semestern” - det där borde närmaste chef ta itu med och stävja. Ett skitbeteende.
Nä, det går inte att hindra men chefen kan påtala det olämpliga och det kan spela roll. Trist situation. Om du redan tagit upp det och inget händer så är det svårt. Kanske bara att försöka helt ignorera skiten om man absolut vill jobba kvar, eller hitta en bättre plats att verka på.Fast kan man verkligen hindra folk från att umgås privat och posta på sociala medier, jag undrar jag. Det var jag och en till som inte var med, men den andra har lagt ut att hen är ute på annat med sina kompisar. Om hen var bjuden till "återföreningen" vet jag inget om.
Jag känner mig mest bitter över hela situationen. Vad har jag gjort för fel liksom? Allt var ju bra innan, när vi bara var tre i gruppen (och två av tre har slutat..).
Jag har tagit upp med närmsta chef att jag känner mig utanför. Inget hände. Så jag tänker att jag går till chefens chef nästa gång.
Ja jag tänker att jag vackert får acceptera och hoppas att det blir bättre med tiden. Åtminstone professionellt, på jobbet. Men blir det inte det får jag se mig om efter något annat. Dessa jobb växer inte på träd direkt..Nä, det går inte att hindra men chefen kan påtala det olämpliga och det kan spela roll. Trist situation. Om du redan tagit upp det och inget händer så är det svårt. Kanske bara att försöka helt ignorera skiten om man absolut vill jobba kvar, eller hitta en bättre plats att verka på.
Åh vart hålls konserten då? Hon är ju för himla braSnart på konsert med Maja Ivarsson och igår var det allsång. Rakt in i hotellrummet. Kanske tycker det är lite sent att starta konsert kl 22.30 men så är det när man befinner sig i tätort.
Arvika, men jag har alltså inte biljett utan bara hotellrum strax intill. Ser inte, men kommer höra.Åh vart hålls konserten då? Hon är ju för himla bra![]()
Haha okejArvika, men jag har alltså inte biljett utan bara hotellrum strax intill. Ser inte, men kommer höra.
MEN jag kan i alla fall passa på att hylla det nyöppnade Elite Hotel Frost här uppe, det är helt otroligt fint och middagen jag åt i deras restaurang Fe ikväll var bland de bästa jag nånsin upplevt. Den kan väl summeras som fine dining med en rejäl norrländsk touch och jag har njutit av allt från pinnbröd med souvas, granmajonäs och lingon-bbq till friterad kaffeost med glass, hjortron och friterad persiljaSitter på ett hotellrum i Kiruna och kan meddela att det inte bara är @Hippocampus som behöver varna innan hen ska ut och åka tåg från och med nu, utan även jag kan sälla mig till den klubben. Jag orkar knappt summera allt som hände under de tre timmar från det att jag kom fram till Nikkaluokta efter 1,9 mils vandring till att jag stod på Kiruna C och undrade var tåget samt alla andra resenärerna höll hus, men det slutade i alla fall med att jag sitter fast i Kiruna fram till på måndag eftersom nattåget är inställt p.g.a växelfel i Boden. Eftersom att jag inte fick sms:et SJ skickade ut ang det inställda tåget till samtliga resenärer, troligen för att jag har utländskt nummer*, hann jag inte reagera i tid och lagom till att jag insåg vad som pågick hade samtliga av morgondagens tåg, bussar och flyg blivit fullbokade. Jag får alltså vackert stanna kvar här till på måndag då jag lyckades få tag i en flygbiljett, det gör ont i miljöhjärtat att flyga inrikes men vad ska man göra? Väntar jag till på måndag med att ta tåget kommer jag inte hem förrän på tisdag och det funkar bara inte. 36 extra timmar här uppe räcker gott och väl...
*vilket för övrigt är katastrofalt dåligt i så fall, jag lär knappast vara den enda "utländska" personen som åker tåg med dem...