Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på ett hotellrum i Kiruna och kan meddela att det inte bara är @Hippocampus som behöver varna innan hen ska ut och åka tåg från och med nu, utan även jag kan sälla mig till den klubben. Jag orkar knappt summera allt som hände under de tre timmar från det att jag kom fram till Nikkaluokta efter 1,9 mils vandring till att jag stod på Kiruna C och undrade var tåget samt alla andra resenärerna höll hus, men det slutade i alla fall med att jag sitter fast i Kiruna fram till på måndag eftersom nattåget är inställt p.g.a växelfel i Boden. Eftersom att jag inte fick sms:et SJ skickade ut ang det inställda tåget till samtliga resenärer, troligen för att jag har utländskt nummer*, hann jag inte reagera i tid och lagom till att jag insåg vad som pågick hade samtliga av morgondagens tåg, bussar och flyg blivit fullbokade. Jag får alltså vackert stanna kvar här till på måndag då jag lyckades få tag i en flygbiljett, det gör ont i miljöhjärtat att flyga inrikes men vad ska man göra? Väntar jag till på måndag med att ta tåget kommer jag inte hem förrän på tisdag, alltså 48h senare än planerat, och det funkar bara inte. 36 extra timmar här uppe räcker gott och väl... Jag är bara oändligt tacksam för att jag inte skulle flyga hem till Skottland i samma vända, nu är det "bara" värdefulla dagar med familjen som brinner inne.

*vilket för övrigt är katastrofalt dåligt i så fall, jag lär knappast vara den enda "utländska" personen som åker tåg med dem...
Va trist att höra! MEN vår klubb får ha årsmöte i Skottland sen? :D

Sitter på ett hotellrum i Kiruna och kan meddela att det inte bara är @Hippocampus som behöver varna innan hen ska ut och åka tåg från och med nu, utan även jag kan sälla mig till den klubben. Jag orkar knappt summera allt som hände under de tre timmar från det att jag kom fram till Nikkaluokta efter 1,9 mils vandring till att jag stod på Kiruna C och undrade var tåget samt alla andra resenärerna höll hus, men det slutade i alla fall med att jag sitter fast i Kiruna fram till på måndag eftersom nattåget är inställt p.g.a växelfel i Boden. Eftersom att jag inte fick sms:et SJ skickade ut ang det inställda tåget till samtliga resenärer, troligen för att jag har utländskt nummer*, hann jag inte reagera i tid och lagom till att jag insåg vad som pågick hade samtliga av morgondagens tåg, bussar och flyg blivit fullbokade. Jag får alltså vackert stanna kvar här till på måndag då jag lyckades få tag i en flygbiljett, det gör ont i miljöhjärtat att flyga inrikes men vad ska man göra? Väntar jag till på måndag med att ta tåget kommer jag inte hem förrän på tisdag, alltså 48h senare än planerat, och det funkar bara inte. 36 extra timmar här uppe räcker gott och väl... Jag är bara oändligt tacksam för att jag inte skulle flyga hem till Skottland i samma vända, nu är det "bara" värdefulla dagar med familjen som brinner inne.

*vilket för övrigt är katastrofalt dåligt i så fall, jag lär knappast vara den enda "utländska" personen som åker tåg med dem...
Är detta någon sjuka som sprider sig tro? Springer långt bort från järnvägen och avinstallerar sj appen.

Jag börjar också våga se fram emot att föräldrarna ska komma över i Augusti. Jag var inte säker på om Chika skulle vara med då. Om det skulle vara precis före eller efter... men hon är så himla pigg och glad så det blir nog ett trevlig besök! Det sammanfaller med The Peebles Agricultural show så hela lördagen den helgen kommer att bli nördig Skottsk landsbygd med boskap, maskiner, kakor, whisky och massor, massor med hästar och mat!

https://www.peebles-show.co.uk/

Klockan har passerat midnatt och nu av alla tillfällen är jag, för ovanlighetens skull, något socialt lagd? Borde typ gå ut och leta upp någon älg kanske? En och annan grävling går nog också att träffa på. Tyvärr lite svårt att ha någon meningsfull konversation med endera av dessa djurslag :cautious:

Hey, ibland blir man överraskad!
Visserligen, tror dock ändå att jag avstår. Kanske mobbar katten lite istället (han är bara extremt nöjd oavsett, men framförallt om han får uppmärksamhet). Inte detsamma som en meningsfull interaktion med en människa, men nog är det socialt.

Visserligen, tror dock ändå att jag avstår. Kanske mobbar katten lite istället (han är bara extremt nöjd oavsett, men framförallt om han får uppmärksamhet). Inte detsamma som en meningsfull interaktion med en människa, men nog är det socialt.
Katten känns som ett mer vettigt alternativ. Är han ens i närheten av min har han säkert mycket att säga och är betydligt tryggare sällskap än gemene älg (och många människor), klor till trots. :D

Skämt åsido hoppas jag Buke kan hjälpa lite när du känner dig ensam. <3
Här börjar det bli läggdags, det är arbete imorgon.

Kom precis hem efter några dagar utomlands. Min kusin har varit kattvakt, hon har med hjälp av en kompis hittat på en del bus här, bla är min lägenhet full av lappar 😂
20250727_001644.webp

Katten känns som ett mer vettigt alternativ. Är han ens i närheten av min har han säkert mycket att säga och är betydligt tryggare sällskap än gemene älg (och många människor), klor till trots. :D

Skämt åsido hoppas jag Buke kan hjälpa lite när du känner dig ensam. <3
Här börjar det bli läggdags, det är arbete imorgon.
Ja, känns mer lämpligt. Vet dock inte vart han tog vägen nu :cautious:

Känner mig inte ensam, mer rastlös. Interagerar sällan med människor och det är väl rimligt att ha något sådant behov med. Bukefalos är trevligt, även cirklar är trevliga uppfinningar. Verkar göra en del människor obekväma (jag har blivit stoppad i mitt cirklande på en hållplats, människan blev orolig :laugh:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund