Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte gjort många knop idag, sovit middag, lagt in en tvätt och spelat en omgång ticket to ride innan min kompis, som var med på tävlingen, åkte vidare.

Nu har jag - inspirerad av denna tråden - ätit kamben för första gången på flera år. Köpte färdiga på Ica, det var gott :d

Var det inte du som inte ville se revben på bild ens efter dom förra 5-7 dagarna i rad?

Jag åt tomatsoppa en dag i mitten. Jag har två dagar kvar, sedan blir det definitivt inte mer revben på ett tag! Det är bara så förbaskat lätt, stoppa dem i kylen och ta ut dem till middag.

Edit: Nektariner kan jag äta varje dag utan några problem.

Bara färdigmat till middag idag, men känner mig nöjd med mina val ändå! Liten färdig paj (som verkade mera lokal än tex Felix), färsks potatissallad och rostbiff :up: satt ute och åt så det känns fortfarande som sommar trots att jag har börjat jobba igen 🥰

Har fått upp paviljongtaket idag. Hade inte tänkt sätta upp det i år, men nu blev det så ändå. Känns som ett bra beslut! Får kasta det efter säsongen dock, dels har mössen ätit hål i det och dels är det alldeles sprött så det sprack lite när jag drog i det. 😅🙈

Nåja. Det duger för de sista tiden av sommar och tidig höst.

Ser fram emot de kommande dagarna, har grejer planerade med kompisar både tisdag och onsdag och det känns himla kul. 😁

Funderar på att köpa en kallax hylla från ikea, men funderar på vilken storlek i så fall. Är tänkt som rumsavdelare, sängen är 180 cm bred, skulle det bli konstigt att ställa en 147 cm bred hylla i fotändan? Eller är det bätte att sattsa på den som är 180 cm bred?

Takjobb som vanligt på förmiddagen, därefter har det blivit jobb med traktorn och vila under ett träd. Nu när det blev lite svalare så har jag gått en runda med valpen, klippt klor på både valp och katten och nu börjar det väl dra ihop sig för att göra middag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund