Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar på vad vi ska hitta på med vår tomt. Jag vill ha en pergola men det känns som att det är tusen saker att ta hänsyn till som vi bor. Kanske skulle vara bäst att ta in en trädgårdsarkitekt..
Åh jag skulle gärna vilja prova amatörmässigt och fritt att rita/designa en trädgård, inget seriöst utan är mest nyfiken. Hur ser er trädgård ut?

Apropå pendlingavståndet så beror det även mycket på rusningstrafiken för mig! På morgonen så är det oftast helt ok för mig med ca 20 min körtid. Men när jag ska hem sedan så är det rusningstrafik och den kan vara själsdödande när det blir typ en timme istället :crazy:
Om jag hade kunnat vara säker på att jag inte hamnar i rusningstrafik och hittade ett drömboende så hade jag kunnat tänka mig ha lite längre körtid. Men med rusningstrafiken så blir jag tacksam för varje avfart närmare jag bor.

Apropå pendlingavståndet så beror det även mycket på rusningstrafiken för mig! På morgonen så är det oftast helt ok för mig med ca 20 min körtid. Men när jag ska hem sedan så är det rusningstrafik och den kan vara själsdödande när det blir typ en timme istället :crazy:
Om jag hade kunnat vara säker på att jag inte hamnar i rusningstrafik och hittade ett drömboende så hade jag kunnat tänka mig ha lite längre körtid. Men med rusningstrafiken så blir jag tacksam för varje avfart närmare jag bor.

Gissar att du är nära en storstad. Här är det också rusningstrafik, men ungefär mellan 07.55-08.05 och 16.45-17.00 så ganska lätt att undvika det värsta.

Det är verkligen skillnad på att sitta i köer kontra att köra fritt! Jag kör gladeligen 45 minuter till jobbet utan kö (6 mil), men håller på att bli tokig om jag ska in mot Stockholm efter jobbet och tvingas ta bilen, vilket alltid tar minst 45 minuter, oftast uppemot 1 timme (2 mil). Blä för köer!

Gissar att du är nära en storstad. Här är det också rusningstrafik, men ungefär mellan 07.55-08.05 och 16.45-17.00 så ganska lätt att undvika det värsta.
Eftersom jag bor i Stockholm så är bilpendling ett absolut no no, tunnelbana eller gångavstånd är det enda tänkbara för mig.
Jag kan se mig själv få ett Falling Down - moment om jag skulle tvingas köra bil i rusningen varje dag! 😁

Tog en lugnt förmiddag och kom sen iväg till ett fantastiskt fint promenadställe. 4km i snäll terräng, såg inte en kotte på hela rundan, och kunde plocka hallon längs vägen. Fanns helt otroligt mycket!

Nu vilat lite till, funderar på att fortsätta på serien från igår och äta upp min glass :d

Vi har haft någon form av elhaveri i stugan idag. Troligen pumpen, så vi har inget vatten vatten. Men vi har det rätt bra ändå. Jag grillar och dricker vin ur plåtmugg.

Brunnen var överfylld av regnet så el kom i kontakt med vatten. Vi kopplade ur det som löste ut och allt funkar som det ska, men kontentan är att vi behöver en ny brunn eftersom vår nuvarande är byggd av Oppfinnar-Jocke.

Ja, den värsta - Stockholm... :cautious: Lyxigt med bara 10-15 minuter att undvika! Här vet jag inte riktigt när rusningstrafiken börjar och/eller slutar. Den varar i minst 2-3 timmar iallafall! :nailbiting:
Eftersom jag bor i Stockholm så är bilpendling ett absolut no no, tunnelbana eller gångavstånd är det enda tänkbara för mig.
Jag kan se mig själv få ett Falling Down - moment om jag skulle tvingas köra bil i rusningen varje dag! 😁
U know my pain! :arghh: Jag har åtminstone lyxen att oftast undvika rusningstrafiken på morgonen då jag börjar mellan halv tio och tio. Eftermiddagen är hopplös 😅 Rena paradiset nu på sommaren dock, inga köer eller trängselskatt 😍

Jag skulle annars få åka med Roslagsbanan och så jobbar jag i Värtahamnen.... Vilket skulle ta drygt 80 minuter :meh: Nej tack, jag tar mina 20 minuter på morgonen :cautious:

Det är verkligen skillnad på att sitta i köer kontra att köra fritt! Jag kör gladeligen 45 minuter till jobbet utan kö (6 mil), men håller på att bli tokig om jag ska in mot Stockholm efter jobbet och tvingas ta bilen, vilket alltid tar minst 45 minuter, oftast uppemot 1 timme (2 mil). Blä för köer!
Tackolov för farthållare, behöver bara fokusera på att styra då och inte gasa eller bromsa för det mesta. Man blir inte lika trött i köerna av det! :up:

Varför envisas mina nagelband med att vara så torra?! Jag smörjer och smörjer, ändå är de så torra att de fransar sig.. Fruktansvärt onödigt om ni frågar mig.

På vägen hem nu på E18 så fick jag se vad som måste ha varit en ungräv rusa över de tre körfälten framför bilen framför mig :nailbiting::nailbiting: Tackolov så såg jag att den klarade sig över vägen och skyndade sig igenom staketet och in i skogen på andra sidan. 😮‍💨 Den sprang för sitt liv!

På vägen hem nu på E18 så fick jag se vad som måste ha varit en ungräv rusa över de tre körfälten framför bilen framför mig :nailbiting::nailbiting: Tackolov så såg jag att den klarade sig över vägen och skyndade sig igenom staketet och in i skogen på andra sidan. 😮‍💨 Den sprang för sitt liv!
Såg inatt när jag körde hem en liten rävunge som inte hade klarat sig över vägen, tror det var mamman som sprang in i skogen när jag kom efter att hon hade undersökt kroppen. 😢

Haft en lugn dag. På fm åkte vi upp till skogen för att leta blåbär. Vi hittade två. 😂
Däremot hittade vi ett par liter kantareller som fick följa med hem.

Hittade ena kaninen död i buren, sorgligt såklart men han såg ut att ha somnat bara. (Omplaceringskanin så ingen aning om ålder), så vi begravde och plockade blommor. ❤️

Spelade lite fotboll med sonen, vi fikade upp sista kladdkakan från igår och sedan har jag mest läst under eftermiddagen. Nu är boken utläst och jag funderar på att börja på nästa direkt. Den här serien var okej, men ämnade liksom inget bestämde om man säger. Så känns som att man kan hoppa rätt in i en ny serie utan problem. 😁

Märkligt hur mycket piggare man blir om man stoppar nåt i munnen ibland.:D
Har inte direkt ätit nåt de senaste dygnen. Igår hade jag dessutom fasta fram tills i morse när det var meningen att jag skulle opererats.

Apiten är inte bättre men jag tvingade i mig två ostsmörgåsar och te. Imorgon är planen fisk och quinoa enl recept à la tanten.
Jag borde tvätta lite men sträckan bort till gästhussets källare känns övermäktig.

Trösten är läkarens ord om att han är säker på att jag kommer att kunna gå igen. Men att det kommer att ta tid att läka.

Nu efter regnen borde skogen vara full av kantareller som jag inte kan plocka. Mitt trädgårdsland är att betrakta som förlorat. Bara att vattna blommorna inne är ett helt projekt.
Borde dammsuga men funderar på hur det ska gå till med kryckor. Kanske flytta runt en stol och städa runt mig

Livet är fullt av triviala högst oväntade problem :up:

Märkligt hur mycket piggare man blir om man stoppar nåt i munnen ibland.:D
Har inte direkt ätit nåt de senaste dygnen. Igår hade jag dessutom fasta fram tills i morse när det var meningen att jag skulle opererats.

Apiten är inte bättre men jag tvingade i mig två ostsmörgåsar och te. Imorgon är planen fisk och quinoa enl recept à la tanten.
Jag borde tvätta lite men sträckan bort till gästhussets källare känns övermäktig.

Trösten är läkarens ord om att han är säker på att jag kommer att kunna gå igen. Men att det kommer att ta tid att läka.

Nu efter regnen borde skogen vara full av kantareller som jag inte kan plocka. Mitt trädgårdsland är att betrakta som förlorat. Bara att vattna blommorna inne är ett helt projekt.
Borde dammsuga men funderar på hur det ska gå till med kryckor. Kanske flytta runt en stol och städa runt mig

Livet är fullt av triviala högst oväntade problem :up:
Blev det ingen operation? 😮

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok