Ligger i sängen och funderar. Var iväg och tittade på en bostad efter jobbet idag. En liten villa på en minigård nära jobbet. Skulle jag bo där så skulle jag spara ca 20 min resväg per dag. Det blir snabbt mycket tid.
Hyresvärden var supertrevlig och skulle envist bjuda in mig och hundarna för att prata lite i hennes hus också, och då skulle hundarna bjudas på tuggben

Hon började också prata om hur man skulle kunna ordna med inhägnad till hundarna på tomten och allt möjligt, så att det skulle bli riktigt bra för dem att bo där.
Huset i fråga var litet för att vara en villa, men stort om man tänker på att jag ska bo där själv. Fint och välskött, hundvänliga golv, icke hundvänlig trappa... (men äldsta dåren som är trapprädd kanske lär sig) Till skillnad från min nuvarande bostad så fanns det fullstor kyl, fullstor frys, diskmaskin, rejält kök, tvättmaskin och torktumlare(!) inne i badrummet... Alla bekvämligheter så. Allt sådant som jag i nuläget saknar.
Men. Det var väldigt nära en stor bilväg. Den hördes rejält så fort man klev utanför huset. Inne i huset var det dock knäpptyst. Det är också i dyraste laget för vad jag kan ha råd med. 3500kr mer än vad jag betalar i nuläget. Men allt ingår, och jag får som sagt i så fall ett betydligt större och bekvämare boende...
Måste räkna på om jag alls har råd, och så ska jag dit igen senare i veckan för att kolla på allting i dagsljus. Nu var det kolsvart ute och omöjligt att se något alls av tomten eller så.