Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha bott nära en landsväg så skulle det gå bort för mig.
Försök få fram vad för typ av trafik som kör där, motorcyklar och lastbilar upplever jag som mer störande än vanliga personbilar. Annars låter det toppen! Även om det är mycket pengar.
Det verkar vara all möjlig trafik, men ganska mycket lastbilar. Åtminstone vid de tider då jag åker till/från jobbet. Försöker nu jämföra det hela med vad det skulle kosta att tex hyra en lägenhet. Har blivit kallad till visning på en stor 2a med grön, inhägnad uteplats. Ok månadshyra, men det står inte vad som ingår och vad som kostar extra... Borde försöka ringa imorgon och ta reda på mer. Och så måste jag räkna på vad jag faktiskt har råd med. Har bara hunnit få en hel månadslön från nya jobbet så jag har dålig koll på min ekonomi just nu. Känns inte sådär jättebra.

Jag brukar fixa stallet på dagen och bara ta in på kvällen. Nu stod hästarna vid grinden och väntade och svalt tydligen ihjäl också. Min häst brukar vara rätt sansad med mat. De åt ju liksom rätt nyligen dessutom. Nej, de mindes inte när de sist åt. Säkert en månad sen. Finns gräs, träd etc i hagen. 🙄
Väl inne hade han inte tid att klappas i huvudet. Han skulle ÄTA.
Undrar om vi får två Pac Man-hästar som bara mumsar sig genom livet snart, den lilla kanske smittas. 😅

Senast ändrad:
Det verkar vara all möjlig trafik, men ganska mycket lastbilar. Åtminstone vid de tider då jag åker till/från jobbet. Försöker nu jämföra det hela med vad det skulle kosta att tex hyra en lägenhet. Har blivit kallad till visning på en stor 2a med grön, inhägnad uteplats. Ok månadshyra, men det står inte vad som ingår och vad som kostar extra... Borde försöka ringa imorgon och ta reda på mer. Och så måste jag räkna på vad jag faktiskt har råd med. Har bara hunnit få en hel månadslön från nya jobbet så jag har dålig koll på min ekonomi just nu. Känns inte sådär jättebra.
Hur långt bort är vägen?

Vi har ca 700 m till landsväg. Nu är den inte jättetungt trafikerad och det är bitvis skog och lite kullar mellan. Men visst hörs det mer än förra stället som låg helt off.
I början kunde jag tänka på det ngt. Men nu märker jag det inte om det inte drar förbi ngt som låter ovanligt mkt. Det känns lantligt och lugnt ändå här på ngt vis iom att man insynsmässigt ligger skyddad.

• Gilla
Reactions: Sel
Idag var jag uppe med tuppen och storstädade hemma; äntligen blev det gjort och lättare att hålla efter lite varje dag igen sen. Gissa om det var hur sköööönt som helst sen att lägga upp benen I soffan och koppla av efter att ha hållt igång hela dagen hemma med paus för lunch av hästar och bara fixa pållans box och ingen matlagning heller: smörgåstårta- lyxlunch 😍😋 och färdig matpaj ikväll. Sen kvällsfodring av hästarna; kontrasterna mellan ett helt gäng ivriga hästar till lugn när alla hästarna harmoniskt tuggar på sitt hö 🥰❤️. Nu är jag hiskeligt trött så ska bli riktigt skönt att sova nyduschad I renbäddad säng 😍.

Hur långt bort är vägen?

Vi har ca 700 m till landsväg. Nu är den inte jättetungt trafikerad och det är bitvis skog och lite kullar mellan. Men visst hörs det mer än förra stället som låg helt off.
I början kunde jag tänka på det ngt. Men nu märker jag det inte om det inte drar förbi ngt som låter ovanligt mkt. Det känns lantligt och lugnt ändå här på ngt vis iom att man insynsmässigt ligger skyddad.
Typ 100m. Det verkar vara tomtgräns mot bilvägen :/ Tänker också på det ur säkerhetssynvinkel, OM en hund skulle smita ut så är bilvägen väldigt nära.

Typ 100m. Det verkar vara tomtgräns mot bilvägen :/ Tänker också på det ur säkerhetssynvinkel, OM en hund skulle smita ut så är bilvägen väldigt nära.
Fattar!
Skulle häst eller hund rymma här är det mer osannolikt att de ska sticka ända dit bort. För dig blir det ju helt annat. Och annan typ av hund med om den kommer lös. 😅

Har precis gått och lagt mig. Blev uppe alldeles för länge idag för att göra klart en present till en kollega. Jag tycker den blev fruktansvärt söt (även om manteln kanske inte blev helt lyckad) så det gör lite ont att ge bort den, men den kommer till ett bra hem.

IMG_20251110_234134.webp

Jag har helt och hållet missat att det var Farsdag men ska försöka komma ihåg att ringa imorgon. Det är ju olika datum här och i Sverige och utanför allt jippo i affärerna är det typ omöjligt att hålla reda på. Säger en del om hur kommersiellt det är tycker jag.

Vaknade för en stund sen, inte pigg men inte tillräckligt trött för att sova vidare. Så jag får väl smyga upp och göra mig klar för jobb.

Vaken. Ska iväg till jobbet snart
Tänkte traska iväg till Zoo.se efter jobbet. Och kolla efter ancistrus hanar.
Har bara vuxna honor i 2 av karen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka