Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit ett äpple, det var gott.
Kollar The Rookie på play. Hade tänkt stiga upp tidigt idag och förbereda för möbelmontören men orkar inte än. Det är inte så mycket kvar att förbereda så hinner det på nån timme. Kan inte flytta matbordet förrän han är på plats, hade tänkt flytta det mot kokvrån men kom på ett annat sätt som nog är bättre, får höra med honom hur han vill göra.
När de nya skåpen är på plats ryms det verkligen inte fler möbler här :crazy: De kommer att stå bakom matbordet för det går inte på nåt annat sätt (de har skjutdörrar pga det).

Har äntligen fått en intervju efter 3 månader av konstant jobbsök :) !!! Egentligen ett jobb jag inte är kvalificerad för så tror inte chanserna är särskilt bra att jag får det men det känns definitivt bättre än alla nej-mail (eller att bli helt ignorerad…)

Alltså, vilka människor det finns.
Igår när jag letade bortsprungen hund stannade jag och pratade med en kvinna vid den gårdens stall. En skolbuss av mindre modell körde väldigt sakta och stannade invid oss.
En glad röst hälsar på mig. I motljus ser jag inte, men klliver runt och killen kliver ur. En av mina fina tidigare elever!
Jag kramar om honom och gläds över att han jobbar. Han replikerar glatt att det är min förtjänst. (inte sant) Utan svenska språket kommer man ingenstans,

Jag blir så glad! Ännu en fin person som det gått bra för

För att fortsätta micro-diskussionen så är min micro från 2003-04 någon gång och har allt man behöver! Ett vred för tid, och ett vred för effekt (körs endast på full, alltid!). Bävar den dagen jag behöver köpa en ny, vill inte ha annat än de funktioner jag har idag, haha!

Annars sitter jag på soffan och försöker peppa igång för vad som skulle kunna bli en riktigt dålig arbetsdag. Många tunga möten med män(iskor) som jag inte drar jämt med.
Jag fick en micro precis när de började bli "i ropet", vilket nog är ca 35 år sedan eller så. Den bytte jag ut för fem år sedan! Den funkade alltså fint i 30 år och då hade den ändå använts väldigt flitigt. Det var bättre förr! I alla fall microugnarna. :rofl:

Herregud vad det blev ett oläsligt inlägg!
Lär dig läsa igenom innan, skärp dig! 😅
Min Windows är på engelska så majoriteten av alla ord är rödmarkerade.
Har ägnat massor av tid på att försöka fixa. Alla språkval är svenska men på bl.a. buke är det rött.
Så mina skrivfel och feltryckningar drunknar. Kommer jag ihåg att trycka på förhandsgranska så blir det bättre, Men orkar inte.
Blir inte bättre av att jag är rejält darrhänt.... :meh:

Min Windows är på engelska så majoriteten av alla ord är rödmarkerade.
Har ägnat massor av tid på att försöka fixa. Alla språkval är svenska men på bl.a. buke är det rött.
Så mina skrivfel och feltryckningar drunknar. Kommer jag ihåg att trycka på förhandsgranska så blir det bättre, Men orkar inte.
Blir inte bättre av att jag är rejält darrhänt.... :meh:
Och jag surfar alltid på mobilen, så autocorrect slår ofta in och jag är för snabb så missar det.

För att fortsätta micro-diskussionen så är min micro från 2003-04 någon gång och har allt man behöver! Ett vred för tid, och ett vred för effekt (körs endast på full, alltid!). Bävar den dagen jag behöver köpa en ny, vill inte ha annat än de funktioner jag har idag, haha!

Annars sitter jag på soffan och försöker peppa igång för vad som skulle kunna bli en riktigt dålig arbetsdag. Många tunga möten med män(iskor) som jag inte drar jämt med.
Hade gärna sluppit köpt ny men är ju inte särskilt bra när färgen flagnar inne i mikron, annars är den felfri 🙃

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka