Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälpt maken med att få tillbaka ena boogien på timmerkärran och nu sitter jag i hagen omringad av fyra smaskande hästar som äter sin kvällsgröt 🥰 Har mockat ligghallen, packat höpåsar och lagt ut kvällshö i ena hagen och stängt timergrinden mellan så öppnas den vid 20.30 så får dom sitt kvällshö då.

Fin dag på jobbet, alltid en skön känsla. Hunnit promenera på rasterna och möttes av flera kommentarer om att ”Kolla Nixehen, vi är UTOMHUS! 😀” vilket kändes bra eftersom jag konstant tjatar på eleverna om att GÅ UT på rasten och andas frisk luft, och inte sitta inne i korridorerna och mögla. 😆 Uppenbarligen ger det resultat! 😁

Lagat kvällsmat och tränat en stund, duschat och har redan krupit i pyjamasen. 🤓 Ska natta barn och sedan lata mig på soffan resten av kvällen. Lillfredagskväll! 🙌🏻

Varför då? Det finns många intressanta och lärorika program att titta på. Min TV är liten (ungefär 4 ggr så stor som laptopens skärm) men jag uppskattar ändå att kunna ligga i soffan och titta på den istället för på datorskärmen. Jag upplever att många som inte har TV har en hel del andra skärmar istället. Jag streamar till min TV så det är ju inte speciellt annorlunda än en något större datorskärm... Bara för att man har en TV betyder det ju inte att man ligger/sitter och stirrar på den hela tiden.

Agree. Ingen tv var ett statement på 80-talet.

Jag har ingen tv. Jag har projektor och duk. Samt dator, padda och telefonen. Jag önskar mig en samsung frame, så jag kan koppla in mitt nintendo 8-bitar.

Varför då? Det finns många intressanta och lärorika program att titta på. Min TV är liten (ungefär 4 ggr så stor som laptopens skärm) men jag uppskattar ändå att kunna ligga i soffan och titta på den istället för på datorskärmen. Jag upplever att många som inte har TV har en hel del andra skärmar istället. Jag streamar till min TV så det är ju inte speciellt annorlunda än en något större datorskärm... Bara för att man har en TV betyder det ju inte att man ligger/sitter och stirrar på den hela tiden.
Det är säkert olika men när jag hade tv (jag streamar inget nu, kollar inga serier, följer inga tv-program osv) så tyckte jag att det inte var så konstigt att tv:n stod på. Man kunde kolla lite på dagtid nån helg, den stod på på kvällen även om jag hade andra intressen också (hade häst tex).
Men när jag tog bort tvn insåg jag hur mycket tid det tar. Även om jag sällan ”aktivt” faktiskt tittade eller valde att titta. Sån energitjuv. Ungefär som skrollande idag för många. Alltså det var en riktig ögonöppnare för mig som inte tyckte att jag kollade på tv så mycket.
Jag slutade följa alla fejkade saker/serier/shower och det var faktiskt en del av min terapi också när jag skulle botas för ångest och depression att ha som hemläxa att sluta titta på vissa program.
Det var en häftig upplevelse (såhär i efterhand).

För att fortsätta micro-diskussionen så är min micro från 2003-04 någon gång och har allt man behöver! Ett vred för tid, och ett vred för effekt (körs endast på full, alltid!). Bävar den dagen jag behöver köpa en ny, vill inte ha annat än de funktioner jag har idag, haha!

Annars sitter jag på soffan och försöker peppa igång för vad som skulle kunna bli en riktigt dålig arbetsdag. Många tunga möten med män(iskor) som jag inte drar jämt med.

Samma här. Min är köpt på ÖB 2004 för runt 300:- Den är toppen.

Köpte min på Jula för 9 år sen, det var den billigaste som jag hittade då. Fungerar felfritt.

Jag fick en micro precis när de började bli "i ropet", vilket nog är ca 35 år sedan eller så. Den bytte jag ut för fem år sedan! Den funkade alltså fint i 30 år och då hade den ändå använts väldigt flitigt. Det var bättre förr! I alla fall microugnarna. :rofl:

Jag har en som stod här när jag flyttade in för 22 år sen. Den funkar men tallriken snurrar bara när den känner för det. Måste varit förra hg som lämnat kvar den för hv ville inte byta ut den åt mig, de sa att den inte hör till lgh.
Jag tror jag vinner för jag fick min när jag flyttade hemifrån. 1991. :D
En gång gick en säkring och då trodde jag det var kört men en händig kompis lyckades faktiskt fixa den så den hänger med än. <3

F ö har jag TV, små skärmar fick vi i Gen X nog av under uppväxten. ;)

Det är säkert olika men när jag hade tv (jag streamar inget nu, kollar inga serier, följer inga tv-program osv) så tyckte jag att det inte var så konstigt att tv:n stod på. Man kunde kolla lite på dagtid nån helg, den stod på på kvällen även om jag hade andra intressen också (hade häst tex).
Men när jag tog bort tvn insåg jag hur mycket tid det tar. Även om jag sällan ”aktivt” faktiskt tittade eller valde att titta. Sån energitjuv. Ungefär som skrollande idag för många. Alltså det var en riktig ögonöppnare för mig som inte tyckte att jag kollade på tv så mycket.
Jag slutade följa alla fejkade saker/serier/shower och det var faktiskt en del av min terapi också när jag skulle botas för ångest och depression att ha som hemläxa att sluta titta på vissa program.
Det var en häftig upplevelse (såhär i efterhand).
Ja, det låter verkligen som om jag använder min TV väldigt annorlunda mot hur du använde din.

1762891092707.webp

Jösses vad tiden går fort. Det var igår som jag letade forum för kattägda och trillade över Buke av en ren slump. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka