Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska strax till stallet. Ska handla mat också. Sen bör jag laga mat också.
I eftermiddag har jag en del sport att titta på så det ser jag fram emot.

Ska ta mig iväg till gymmet.
Och träna ben.
Nervös över hur det (träningsvärken) ska påverka min förmåga att sitta kvar på det 180cm höga popcornet i skogen imorn, men det får väl gå 😅 🧨

Sovit, vilat och läst bok men nu är det nog dax att ta sig till stallet. Tända ljus ikväll och ägna en stund åt de som inte är med mig längre.

Surar. Planen var att åka till ikea kungens kurva idag. Men känner inte riktigt att jag orkar skaka fram på tunnelbana och buss, för att inte tala om själva IKEA. Så irriterande. Just det jag vill ha finns ju tyvärr inte i Gallerian.

Äsch, lövblås var för klen för blöta eklöv. Eller om det var jag som hade värdelös teknik. Men nu är alla löv krattade och bortforslade till ett hörn av trädgården.

Skulle vilja ha en riktig mullkompost. Men vet inte var eller hur jag vill ha den. Och just eklöv kanske inte är det optimala heller (bryts ner så långsamt).
A man can dream, a man can dream...

Surar. Planen var att åka till ikea kungens kurva idag. Men känner inte riktigt att jag orkar skaka fram på tunnelbana och buss, för att inte tala om själva IKEA. Så irriterande. Just det jag vill ha finns ju tyvärr inte i Gallerian.
Du kan inte beställa det för upphämtning i Gallerian?

Du kan inte beställa det för upphämtning i Gallerian?

Det brukar inte gå, har kollat tidigare, plus att det är en utgående modell. Ska försöka ta mig dit i veckan när det inte är så många människor där.

Nu till tobaksaffären för att hämta ut paket. Tyvärr inget roligt utan mina sensorer från abbott.

Svängde in på rusta och köpte hantlar, snabb sväng på ica när vi ändå var ute och åkte. Sedan via kyrkogården hem, tänt ljus i minneslunden. Fint att få dela det med sonen och prata om vilka vi tänder för. ❤️

Hittade ett recept i någon random reel, tonfiskröra. Kastade ihop och ätit på knäckebröd till frunch. Sjukt gott! Mer än hälften kvar dock, fattar inte hur man ska få i sig allt. 😅 Nå, tur för mig som har kvar till senare. 🥳

Har ätit lunch, löst melodikrysset och tar nu igen mig innan jag går ut och räfsar löv. Frågan är vad vi gör av dem - partner vill elda upp dem.

Första dagen i november.
Fortfarande flera plusgrader.
Duggregn.
Jag är nöjd.
Ljusen är tända.
För de vi har älskat så innerligt.
Det kommer en tår.
Den blandas med regn.
Det kommer en till.
Det är ok.
I min lya tänder jag fler.
För alla de som har lämnat.
Människor och djur.
Lutar mig tillbaka i soffan.
Låter det kännas en stund.
Tar ett djupt andetag.
Sen ett till.
IMG_7500.webp

Vilken dag ändå :rofl: Efter en lugn morgon blev det dags för långpromenad. 2 timmar lugn och skön promenad i strålande sol.

Precis när jag kom tillbaka dök hyresvärdens dotter upp med en kompis (tror de är ca 10år gamla). De var överlyckliga(!) åt att se hundar och ville gärna klappa, vilket de också fick. De båda pratade ivrigt om hur de önskar att jag bor i stugan jättejättelänge så att de får umgås med hundarna och lika ivrigt om att grannen har en kattunge :D

Jag gick in, matade hundarna och sedan knackade det på dörren. Hyresvärden undrade om barnen var här, men nej. Well, 5 minuter senare kom de hit. De fick komma in och hälsa på hundarna, och blev extremt glada när de upptäckte att jag dessutom har fiskar 😅

Kort därefter dök hyresvärden upp igen, övertalade barnen att komma hem för att äta lunch och ursäktade kaoset. Jag är normalt sett inte alls förtjust i barn, men hyresvärdens dotter är lugn, jättefin med hundarna och alltid glad, så hon är ok och hennes vänner likaså. Men nu ska jag njuta av lugnet en stund. Åtminstone tills de kommer tillbaka en gång till.

Ouf..

Varsågod, inte för länge sen fixa flytta över bankid själv och bara häromdagen guida sambon med så har koll :laugh:
Får testa det med bank-id med nordea, eller vänta, man har väl bara ett bank-id? Så om jag skaffar bank-id... nä glöm det. Det går väl inte ändå antar jag. Nåja, får gå in på sparbanken här och se om de kan hjälpa mig.

man kan ringa från luren i alla fall, testade det i dag. Nu ska jag bara ta tag i fler appar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka