Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får testa det med bank-id med nordea, eller vänta, man har väl bara ett bank-id? Så om jag skaffar bank-id... nä glöm det. Det går väl inte ändå antar jag. Nåja, får gå in på sparbanken här och se om de kan hjälpa mig.

man kan ringa från luren i alla fall, testade det i dag. Nu ska jag bara ta tag i fler appar...
Jag har både Swedbank och Skandia. Det spelar ingen roll vilken bank jag laddar ner bank-id på. Totalt kan man väl ha tre olika bank-id samtidigt, alltså på tre olika enheter.

Ska på bio med min syster idag. Känner verkligen inte för det, har ont och känner mig lite eländig. Men kan inte backa nu. Ska träffa henne halv fem.
Det är väl inget konstigt att boka om ifall man har skadat sig och mår dåligt :confused: ? Tänk om du ger dig ut, blir yr, och trillar och slår dig igen!

Var i affären och köpte godis helt till mig själv och gravljus att tända i min stora kruka på altanen för de i minnet.
Röjt undan på balkongen från krukorna med tomatplantor, plockat bort hundbädden som låg mot väggen och stora mattan åkte till förrådet så länge, funderar på att slänga dit krukorna också egentligen, nu står de i ett hörn.

Två balkongstolar av trä står där, på den ena lyfte jag upp min stora kruka jag ska ha ljus å, där har jag solsellsstick i. Vet inte om de lyser. Och på den andra har jag tre små solcellsdjur som står som pynt. Funderar på om jag ska ställa ut mina djur jag fick av en fin bukefalist för något år sedan, men är rädd de stjäls, pingvinen och igelkotten. Tror man kan ha de ute nämligen, de är så fina, njuter av de här inne. Borde kanske flytta mina stolar till andra sidan dörren där jag har ett eluttag, sätta krukan på båda i mitten och djuren på en sida vardera och ha en ljusslinga på ryggstöden, tror att jag har en uteljusslinga i gömmorna. Och så nära snor de kanske inte mina djur, speciellt inte när öppningen till altanen är stängd med galler med träram och kompost och spännband så hundarna inte kommer ut och ingen således in. :)

Jag borde ordna middag åt mig men har verkligen ingen lust alls att ta för mig något sådant. Varför är det så svårt med matlagning ens?

Marodören tog sovmorgon i morses efter halloweenkalas igår. Så eftersom han vaknade vid 6 och inte 4 så fick även vi föräldrar sovmorgon. Dagen har bestått av besök på Ica, skogshäng med bästisen, matlagning och ätning av sagda mat. Och inte förglömma stekande av pannkakor innan klockan nio imorses. Nu soffhäng och mys med trött Marodör.

Jag är nyss hemkommen från en runda på stan. Hann hem innan regnet och det värsta mörkret - skönt!

Har kompletterat mitt gjutjärnstorn med en tekanna (inte i gjutjärn). Jag hade siktat in mig på en gul eller en mörkblå, men givetvis var det de två färgerna som butiken INTE hade. Då jag ska ha besök imorgon så villhövde jag en tekanna omedelbart och fick således välja på de som fanns. Kanske inte den mest ultimata färgen i kombination med mina grytor, men jag gillar den och får nog tycka att den är tillräckligt bra. ☺️ Snälla säg att det ser okej ut. 🙈
IMG_20251101_173615.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka