Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom kan säga att Alvedon hjälper lika bra som Ipren. Dom kan säga att två Ipren inte hjälper bättre än en. Men när jag får synbortfall och migränvarning så är det banne mig två Ipren som räddar mig.
Gick 30 min för tidigt från jobbet (egentligen inte för jag hade inte haft rast) och skyndade mig till ica och tog två direkt. Nu känns det så gött, som bomull.
Ska snart lägga mig och mysa i sängen.
Har du testat Naproxen? På mig hjälper inte Ipren alls men Naproxen kan funka.

Börjar bli less på detta med mat. Brukar vara inspirerad till matlagning, men just nu känns det mest betungande. Ingen aning vad jag ska äta till middag igen.

Jag är inne i en period där jag verkligen inte orkar laga mat, dessutom är det en massa disk staplad. Så just nu, som omnivor, blir det kyckling i ugn, färdigfryst i formen, och fläskkarré. Båda med tomatsallad bestående av tomat och rödlök med en knutta balsamvinäger.

Har tenta tidigt imorgon bitti och skulle kanske kunna läsa mer. Men hjärnan är så trött och jag tror inte något mer kommer fastna, snarare kommer jag glömma bort något 🥴 Jag är hyfsat van vid att läsa artiklar men jag kan inte riktigt hålla isär specifika ansatser, principer och metoder från 16 väldigt snarlika artiklar inom samma ämne. Det är tur man kan tenta om 🤣

Naproxen hjälpte mig när jag hade mensvärk eller rättare sagt om jag tog det innan värken.
Mot huvudvärk finns det inget som Ipren.
Om du tar två Alvedon ihop med Iprenen hjälper de ännu bättre!

Treo är också bra mot huvudvärk, men bäst mot tandvärk för mig. Tyvärr kan jag varken ta Ipren eller Treo numera utan att magen ballar ur och gör ont, tar Diklofenak i suppform ihop med Alvedon vid huvudvärk modell kraftig, vid migränafall är det Oxynorm och Alvedon som tar ner det mest akuta just.

Idag är det Orange Day.
Jag har gått i ett ljuståg ikväll.

Nyheterna idag berättade att enligt FN så är mord på kvinnor i världen till 60% utförda av en närstående. Motsvarande för män är 11%
Det är gräsligt, men vad som är gräsligare är när jag läste kommentarsfältet på FB till ett inlägg där tror det var Eskilstuna kommun som ska flagga med orangea flaggor var helt översvallat med män som tyckte "varför har inte vi en dag?" och "varför uppmärksammas inte kvinnors våld mot män".

Jag vill bara skrika! Jag vill bara skrika rakt ut i kommentarsfältet. Men man kan inte skrika på FB. Det skulle behövas, inga ord, bara ett vrål! Ett satans jävla tigerhonavrål över dumma korkade män som tar sig ton sådär.

Har precis diskat, för att slippa det imorgon efter jobbet när jag tänker låtsas att det är helg (är ledig på torsdag). Men, trött som jag är så lyckades jag också precis krascha ett glas. Så istället för att luta mig tillbaka, slösurfa och förbereda mig för sängen så måste jag städa mer :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund