Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast samtidigt kan man ju klanta sig överallt, ibland blir det lite analt kan jag känna.
I det här fallet - Ja, absolut. Jag är inte den första som fallit illa där, men när jag fick skriva upp en olycksrapport för att jag klämt fingret i en toadörr kände jag att det var rätt onödigt trots att fingret blev skadat. Vad ska de göra åt saken liksom, hänga upp draperier?
Jag ramlade och bröt handen på jobbet
Snubblade på gräsmattan
Jag försökte få chefen att skriva sanningen vid vilka åtgärder som måste göras: att läraren behöver se sig för och inte göra tre saker samtidigt
Han höll inte med om det
Så vi skrev nåt annat till Arbetsmiljöverket
Visst känns det onödigt men arbetsgivaren har ju ansvaret för att man inte ska skada sig
Iaf i Sverige

• Gilla
Reactions: Sel
Fast det är inte bara att göra ändringar i den fysiska arbetsmiljön utan även att kanske se över hur vissa moment utförs osv. Om ingen rapporterar tillbud går det inte att göra förändringar.

Jag kan medge att jag haft en attityd liknande din tidigare. Den har ändrats efter att jag själv hamnat i en arbetsledande position (dvs ansvarig om något händer) samt att ha arbetat på ställen med ett helt otroligt säkerhetstänk och ett gediget säkerhetsarbete (bla SSAB, där många saker var rakt av livsfarliga).

Jag förstår helt och hållet hur synen förändras med byte av position, men så arbetar du också inom en branch där säkerheten är avgörande på ett helt annat sätt. Till och med på hotellet förstår jag att rutiner och annat måste ses över betydligt mer noggrant och annorlunda i köksmiljö till exempel - men visst är jag rätt blassé överlag, skumt nog tror jag det kommer från hästbakgrunden där man Pratar högt och lågt om säkerhet.

Det är å andra sidan en av sakerna som gör att jag föredrar Skottland framför Sverige också. Folk frågar ofta varför jag inte vill flytta hem igen, och det finns en svensk rigiditet och ett detaljgehör på vissa sätt där jag hellre sopar lite skit under mattan. :D Rent generellt alltså, inte just runt arbetsplatssäkerhet. Det är svårt att beskriva.

Senast ändrad:
Jag ramlade och bröt handen på jobbet
Snubblade på gräsmattan
Jag försökte få chefen att skriva sanningen vid vilka åtgärder som måste göras: att läraren behöver se sig för och inte göra tre saker samtidigt
Han höll inte med om det
Så vi skrev nåt annat till Arbetsmiljöverket
Visst känns det onödigt men arbetsgivaren har ju ansvaret för att man inte ska skada sig
Iaf i Sverige.

Det är precis sådant här jag menar, det är ju så dumt! :p
Att det sedan kan behövas pappersarbete för eventuellt sjukersättning och liknande är en sak, men att jag är klantig har inte med arbetsplatsen att göra.

Om jag förstår rätt så åker du på alla konserter själv? Så coolt å modigt! Önskar jag vågade mer
Ja. Alla mina konserter, filmer, teater, standup mm. Och resor till och från Uppsala
Även mina resor med Viking line
Jag har ju min AS, så det var väldigt jobbigt i början när jag började gå på olika event
Och det är det även nu, när det gäller nya platser, hotell, båtar mm
Men kan jag Ukk (men aldrig högt upp, är höjdrädd?, Regina, Stadsteatern, Katalin, Gävle Konserthus, 2 Home Hotell, Eckerö linjen och Viking line. Mälartåget
Men den 29e blir det nytt. Ska till Stockholm då över dan
Är typ 10 år sedan jag såg SIOHS

Samlar kraft för att föna håret. Tycker att det är vansinnigt tråkigt men det blir inte så bra att rulla mitt hår när det är blött.
Har haft en ytterst lugn jobbhelg men åtminstone lika roligt som vanligt.
Åt god mat nu på kvällen så enda smolket i bägaren är just det där blöta håret :p

Den ser inte mycket ut för världen. Men oj vad god den blev ihop med lite glass! 😍
Sambon tog en klen bit först. Han var nog inte övertygad om att den var god. Sen blev det en meeeegabit. Fattar inte hur han får plats med mat och efterrätt för 4 pers i sin mage. 😂
IMG_1036.webp

Min häst alltså.. Vid intag brukar jag ta båda hästar samtidigt och in genom stalldörren går först min häst och kompisen efter. Sen kastar jag grimskaftet över ryggen på min häst och han går in i sin box.
Nu när vi klev i stallet pilade en jättesöt liten sork förbi. Min häst som skrämt slag på x antal tränare, jagat ut två älgar ur hagen, aldrig backar i en fight i hagen etc blev LIVRÄDD för mördarmonstret på typ 6 cm. Han HOPPADE in i kompisens box som låg vid flyktvägen. 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund