Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på universitetet i jobbet och medverkat vid studentpresentationer. Kul avbrott i kontorsarbetet!
Nu laddar jag för intensiv dag imorgon, ska lämna bilen på service men också passa en massa tider på jobbet vilket alltid är lite komplicerat. Ska gå ut och hänga på cykeln bakpå bilen och sen ta en promenad :)

Hemma efter ögonläkaren. De konstaterade att jag har fått lite sämre syn men gula fläcken är ok. Vi gick igenom allt jag gjort sedan vi sågs senast. Vilket var mycket. Läkare tyckte att vi skulle avvakta MRI och att neurologen ska skicka remiss till balans och yrsel (kommer inte ihåg vad det heter). Jag har mina tvivel eftersom det är det fyrdubbla som gör att jag snubblar och får frakturer eller ser ut som jag blivit misshandlad. Ett av skälen till att jag inte vill ha glasögon. Jag kommer fortfarande se fyrdubbelt och vill inte betala tusen spänn varje gång jag trillar och krossar dom.

Gick och lämnade och hämtade ut paket hos Kjell och Clas Ohlson. Nu har jag 18 led värmeljus med fjärrkontroll så jag kan ha dem uppe i bokhyllan utan att jag måste klättra på en stege för att nå upp till dem.

Hemma efter jobb och slit!

Jag är ju ingen Julmänniska, men på jobbet är det ganska mysigt. Här är huvudentrén. 🙂

20251201_163640.webp

Läste just Charlotte Dujardins post på Instagram om Valegro och grät lite. Tre år sedan min gamla häst fick somna in och det är fortfarande ett sår. Det har läkt ihop mycket, men när jag läser om andra hästar som fått avlivas så öppnar sig såret igen.
Fina, fina hästar. ❤️

Ätit middag och är nästan obekvämt mätt. Jag ska försöka göra iordning MoaBoas (RYMNINGSSÄKRA) akvarium och sedan blanda ihop en sats ginger shots! Jag älskar ginger shots på morgonen men det är ohållbart att betala de hutlösa priserna per cl, så det är dags att hitta ett vettigt recept! :)

Hemma i stan igen efter några händelserika dagar hemma hos katten. I lördags kväll utsattes huset för ett inbrottsförsök, som avbröts när jag tände lampan.
I går kväll precis när föräldrarna kom hem från sin tysklandsresa gick strömmen och det var mörkt i 2,5 h.
I övrigt hade jag det trevligt med människor, hästar och katter.

Hemma i stan igen efter några händelserika dagar hemma hos katten. I lördags kväll utsattes huset för ett inbrottsförsök, som avbröts när jag tände lampan.
I går kväll precis när föräldrarna kom hem från sin tysklandsresa gick strömmen och det var mörkt i 2,5 h.
I övrigt hade jag det trevligt med människor, hästar och katter.

Men oj! Är du ok? :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn