Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma i stan igen efter några händelserika dagar hemma hos katten. I lördags kväll utsattes huset för ett inbrottsförsök, som avbröts när jag tände lampan.
I går kväll precis när föräldrarna kom hem från sin tysklandsresa gick strömmen och det var mörkt i 2,5 h.
I övrigt hade jag det trevligt med människor, hästar och katter.
Alltså inbrott när ingen är hemma är skrämmande nog, men när någon befinner sig i huset!? usch! <3

Snarare 50 meter bort än 100 :nailbiting:
Det visade sig vara brand på en spis och ingen blev skadad.
1000021300.webp

Vilken bra grej ändå! Skönt att allt var okej.
Vidare på detta typ tema fick flera av kollegorna en redig utskällning när de inte utrymde byggnaden vid ett brandlarm förra veckan! Jag vet att det i 90 fall av hundra är ett falskt larm på hotellet, men det känns så otroligt respektlöst både mot passchefen som är ansvarig för både "sin" personal och ofta first aid, OCH eventuell räddningspersonal att ta det för givet - för att inte tala om vilken signal det sänder till hotellets gäster som också ofta är motvilliga till att gå ut. Skäms!
Ehum... fast det hörde kanske hemma i störigt-tråden. :angel:

Satte mig i vardagsrummet med lite mat och hör hur min hund gnäller upprört i hallen. Hon är inte sån som låter. Så tänkte att nu måste hon ut akut. Men hon satt i fönstret bredvid trappen där de ofta sitter och verkade inte kunna ta sig ner. Blev livrädd att hon hade ont någonstans. Insåg sen att det var löp-byxan i jättemjukt stretchtyg som tydligen gjorde bakkärran lam. Gullplutten! 😂❤️

Såg en stund på Musikhjälpen ikväll när programledarna släpptes in i buren- så mysig vecka på året 😍 och första delen av årets julkalender som verkar mysig 😊 innan sambon började titta på filmen Troll 2 som släpptes idag och då bara slappnade jag av i soffan som kropp och själ så innerligt behövt den senaste tiden...Skönt faktiskt i tröttheten ❤️.

Hoppades att det inte var något, men börjar misstänka att jag har en rejält förkylning på väg. Jag ska på en utbildning imorgon, irl inte digitalt, suck. Fick ett mess, välkommen till mötet på Stora Essingen vi hämtar dig i lobbyn. Eh, lite vagt med Stora Essingen.

Utat och matat djuren och mig själv. Måste ta emot en leverans från Fedex under förmiddagen. Hade hoppats och behövt få sova då. Men icke..
Ska kasta mig i sängen nu och hoppas få lite vila iaf.

På jobbet. Väntar på att klockan ska bli lagom mycket för att börja ringa folk.
Har några trådar som måste nystas ut, och det är lättare att ta på telefon än mail.

Hade problem med ärendehanteringssystemet och skickade till vår systemansvarig. I samma sekund som jag skickat iväg felanmälan kom jag på hur jag skulle lösa det. Lite illa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund