Vad gör vi? Del CCXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead: jag hade satt ljusen på timmer, när jag stängde av dem så fungerade det perfekt eftersom det redan sitter ett batteri i fjärren. Tyvärr verkar de två gamla ljusen i samma serie som jag tappade bort fjärren till, inte fungera. Tyvärr, för de lyser fortfarande om man sätter på dem manuellt. De är iofs ganska gamla och lyser inte lika klart. Hade hoppats att kunna sätta upp dem med de nya i lyktan.

Har städat och plockat och satt upp några adventsstjärnor till. Och till följd av det behövde jag putsa några fönster. Lyckades också fixa två ljusstakar som trilskades i söndags. Avslutade med att sätta upp en gardinstång över glasdörrarna i matrummet och hänga upp julgardiner. Nu tar jag kväll 😊

Har legat i sängen och försökt sova en stund. Det blir ingen sömn bara någon obehaglig orolig dvala som avbryts av kramper med jämna mellanrum. Febern och huvudvärken är tillbaka.

Blörk. Längesedan jag kände mig så här illa. Mamma ringde och hon sa genast att jag lät som sju svåra år.
Vill inte :arghh:
Låter precis om årets influensa. Jag har jättemånga bekanta och vänner som har det sådär (tyvärr).

Har lånat ut kameran jag har kvar till min dotter. Vi pratade om hur gammal den är och jag sa att jag sålde den andra som var dyrare och äldre när jag inte kunde fotografera längre pga synen. Eh... de är lika gamla, kamerorna kom jag på. Och dottern. Dottern blir 19 på fredag. Kamerorna är från samma år. Den jag har kvar är en Nikon D40. Gammal hederlig trotjänare! Den jag tog mest bilder med var en Pentax K10 dock, SOM jag fotade med den! Saknar det gruvligt. Ännu en sak jag inte kan göra pga synen. Blir så trött på det.

Trist och jobbigt att det redan är igång. Hoppas vaccinet håller undan som vanligt, särskilt för de som behöver det mest, även om det befarades att en av årets varianter inte skyddades mot särskilt bra.
En har ju muterat och det är ju den som kommit tyvärr. Så frågan är om vaccinet skyddar, när jag hörde sig visste de inte mer än att skyddet inte är ”så bra”. Det är ju ”risken” med vaccinationer.

Så himla svårt att få ro och somna. Nu har jag i alla fall dubbelt Täcke och katt som ligger tätt intill.
Tänker dvala är bättre än inget och ligger kvar. Men febern är definitivt tillbaka.

I morgon ska jag ta mina ipren smartare än i dag så jag har en till läggdags.

Trist och jobbigt att det redan är igång. Hoppas vaccinet håller undan som vanligt, särskilt för de som behöver det mest, även om det befarades att en av årets varianter inte skyddades mot särskilt bra.

En har ju muterat och det är ju den som kommit tyvärr. Så frågan är om vaccinet skyddar, när jag hörde sig visste de inte mer än att skyddet inte är ”så bra”. Det är ju ”risken” med vacvaccinationer
Fast hoppet är ju att dom skyddar lite, även om avstånd och handtvätt är bra så räcker det inte.
Jag är nöjd om vaccinet håller undan IVA och döden, sjuk är ok ;)

Det påminner mig om att jag borde vaccinera mig för covid igen. Vill absolut inte råka ut för det som hände för 2 år sedan.
Mjo skiten är ju i omlopp om än inte som under pandemin- tack gode gud för det vilken hemsk tid. En kollega åkte på skiten nyligen men tack och lov blev inte jag eller vår vårdtagare smittad!

Nehej; dags att stänga av musikhjälpen som fått stå på länge idag före och efter en sväng till stallet, himla trött idag med men kunnat koppla av med avslappningsövningar och ingen ångest öht- så jäkla skönt att inte vara sådär stress-ångest.på helspänn, fy tusan vad det tagit av energin alltså. Nä nu är dte som sagt var läggdags med en bok och så förhoppningsvi somna inom kort :sleep:.

Är lite smått förvirrad, men glad. Mötte idag en supertrevlig man. Resulterade i att vi bytte telefonnummer och till min stora förvåning så ringde han nu ikväll. Vi hamnade att prata i ganska exakt 3 timmar(!) om allt mellan himmel och jord på ett så otroligt enkelt, avslappnat och ärligt sätt att det kändes som om vi redan hade känt varandra i evigheter. Hur fan gick det till? :rofl:

Hörde en lastbil och rusade hungrig till dörren.. DHL.. som skulle till företag en bit bort.. :down:
Med Fedex har man liksom noll chans att kontakta någon. I jämförelse mot DHL som går att ringa och själva kan höra av sig med så man kan tajma saker.
Om fedex ringer dig någon gång, spara telefonnumret och prova det nästa gång. Vi brukar ha samma chaufför som jobbar på samma område och ringer det numret vid behov ;)
För jag håller med, helt omöjligt att prata med en människa på fedex 🙄

Kurs idag, så jag jobbar hemifrån. Datorn är seg som sirap och allting går i slow motion. Egentligen gillar jag inte att jobba hemma, men jag vill inte sitta på kontoret och titta på föreläsning. Det är alldeles för kallt på kontoret för det.

Har hällt i mig en kopp kaffe. Väntar på att son och make ska vakna så vi kan äta frukost ihop. Sjusovare!

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXX
  • Vad gör vi? Del CCXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok