Vad gör vi? Del CCXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sömn är tydligen överskattat hälsar min hjärna som låtit mig sova knappt två timmar i natt. 😅🫠
Nåväl, blir väl en nocco (eller två 😅) idag då jag ska ut och köra långt. Tacksam att det är plusgrader och bra väglag iaf! 🙌🏻

Hur har jag sovit i natt?
Klockan informerade mig om att jag måste ha klockan på mig och sova för att den ska kunna analysera min sömn....
Ganska korrekt analys från den ändå :angel:

Tre gånger funderade jag allvarligt på om jag skulle klä på mig och åka till akuten. Gjorde det inte eftersom jag var så otroligt trött och hade ont överallt dock. Kramper till tusen. Till slut hittade jag en ställning med kudde under bröstryggen som gjorde att den slutade krampa så jag kunde andas normalt och kunde i alla fall vila.

Nu? Tagit ipren för en timme sedan. Mår helt ok om man jämför med i natt. Tror det är 2-3 timmar sedan jag hade sista krampen. Petat i mig en halv macka och svettas floder.
Klockan sade 145 i puls bara på att ge katten mat. Nu stillasittande ligger den på 95. Min vanliga sitta vid datorn puls är mellan 55 och 65 😅
Med andra ord, ska jag snart gå och lägga mig igen och hoppas få sova lite.

Hur har jag sovit i natt?
Klockan informerade mig om att jag måste ha klockan på mig och sova för att den ska kunna analysera min sömn....
Ganska korrekt analys från den ändå :angel:

Tre gånger funderade jag allvarligt på om jag skulle klä på mig och åka till akuten. Gjorde det inte eftersom jag var så otroligt trött och hade ont överallt dock. Kramper till tusen. Till slut hittade jag en ställning med kudde under bröstryggen som gjorde att den slutade krampa så jag kunde andas normalt och kunde i alla fall vila.

Nu? Tagit ipren för en timme sedan. Mår helt ok om man jämför med i natt. Tror det är 2-3 timmar sedan jag hade sista krampen. Petat i mig en halv macka och svettas floder.
Klockan sade 145 i puls bara på att ge katten mat. Nu stillasittande ligger den på 95. Min vanliga sitta vid datorn puls är mellan 55 och 65 😅
Med andra ord, ska jag snart gå och lägga mig igen och hoppas få sova lite.
Usch va jobbigt! Krya på dig.

Livet på landet... Hörde ett jättekonstigt ljud strax efter att jag vaknade och blev så skrämd att jag inte visste riktigt vart jag skulle ta vägen. Well. När ljudet hördes igen så inser jag att det mest troligt är någon mus som tagit sin i huset. Inte något stort, skräckinjagande monster som kommer döda mig direkt. Jag är inte van vid sånt här än efter alla år i lägenhet :p

Meh. Spårarar mitt paket och det visar sig att posten har försökt leverera Sverigepaketet sedan i Måndags men inte lämnat någon notis i brevinkastet - vilket innebär att jag inte kan hämta ut paketet på posten heller. :meh: De ska tydligen "försöka leverera" idag igen men det är ju värdelöst eftersom jag inte är hemma under dagen.
Ska sätta en lapp på dörren och be dem endera lämna paketet i trädgården eller i alla fall ge mig en lapp. Så knäppt! Royal Mail är vanligtvis så himla bra!

Tvättar då den enda tiden som fanns var den alldeles för tidiga men jobbkläder så måste. Hade verkligen velat ha en macka med julskinka på hårt tunnbröd just nu! Är ju ändå helt besatt av julen just nu så varför har jag inte köpt in det?!:D

Inget gym före jobbet idag så jag låg och drog mig en stund innan jag gick upp, himla skönt :) Sen upp och mata alla djur och göra frukost. Läste nästan ut boken jag håller på med men hann inte riktigt innan jag behövde gå upp till kontoret. Får läsa klart den sen :)

Om fedex ringer dig någon gång, spara telefonnumret och prova det nästa gång. Vi brukar ha samma chaufför som jobbar på samma område och ringer det numret vid behov ;)
För jag håller med, helt omöjligt att prata med en människa på fedex 🙄
Bra tips, tack! 🙏

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXX
  • Vad gör vi? Del CCXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok