Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i en gästsäng i morsans lägenhet. Imorgon bitti åker jag hem igen. Eller ja, jobbet först, sedan hem. Jag längtar. Morsan har nya grannar och de är högljudda... Å andra sidan är jag inte trött nog att somna än, så jag orkar inte gå och klaga. Hör även biltrafiken från en närliggande väg. Jag saknar min tysta stuga och mörkret.

Sitter här och dricker te och har just tagit värktabletter mot min huvudvärk. Låter lite märkligt med huvudvärk när jag även lyssnar på musik, men det är Silhouettes jag lyssnar på av Jacob på Youtube, pianomusik funkar vid huvudvärk och är skönt nästan.
Hade fundering på att se film men orkade inte så det blev te och musik istället. Skönt med fredag i morgon, ska bli så skönt med helg. Paketet kom inte i dag utan lär väl dyka upp i morgon så jag får hämta det då i affären, kan ju lika bra handla lite mat då.

Jag är sugen på att prova glasblåsning, men dels behöver jag inga fler dyra hobbies och dels lyckas jag knappt blåsa upp vanliga ballonger 😅 Men älskar glaskonst 😍
Finns helt klart likheter mellan glas och silver, båda delarna kan vara riktigt förförande. Speciellt klart glas och blankt silver.
Jag har grejat lite med glasfusing och gjutning, men aldrig blåsning. Men det är lockande! 😊

Är trött vaknade av att de smällde en port inte långt ifrån där vi bor. En rejäl explosion, fönster upp till fjärde våningen har gått sönder. 10 minuters gångväg från där vi bor. Så fruktansvärt skrämmande. Tycker våra lägenheter är rätt ljudisolerade men det här hördes.

Så mycket ångest idag.
Fattat korkade beslut i relation till en person jag tycker mycket om och nu vet jag inte hur mycket jag förstört.. Personen har bett om space, fullt rimligt förstås - men typ det sämsta för min hjärna som då får fullt utrymme att spinna i 700km/h. Och den är inte snäll. :(

Jag är så trött på att spendera nätterna med sömn i perioder om 0,5-2h sömn med massa drömmar däremellan vakna och känna av min vidriga hals. Somnar om relativt fort, så ska inte klaga för mycket, men den upphackade sömnen (och alla drömmar) blir så tröttande… Hoppas jag ska känna av effekten av penicillinet idag så kommande natt kan ge lite mer sammanhängande sömn 🤞

Finns helt klart likheter mellan glas och silver, båda delarna kan vara riktigt förförande. Speciellt klart glas och blankt silver.
Jag har grejat lite med glasfusing och gjutning, men aldrig blåsning. Men det är lockande! 😊

Älskar glas, så vackert och känns både mjukt och hårt, kallt och varmt, starkt och skört.

Kan tänka mig att det finns likheter, så kul att se dina silversmiden. De är så fina!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund