Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pallrade mig ut för att köpa lite yoghurt och fil. Passade på att köpa sheba till sparky.
Hon är piggare i dag. Men jag bävar lite inför kvällen för det verkar vara då hon får besvär. Försökt fundera om jag gör något som kan tänkas göra så hon får besvären men kan inte komma på något.

I morgon ska jag ringa vc, kommer att behöva en sjukskrivning från tisdag. Mår fortfarande inte toppen alls.

Jag vet inte varför. Det känns bara...jättekonstigt... Det är inte så att jag tycker att det är en konstig grej - jag fattar att det är BRA att göra så. Men, som sagt, det känns jätteudda att sitta och prata för sig själv. Men jag får väl sätta mig på vinden och göra ett försök.... :D
När jag gjort det är det inte för mig själv. Jag gör det för en inbillad publik.

Det är inte du som ska höra och förstå. Det är dina åhörare.

Har haft guidekollegor som pratat tyst. Som om de bara ska hinna igenom ämnet. Istället är ju fokus på åhörarna som både ska förstå och bli intresserade.

När jag gjort det är det inte för mig själv. Jag gör det för en inbillad publik.

Det är inte du som ska höra och förstå. Det är dina åhörare.

Har haft guidekollegor som pratat tyst. Som om de bara ska hinna igenom ämnet. Istället är ju fokus på åhörarna som både ska förstå och bli intresserade.
Ja, men det är väl självklart att det är för inbillade åhörare man pratar? Och det är ju det som känns konstigt för mig - att jag inte har några åhörare utan sitter där och pratar för mig själv.

För vissa människor är "tala inför publik" väldigt laddat. Så är det absolut för mig.

Det ä
Ja, men det är väl självklart att det är för inbillade åhörare man pratar? Och det är ju det som känns konstigt för mig - att jag inte har några åhörare utan sitter där och pratar för mig själv.

För vissa människor är "tala inför publik" väldigt laddat. Så är det absolut för mig.
Det är mindset
Åhörarna är inte där, bara i ditt huvud.
Om du inte har nån.försöksperson - spela in och lyssna på dig själv.

Det ä

Det är mindset
Åhörarna är inte där, bara i ditt huvud.
Om du inte har nån.försöksperson - spela in och lyssna på dig själv.
Så är det kanske. Det måste väl finnas något som du också tycker är jättesvårt att göra? Något du är lite rädd för, eller drar dig för? Så är det för mig med att presentera/hålla tal. Jag är faktiskt JÄTTESTOLT över att jag överhuvudtaget anmälde mig till kursen, för när jag läste att det var muntliga prov höll jag på att backa ur. Jag förstår att det verkar futtigt för dig, men för mig är det stort!

Alltså det är verkligen inte såhär de ska se ut, men det kunde också varit så mycket värre. Har sjukt roligt för mig själv i alla fall :rofl:
Ska bli spännande att se hur de blir när de kommer ut!!
@Nixehen

IMG_0232.webp

Varit ute med hundarna och vadat genom en julmarknad, hade behövt sjöstövlar istället för kängor. Slöseri med tid, hittade ingenting av det jag var ute efter, lite julgodis och tunnbröd. Bara en massa vatten, smält is och snöslask. Nåja, lämnat in ett par skor för att få inlägg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund