Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter middag efter en bra dag på jobbet. Avslutade med att stanna kvar och prata med ena chefen i typ 40 minuter. Det var välbehövligt, inte för att det varit några direkta problem, men för att vi nu kunnat prata ihop oss för hur saker ska bli ännu bättre framöver. Känner mig betydligt mer pepp på kommande arbetsvecka nu, men ser också fram emot att sedan få två lediga helger på rad :p

Känns som att jag inte gjort något alls idag, men när jag tänker efter så har jag handlat, lagat lunch och sen middag + matlåda, tvättat 3 maskiner tvätt, plockat lite med disk, letat julklappar och beställt åt en, köpt körlektioner samt en ny mobiltelefon. Klart godkänd dag, även om det känns som att jag har tusen grejer kvar på att göra-listan!

Har krupit upp i soffan nyduschad efter en kall men mycket trevlig tur till stallet. Hästen hade förvisso ätit raketbränsle till frukost och han känns verkligen stor när han är på det humöret, men vi lyckades hitta någon slags harmoni där i paddocken till slut. Nu väntar jag på att maken ska servera hembakad neapolitansk pizza framför ett avsnitt av The Hack :up:

Somnade en stund på eftermiddagen fast jag sov 8 timmar inatt... hoppas jag inte vänder upp och ner på dygnet igen. Jag har varit så trött den senaste veckan. Vet inte om jag fått en släng av nåt virus eller om det bara är för mycket tankar som snurrar hela tiden. Förmodligen både och.

Varit så trött hela helgen. 🥱
Packat upp porslin och kört några omgångar i diskmaskinen men orkar inte mer ikväll. Varit ute med hundarna och slängt sopor, bl a en massa kräftskal efter att vi åt havskräftor till middag. I morgon kommer de och ska måla i sovrummet så har ställt klockan på 06 så tömmer jag sovrummet då och inte ikväll. Nu ska jag bara sova. 😴

Känns som att jag inte gjort något alls idag, men när jag tänker efter så har jag handlat, lagat lunch och sen middag + matlåda, tvättat 3 maskiner tvätt, plockat lite med disk, letat julklappar och beställt åt en, köpt körlektioner samt en ny mobiltelefon. Klart godkänd dag, även om det känns som att jag har tusen grejer kvar på att göra-listan!
Det där är så lustigt. När känslan är att man tror att man inte gjort något, men så börjar man checka av - precis som du gjorde, och så har man faktiskt gjort massor med saker :up:
Varför är det så?

Det där är så lustigt. När känslan är att man tror att man inte gjort något, men så börjar man checka av - precis som du gjorde, och så har man faktiskt gjort massor med saker :up:
Varför är det så?
Det där är jag proffs på, att känna att jag inte gjort något alltså. Ex-sambon brukade då och då fråga mig vad jag gjort under en dag, bara för att jag skulle påminna mig själv om vad som faktiskt blivit gjort. Det var alltid mer än vad jag trodde. Just att checka av för sig själv tror jag är jättenyttigt, eller bara tillåta sig att efter en slutförd "uppgift" stanna upp och tänka på hur bra det är att det blev gjort, innan man springer vidare till nästa grej.

Kollegan mötte mig på morgonen med Du ser oförskämt pigg ut...

Vet inte hur jag ska tolka det då jag knappt borstade håret imorses :rofl:

Blir nog en bra dag detta. Har mammas lilla skruttbil och hon min då hon behövde drag idag. Ska direkt efter jobbet och köpa kransar för att skicka till min väninna i Solle. Blir billigare att jag gör det än att hon beställer andra från nätet. Tänkte slänga med en liten julklapp också :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund