Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 12 av förkylning. Man kan hålla sig för skratt. Och det gör man ju, för annars får man hostanfall som tenderar i att sluta med kräkreflex. Febern gav sig på dag 8 i alla fall, med ett litet återfall igår. Nu feberfri. Har nog aldrig medicinerat så mycket med allt jag hittat i skåpen, nässpray, värktabletter, bisolvon, kortisonspray. Druckit kopiösa mängder te med honung.
Detta var nog ingen vanlig förkylning, men det har vänt nu i alla fall.

Nu blir det en stillsam promenad med tösen.

Vi fick en hel del snö inatt så vovve såg ut som:bump::banana:på morgonrastningen. Kul att nån är entusiastisk i alla fall. :laugh:

Jag däremot är inte så pepp på snö när jag är för skruttig för att skotta. Har ont i bihålorna av allt snörvel, kände mig lite frossig igår kväll och hann inte mer än sopa av halva bilen nu på morgonen innan jag fick feberkänning igen. Det är alltså fortsätta ta det lugnt som gäller men jag hoppas att det här inte blir nån extremt långdragen historia.

Haft en bra helg. Umgåtts med familjen på min sida i lördags, jagat igår och varit på dressyrträning med dottern och min häst och så har vi fått klart målandet i pannrummet plus de två angränsande smårummen :)

Idag på morgonen har jag tränat och nu är det jobb som gäller fram till promenad på lunchrasten.

Blev ensam på jobbet. Men rätt så skönt ändå
Nästan klar med all förmiddags jobb redan
Har bara 5 toaletter och alla korridorer kvar efter min frukost

• Gilla
Reactions: Sel
Startade denna gråa dagen med sovmorgon, Tog teamsmötet i bilen (det ä en lättare redovisning så inget som kräver full fokus eller att man måste titta) nu sitter jag i annan stad men lika gråmulen och väntar på min kund. LIte kul att sitta på annat kontor ibland :D

ar en trevlig kund att träffa sen stressa tillbaks till kontoret där jag utgår från för att fixa leveranser då vår chaufför har ledigt på måndagar och företaget har inte tagit in någon ännu för ersättning. Lite stressande men ser allmänt ut att bli en bra dag detta.

Dricker kaffe och gnäller på min linnex-bestrukna rygg. :arghh:
En månad av ont, tre veckor av väldigt ont. Blir värre när jag sover, blir bättre när jag tränar.
Känns som inflmmaerade muskelfästen eller något, men inte vet jag.

Ska ta tag i att försöka få tag på företagshälsan/ortopedi/massage/nånting.

Men först ska vi till Glasgow och London en vecka :love:
Inkl. tre konserter.. Linnexet får följa med och jag ska försöka komma ihåg att inte headbanga..

Har känt mig vissen i helgen, men tänkt att det hört till utmattningen och intensiv vecka - men icke. I natt bröt förkylningen ut med besked. Har så ont i halsen :( Något bättre efter en mjuk frukost och varm kopp te (och värktabletter) men hoppas det inte blir långdraget. Är uttråkad redan efter helgen..

Rejält ont i halsen, började känna mig risig igårkväll. Ska till ögonkliniken på em för att kolla ögonbottnarna. Ringde och frågade om jag fortfarande ska åka dit. Eftersom det inte är pandemi så får betala 400. Ok då åker jag. Har gjort vad jag kunnat. Får försöka undvika att snörvla folk i ansiktet.

Dricker kaffe och gnäller på min linnex-bestrukna rygg. :arghh:
En månad av ont, tre veckor av väldigt ont. Blir värre när jag sover, blir bättre när jag tränar.
Känns som inflmmaerade muskelfästen eller något, men inte vet jag.

Ska ta tag i att försöka få tag på företagshälsan/ortopedi/massage/nånting.

Men först ska vi till Glasgow och London en vecka :love:
Inkl. tre konserter.. Linnexet får följa med och jag ska försöka komma ihåg att inte headbanga..

Testa Biofrost Active. Jag tycker den är bättre än Linnex (som jag iofs inte tål - extremkänslig hud). Särbon som tål allt har badat i Linnex tidigare men tycker också att Biofrost är bättre.

Ringde vc nu på morgonen. Ssk reagera på att jag pratar stressat! Så ska vara sjukskriven nu fram till fredag kl 9, då ska jag träffa läkare och prata, troligen tas blodtryck o kanske ekg.

Ligger just nu kvar i sängen, blåser halvt storm ute (onödigt om det nu inte hjälper elen då förstås). Ska läsa lite granna innan det är hög tid för frukost 😊.

Trögt att gå upp. Skulle vilja ha mer kaffe men det får bli på jobbet sen.
Jobb 8-16.
Sen kommer Denise Rudberg. Känns stort att hon kommer till vår lilla håla.
Och efter det så drar Musikhjälpen i gång!
💚❤️💚❤️💚❤️
Utmaningen blir att vara vaken så många timmar som möjligt.
Lite synd att det är redan- vill ju ha kvar det lite granna, en av årets absolut bästa veckor 😍

Sitter uppkrupen i sängen med dagens andra kopp kaffe och väntar ivrigt på att maken ska avsluta sitt jobbsamtal så att jag kan gå och störa honom genom att insistera på adventskalenderöppning NU. Ja, jag blir ett barn (mer än vanligt) såhär års :angel:

Haft projektmöte på distans nu på morgonen, blir ett par veckor med fullspäckat schema i skolan verkar det som

Ska egentligen sitta och plugga och sedan på föreläsning men jag så brutalt ont i min bröstrygg att jag funderar på att ta en promenad och få lite blodcirkulation istället. Värktabletter och värme har inte lindrat hittills. Jag har ändå bara tid att sitta 45 min på föreläsningen, måste till ett vårdbesök också

Ja vad ska man säga...SSK på vårdcentralen som bokade in en läkartid åt mig upplevde att jag pratar mycket stressat. Ja....Det gör jag nog. Är alltid två steg före och ja ärligt talat så påverkar nog omgivningen mig mer än det är okej- jag behöver verkligen lära mig att inte ta åt mig av all skit många säger till mig, måste verkligen stänga öronen och sluta lyssna för det påverkar mig på tok för mycket och nu är det fan nog. En del av stressen kommer ju därifrån- många bäckar små.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund