Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det varit full rulle under påsken och det fortsatte idag. Promenerat och fikat. Körde och fick sommardäck på bilen. Bjudit väninna på lunch. Vi hade mycket rester efter påsken, så vi fick sparrissoppa med bacon och hembakat bröd, lax med rom/räksås. Sen blev vi mätta, så vi fick ta en promenad för att få plats med kaffe och påsktårta.

Sent i eftermiddag har jag skolat om lite lök och sockerärtor. Har mer att skola om och mer som behöver sås. Ligger lite efter helt plötsligt, när det kom ett påskfirande i vägen.

Efter dagens lunch fick det inte plats mycket kvällsmat, en skål med mjölk och flingor :p

Känner mig fortfarande trött efter att jag var inne i stan förra veckan, men har börjat återhämta mig iaf 😅

Idag har vi haft 23 grader och strålande solsken. Stallägaren red min häst åt mig tidigt och sedan har jag hängt i stallet och pysslat med honom. Och suttit i trädgården och läst 😍 I morgon ska det bli ännu varmare!

Det har jag redan gjort :up: men jag tänker om det verkligen blir heltokigt 😅 vill inte att intervjun ska sätta dåligt avtryck hos intervjuaren pga tekniken inte höll måttet. Att man då säger typ "svenskan blir helknasig i undertextningen, skulle vi kunna byta till engelska och se om det funkar bättre?"
Föreslå kan man alltid, annars finns det kanske bättre media att använda än just Teams och då kan man boka om intervjun? Jag har förstås ingen personlig erfarenhet. :)

Funderar på om jag ska anmäla intresse på en lägenhet, skulle bli typ 2000 kronor billigare och är en två med balkong. Men utan möjlighet till tvättmaskin och diskmaskin :cry:

Funderar på om jag ska anmäla intresse på en lägenhet, skulle bli typ 2000 kronor billigare och är en två med balkong. Men utan möjlighet till tvättmaskin och diskmaskin :cry:
Jag har aldrig haft diskmaskin eller tvättmaskin i lägenheten och tycker jag klarar mig bra. Det är smidigt med tvättid i tvättstugan tycker jag, och jag bor själv och diskar samtidigt som jag lagar maten så disken märks knappt.
Så för 2 000 kr billigare hade jag tagit den lägenheten om jag fick erbjudande om den. 😊

Sitter i soffan och försöker varva ner efter att ha varit och hämtat mitt livs första alldeles egna lilla bil 😍 Huu vad nervöst det var att köra hem den, särskilt eftersom jag är van vid att köra en bil där man sitter typ tre gånger så högt upp, men oj vilken härlig känsla den ger! Nu hoppas jag på många glada, incidentfria år tillsammans 😊

20260407_201726.webp

Jag har aldrig haft diskmaskin eller tvättmaskin i lägenheten och tycker jag klarar mig bra. Det är smidigt med tvättid i tvättstugan tycker jag, och jag bor själv och diskar samtidigt som jag lagar maten så disken märks knappt.
Så för 2 000 kr billigare hade jag tagit den lägenheten om jag fick erbjudande om den. 😊
Tvättmaskin kan jag klara mig utan. Men har insett att ska jag få disken att fungera så behöver jag diskmaskin. Men skulle nog kunna klara mig ganska bra med en bänkdiskmaskin.

Sen är det att jag inte vet hur det blir till hösten, hoppas komma in på en utbildning där jag bor.

Voffarna är för lustiga. Voffan fick banan ikväll efter maten och T fick morot. Voffan åt upp sitt, självplockade en stor morot som hon la sig i bädden och börja äta av. T stal moroten när jag frågade var hon fått den ifrån, sen stal hon tillbaka den och då fick jag ge T en halva. Nu undrar bägge två om det är allt de får ikväll. 😄

Ätit upp sista påskmaten. Funderar på att äta en våffla. Sedan är det slut på frossandet.
Sluta skriv om våfflor, jag vill ju haaaaaa! :arghh: Det är säkert mjölk i dem, har ju ett paket med pulver som är flera år gammalt nu, men det är ännu en sak jag inte kan äta! Men det är så gott!

Jo kikade, skummjölkspulver som nummer två i ingredienslistan. Oöppnat paket, bäst före februari 2025, måste ha ett annat också i gömmorna som är öppet! De som brukar få det jag inte kan äta vill inte ha något där bäst före gått ut tyvärr, synd att slänga tycker jag. Sur jag blir!

Hastigt och olustigt fick jag synbortfall. Tog Ipren direkt så förhoppningsvis lugnar det sig snart. Det brukar det göra iaf.
Dricker kaffe.
I dag är det lovskola dag 2.
Efter jobbet ska jag fika med en vän.
Hoppas detinte leder till migrän. <3

Men av ren nyfikenhet - vad gör man på en lovskola? Är det för elever som inte riktigt hänger med eller är det sådana som vill fördjupa sig i olika ämnen? Jag vill inte minnas att det någonsin var ett alternativ för oss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Vad ska min son betala?