Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och potatisFanns både mat, påskgodis och påskmust kvar när jag kom till jobbet.![]()
Min kollega som är döv använder teams textningsverktyg när hen inte fått tolk till vissa möten. Har förstått att det funkar ok, men som med allt annat viktigt att folk pratar en i taget. Tror säkert det kommer gå jättebraJag skickade en ansökan till ett annat jobb som lät intressant och bokade nu en intervju på distans imorgon![]()
Jag är ju dock gravt hörselskadad och sa ok till detta då det skulle ske på teams. Deras live undertextning har funkat jättebra när jag haft möten på engelska. Men nu blev jag nervös att den svenska inte ska vara lika bra
Skickade in en snabb ansökan om tolk på distans, väldigt tight med tid men om om tänker jag...
Annars om den svenska textningen inte funkar bra så kanske jag kan be om att få ta intervjun på engelska? Eller hur skulle ni ta det som intervjuare då?
För övrigt så funderar jag på vad jag ska säga till min nuvarande arbetsgivare... Jag vill inte tala om att det är en intervju.
Jag skulle kunna säga att det är en privat grej men låter inte det konstigt?
Det är under arbetstid även om jag såklart tar av tid för intervjun.
Kul!! (Och tack!)Min kollega som är döv använder teams textningsverktyg när hen inte fått tolk till vissa möten. Har förstått att det funkar ok, men som med allt annat viktigt att folk pratar en i taget. Tror säkert det kommer gå jättebraLycka till med intervjun!
Både jag och kollegan är Miljö- och hälsoskyddsinspektörerKul!! (Och tack!)
Får jag fråga vad ni arbetar med?
Vad kul att läsa om döva personer som lyckats utbilda sig och få en karriär!Både jag och kollegan är Miljö- och hälsoskyddsinspektörer![]()
När jag hade Teams intervju, var den 15 min. Sitter du i eget kontor? I så fall hade jag bara tagit intervjun utan att säga så mycket.Jag skickade en ansökan till ett annat jobb som lät intressant och bokade nu en intervju på distans imorgon![]()
Jag är ju dock gravt hörselskadad och sa ok till detta då det skulle ske på teams. Deras live undertextning har funkat jättebra när jag haft möten på engelska. Men nu blev jag nervös att den svenska inte ska vara lika bra
Skickade in en snabb ansökan om tolk på distans, väldigt tight med tid men om om tänker jag...
Annars om den svenska textningen inte funkar bra så kanske jag kan be om att få ta intervjun på engelska? Eller hur skulle ni ta det som intervjuare då?
För övrigt så funderar jag på vad jag ska säga till min nuvarande arbetsgivare... Jag vill inte tala om att det är en intervju.
Jag skulle kunna säga att det är en privat grej men låter inte det konstigt?
Det är under arbetstid även om jag såklart tar av tid för intervjun.
Intervjuaren bokade 45 minuterNär jag hade Teams intervju, var den 15 min. Sitter du i eget kontor? I så fall hade jag bara tagit intervjun utan att säga så mycket.
Jag skulle ha dragit till med digitalt vårdbesök.Intervjuaren bokade 45 minuterjag tror inte att det blir så lång tid men jag hoppas att det ska gå bra och positivt!
Jag sitter inte i eget kontor och med tanke på ovan bokade tid så vill jag nog säga något. Men jag jobbade över mycket idag och tänker att jag kan säga att jag behöver göra ett privat ärende, skulle väl låta okej?
Jag vill helst inte ljugaJag skulle ha dragit till med digitalt vårdbesök.
Sant, massor med potatis men det räknar jag in under mat. Ska nog koka några potatisar och göra en bondomelette i morgon. All potatissallad som är kvar är det dock lite svårare att göra något av.Och potatis![]()