Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså :laugh: :crazy:
Jag skickade ett SMS till en person. Hästrelaterat.
Tänkte nu svara på det svaret jag fick tillbaka.
Bara det att hon inte svarat än.
Jag måste bokstavligen drömt det!
Vad sjukt.
Haha! Jag gjorde samma här om kvällen, jag fick ett gulligt svar på mitt sms som jag tänkte läsa ordentligt när jag vaknade sen. Bara det att det inte fanns då?? Så jag önskedrömde väl eller nåt, jag var lixom halvsovande redan innan så 😅

Varit ute i skogen i leran, slasket och vattenpölarna med hundarna. Lyckliga och skitiga hundar med hem i bilen, fick borsta bort lite kvistar ur byxorna på Timmy och hela bilen luktade blöt hund. Fikat och krupit ner en stund under täcket innan jag åker till jobbet. Undrar om det finns något påskgodis kvar? :d

Varit ute i skogen i leran, slasket och vattenpölarna med hundarna. Lyckliga och skitiga hundar med hem i bilen, fick borsta bort lite kvistar ur byxorna på Timmy och hela bilen luktade blöt hund. Fikat och krupit ner en stund under täcket innan jag åker till jobbet. Undrar om det finns något påskgodis kvar? :d
Vi undviker skogen ännu med tanke på att det blåser en del i dag också. I dag verkade spionen vara rätt missnöjd över asfalt igen. Han älskar att gå ut, kan gå ut 13 miljoner gånger på en dag, men INGET går upp mot att gå i skogen enligt honom, så det här är något slags straff så därför är han lite tjafsig och tramsig när vi är ute nu :D Och så hatar han när det blåser i hans öron så det gör honom purken! Ser fram emot lite mer lugna vindar :D Rottekotten är nöjd med vind- hon kan jaga löv och hittar kottar överallt som flugit runt, rottekottens är besatt av kottar :D <3 Älskar mina personliga hundar :D <3

I dag ska jag fortsätta med lite städ. Har flyttat kryddanordningen från bredvid spisen till bredvid diskhon, den ska tvättas av först innan den ställs på plats, blir fort fettig vid spisen så även om det är nära och bra där är det tröttsamt hur ofta den behöver städas..

Blommorna ska vattnas lite igen, fick bara lite i går, och så ska jag klippa ner palettbladen så att jag kan plantera fler av dem i krukorna så att de blir buskigare istället för höga och rangliga....

En maskin tvätt ska gå i dag är det tänkt. Och dammsugning. Och så ska jag duscha.

Och hundarna ska ju gå ut.

Jag skickade en ansökan till ett annat jobb som lät intressant och bokade nu en intervju på distans imorgon 😱 🙈

Jag är ju dock gravt hörselskadad och sa ok till detta då det skulle ske på teams. Deras live undertextning har funkat jättebra när jag haft möten på engelska. Men nu blev jag nervös att den svenska inte ska vara lika bra 🙈

Skickade in en snabb ansökan om tolk på distans, väldigt tight med tid men om om tänker jag...

Annars om den svenska textningen inte funkar bra så kanske jag kan be om att få ta intervjun på engelska? Eller hur skulle ni ta det som intervjuare då?

För övrigt så funderar jag på vad jag ska säga till min nuvarande arbetsgivare... Jag vill inte tala om att det är en intervju.
Jag skulle kunna säga att det är en privat grej men låter inte det konstigt? 😬
Det är under arbetstid även om jag såklart tar av tid för intervjun.

Haft en bra dag på jobbet - lite känslomässigt jobbig emellanåt, och huvudet är trött nu, men bra och på det hela taget är jag glad! Fick besked om min nya lön (årlig löneöversyn) idag också och känner mig nöjd - ingen fantastisk ökning men när jag räknade ut procenten så känns det bra, inget att klara på. :up:

Nu är jag på väg hem. Det känns ändå skönt, det också.

Jag skickade en ansökan till ett annat jobb som lät intressant och bokade nu en intervju på distans imorgon 😱 🙈

Jag är ju dock gravt hörselskadad och sa ok till detta då det skulle ske på teams. Deras live undertextning har funkat jättebra när jag haft möten på engelska. Men nu blev jag nervös att den svenska inte ska vara lika bra 🙈

Skickade in en snabb ansökan om tolk på distans, väldigt tight med tid men om om tänker jag...

Annars om den svenska textningen inte funkar bra så kanske jag kan be om att få ta intervjun på engelska? Eller hur skulle ni ta det som intervjuare då?

För övrigt så funderar jag på vad jag ska säga till min nuvarande arbetsgivare... Jag vill inte tala om att det är en intervju.
Jag skulle kunna säga att det är en privat grej men låter inte det konstigt? 😬
Det är under arbetstid även om jag såklart tar av tid för intervjun.
Är det en svensk arbetsgivare skulle jag inte göra intervju på engelska. Bättre då att berätta för de som du pratar med vilka tekniska hjälpmedel du använder i intervjun så att de är med på vad som händer om det nu blir goddag yxskaft.

Är det en svensk arbetsgivare skulle jag inte göra intervju på engelska. Bättre då att berätta för de som du pratar med vilka tekniska hjälpmedel du använder i intervjun så att de är med på vad som händer om det nu blir goddag yxskaft.
Det har jag redan gjort :up: men jag tänker om det verkligen blir heltokigt 😅 vill inte att intervjun ska sätta dåligt avtryck hos intervjuaren pga tekniken inte höll måttet. Att man då säger typ "svenskan blir helknasig i undertextningen, skulle vi kunna byta till engelska och se om det funkar bättre?"

Jobbat idag. Fantastiska elever och massor av skratt och kärlek och bara kul häng liksom. ❤️

Fick en rejäl kalldusch dock, levererad på ett så sjukt oprofessionellt och respektlöst sätt att jag helt kom av mig och inte ens lyckades bemöta det.
Ännu ett tydligt tecken på att det är mer än dags att ta oss härifrån.
Ledsen faktiskt. 😔

Varit så glad över att jag haft mer energi och känt mig starkare fysiskt och psykiskt ett tag. Men har nog gjort för mkt. Idag är jag så sopslut! Orkar knappt ens prata. Hade en del att göra. Men det får vara. Gör bara måsten idag. Ska fixa stallet och sen krypa ner under täcke i soffan tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund