Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är genomlycklig från huvudet ändå ut i tårna, idag hade jag ridlektion och hoppade min första bana på 20 år 🤩! Herregud vad det är ROLIGT att rida igen efter så lång tid 🥰🥳!!!

Känner också för varje lektion hur kunskaper och muskelminne börjar väckas till liv och jag känner att jag börjar komma ihåg hur man faktiskt rider och inte bara åker häst 😁👍!

Lejonet Lyra fyllde fem igår... inte en liten plutt lämgre

Bifogade filer

• 20260424_221811.webp
    20260424_221811.webp
    34,2 KB · Visningar: 62
Kan bli tokig när jag handlar vid den här årstiden. Så fort jag råkar nudda kundvagnen får jag en stöt (något av det äckligaste jag vet :nailbiting: ) - hemskt :mad: !
På jobbet när jag strippar sängar och hanterar nytvättade handduksleveranser har jag lärt mig att jag måste smeka någon neutral yta försiktigt och kelet innan jag vågar ta i till exempel dörrhandtag. Jag får ofta stötar man kan se med blotta ögat, och mitt hår står på tå. 😅

I dag har varit en riktig usel dag faktiskt.

Skulle jobba på eftermiddagen pga möte men vaknade och kände av migränvärk, tog medicin mot det och vilade lite till och tänkte att det går nog. Fick sedan epanfall och därefter slog migränen till rejält, trots att den tidigare minskade. Har alltså mest legat i sängen i dag.
Mitt när jag låg där fick jag fruktansvärt ont i magen också och tog Alvedon och Oxynorm mot det, tänkte gallsten som jag drabbas av ibland men det utvecklades inte alls på samma vis utan satt kvar i magtrakten. Insåg att jag inte tagit laxermedel på hela veckan och funderade på om jag kunde vara förstoppad så tog Lactulose när en timme gått med akut panikont. Var svimfärdig och kunde inte gå från sängen till toa eller tillbaka utan att lägga mig på golvet pga svimningskänslorna flera gånger. Och efter ett besök där lugnade magen sig. Fortfarande lite ont och frusen, men det känns betydligt lugnare nu.

Så tips, bli för fasen inte förstoppade....!

Jag ska ta mig i säng och försöka få en ordentlig natts sömn för det förtjänar jag efter dagens pärs.

På jobbet när jag strippar sängar och hanterar nytvättade handduksleveranser har jag lärt mig att jag måste smeka någon neutral yta försiktigt och kelet innan jag vågar ta i till exempel dörrhandtag. Jag får ofta stötar man kan se med blotta ögat, och mitt hår står på tå. 😅
Förlåt men det lät roligt med att håret står på tå! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn