Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en fin dag på jobbet, nior! 😍🙌🏻

Spontanshoppade två äppelträd på vägen hem. Skulle ha en ny blomma till trappen nu när påskliljorna blommat över, men ja - blev äppelträd istället? 😆
De var frostnupna och såldes för ~hundralappen istället för ordinarie 299kr. Här ska de få bo i krukor tills jag har ett eget hus att plantera dem vid. 😁

Promenerat med sonen på cykel och fascinerats (förfasats) över folk.
Det kom en skitstor traktor med dubbelmontage och såmaskin bakpå, på vår lilla väg (ingen mittlinje och regelbundna mötesplatser). Den möter en Tesla. Tror ni Teslan kunde backa till närmsta infart och släppa fram (ca 50m)? Absolut inte. Den gigantiska traktorn fick backa, med släp, typ 250m för att släppa fram bilen.
Blir helt matt.. 😵‍💫

Vilken härlig eftermiddag jag fick i stallet!😃 Ingen stress, grejade långsamt och bara njöt. Avslutade med att gå en timme med hunden, som var superduktig :love: Nu funderar jag på att gå ut i trädgården och sätta lite potatis och annat.

Bra dag och vecka med mina klasser.
Ätit sushi och glass.
Trött.
IMG_9795.webp

Promenerat med sonen på cykel och fascinerats (förfasats) över folk.
Det kom en skitstor traktor med dubbelmontage och såmaskin bakpå, på vår lilla väg (ingen mittlinje och regelbundna mötesplatser). Den möter en Tesla. Tror ni Teslan kunde backa till närmsta infart och släppa fram (ca 50m)? Absolut inte. Den gigantiska traktorn fick backa, med släp, typ 250m för att släppa fram bilen.
Blir helt matt.. 😵‍💫
Jag råkade ut för något liknande en gång när jag hade trailern kopplad och fick möte med en lastbil på en smal och krokig väg. Jag slog av motorn tills han backade de 50 m.

Ja jag är en person som måste få.ptata om saker för att må bättre , det vet jag sedan tidigare. Därför känns det så djävla märkligt att man måste slåss för att få stöd. Har bara blivit bollad runt melkan Sahlgrenska och vårdcentralen i flera vändor.

Förstår dig, jag har alltid lagt locket på vilket inte direkt verkar vara nån bra strategi.....Men så uselt, hoppas du får rätt hjälp och stöd asap ❤️

Förstår dig, jag har alltid lagt locket på vilket inte direkt verkar vara nån bra strategi.....Men så uselt, hoppas du får rätt hjälp och stöd asap ❤️

Ja jag har för länge sen konstaterat att jag mår ännu sämre av att lägga locket på. Jag har haft riktigt svarta, skrämmande tankar den här veckan. Nu känns det som att det lättat lite för saker börja ordna upp sig sakta. Men det är enbart för att jag fått tjata mig blå i ansiktet på olika vårdgivare samtidigt som jag åkt jojo in och ut på akuten.

Sitter i en solstol med min bok i bara shorts och linne, njuter av sol och fredagskänsla och väntar på leverans av Aperol Spritz från baren. Det låter nästan som att jag är på semester, särskilt om jag tillägger att jag hör vågornas brus i bakgrunden, ser en massa surfare om jag tittar upp, och är omgiven av alla möjliga olika språk (inkl svenska, första gången jag hör det här!). Men i själva verket befinner jag mig typ 40 min hemifrån, på makens favoritställe aka Lost Shore Surf Resort :D

Bifogade filer

• 20260424_172014.webp
    20260424_172014.webp
    125,4 KB · Visningar: 45
Ja jag har för länge sen konstaterat att jag mår ännu sämre av att lägga locket på. Jag har haft riktigt svarta, skrämmande tankar den här veckan. Nu känns det som att det lättat lite för saker börja ordna upp sig sakta. Men det är enbart för att jag fått tjata mig blå i ansiktet på olika vårdgivare samtidigt som jag åkt jojo in och ut på akuten.

❤️❤️

Slutade lite tidigare och målade en omgång på mitt köksfönster. Sen städat verandan som förra året blev förvaring under renoveringen och mycket skit stod kvar än 🙈 Nu har jag skurat den hjälpligt och plockat fram lite utemöbler. Funderar på vad jag ska äta, enklast är väl att åka in till pizzerian och handla..

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok