Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sluta slarva med maten! MVH mamma Dobbis såg att du inte ätit sen väldigt tidigt i morse
Och nu är jag ännu surare och ff hangry, ingen vitlök hemma o ville äta potatisgratäng. ändrar plan o tänker currykyckling the easy way mao påsvarianten, då har jag ingen sådan sås hemma, nu skiter jag i det ,ska inte ha någon mat ! Mvh Dobbis 5 år
Hm. ;)

Det här kan jag verkligen skriva under på @Islandshästryttare

Jag gick rundgång i vården i många många år innan en tillfällig AP-läkare tyckte att det var något som inte stämde och inte var blyg för att remittera till röntgen och reumatologen - då kom jag rätt :up:
Det första överläkaren på reumatologen sa var; "varför kom du inte för 15 år sedan? Då hade vi kunat hejdat mycket av det här".
Tack för den liksom :meh:

Tillägg: Har du ingen som kan "kriga" åt dig @Islandshästryttare ?
(Man måste vara frisk nog att orka kriga för sin rätt när man är som sjukast!)

Skönt att du fick rätt hjälp till slut men tråkigt att du hann bli så mycket sämre. Jag får nog kriga själv tyvärr.

Hemkommen efter lite häng med en kompis.
Sitter nu och reflekterar över att vi har båda ganska tätt inpå gjort slut med våra pojkvänner, och har båda upptäkt att vi gått från att tycka att folk på stan som håller handen, pussas, visar kärlek mot varandra är lite "äckliga" (alltså det låter värre än vad jag menar, men lite... frånstötande?) innan våra separationer till att vi båda nu kollar på romantiska filmer/serier och känner attraktion mot snygga skådespelare (är inte speciellt ledsen över att min feed på Instagram just nu är 99% Caleb Landry Jones/nya Dracula filmen).. Så spännande att vi båda upptäckt exakt samma saker, och att det kanske också är ett litet tecken på att vi gjort bra beslut.

Registrerade mig i går... i natt på FB fejtingsida. Min syster tyckte det var en bra idé så här 21 år efter min mans bortgång, jag själv anser mig fortfarande dock som gift så det här är nog inte vettigt. :crazy:

Fick en vänförfrågan och tydligen 7 intresserade-på ingen information alls och profilbild där man ser min gamla hund mest och ett öga av mig. Förstår nog vad intresset är.... ;) Jag har inte ens börjat men lägger ner den idén igen.

I övrigt är jag tjurig för inga fler dino-filmer att se och funderar på vad jag mer kan se som är safe. Bara helg kvar så ska jag jobba igen, mina 4 timmar som vanligt. Jag behöver verkligen sova bättre för att orka det, känner jag. Är rejält trött på att vara trött, på att vakna, inte kunna somna, på att bita ihop käkarna, på att prata i sömnen så jag väcker mig själv (och gråter och ropar saker) och på att drömma mardrömmar som gör mig helt upprörd. I natt drömde jag om dotterns pappa igen och vaknade när jag grät, och kände hans parfym i rummet. Det är tredje gången jag känner hans parfym efter en dröm om honom. Fruuktansvärt obehagligt när det sker. Jag vet ju att han inte har varit här, jag vet det var en dröm men yrvaken från en sådan dröm och känna parfymen och behöva lugna sig själv och känna lukten i flera minuter och sedan ovanpå det upptäckta att jag återigen glömt låsa ytterdörren. Sanslöst skrämmande!

Pratade med chefen i torsdags om att ändra min arbetstid tillfälligt och det var ok för henne. Jag hoppas det ger mig lite mer lugn och ro i kroppen och att jag orkar med jobbet bättre.
Förhoppningsvis får vi snart pedaler till jobbet så även jag kan skriva diktat. :) Men visst, DRG är viktigt och ger pengar så måste också göras, men vi får ta en fundering på hur det ska läggas upp mellan oss alla.

Lite kyligt idag kanske men blå himmel och knappt ens det minsta lilla moln så långt ögat kunde nå så passade på att köra pållan en sväng före jobbkväll, härligt 😍❤️. Sen på jobbet bestämde vi oss för varsin räkmacka och lite annat gott till Masked singer, helt klart ett mysigt jobbpass 🥰.

Registrerade mig i går... i natt på FB fejtingsida. Min syster tyckte det var en bra idé så här 21 år efter min mans bortgång, jag själv anser mig fortfarande dock som gift så det här är nog inte vettigt. :crazy:

Fick en vänförfrågan och tydligen 7 intresserade-på ingen information alls och profilbild där man ser min gamla hund mest och ett öga av mig. Förstår nog vad intresset är.... ;) Jag har inte ens börjat men lägger ner den idén igen.

I övrigt är jag tjurig för inga fler dino-filmer att se och funderar på vad jag mer kan se som är safe. Bara helg kvar så ska jag jobba igen, mina 4 timmar som vanligt. Jag behöver verkligen sova bättre för att orka det, känner jag. Är rejält trött på att vara trött, på att vakna, inte kunna somna, på att bita ihop käkarna, på att prata i sömnen så jag väcker mig själv (och gråter och ropar saker) och på att drömma mardrömmar som gör mig helt upprörd. I natt drömde jag om dotterns pappa igen och vaknade när jag grät, och kände hans parfym i rummet. Det är tredje gången jag känner hans parfym efter en dröm om honom. Fruuktansvärt obehagligt när det sker. Jag vet ju att han inte har varit här, jag vet det var en dröm men yrvaken från en sådan dröm och känna parfymen och behöva lugna sig själv och känna lukten i flera minuter och sedan ovanpå det upptäckta att jag återigen glömt låsa ytterdörren. Sanslöst skrämmande!

Pratade med chefen i torsdags om att ändra min arbetstid tillfälligt och det var ok för henne. Jag hoppas det ger mig lite mer lugn och ro i kroppen och att jag orkar med jobbet bättre.
Förhoppningsvis får vi snart pedaler till jobbet så även jag kan skriva diktat. :) Men visst, DRG är viktigt och ger pengar så måste också göras, men vi får ta en fundering på hur det ska läggas upp mellan oss alla.
Prova kika på Godzilla kanske? Eller andra monsterfilmer? :)

Sitter och dumäter grekiskt flatbread med smältost på. Totalt onödigt men alldeles för gott. Ikväll ska jag i alla fall sova i sängen och inte i soffan för att sedan låta mitt dåliga ostsamvete motivera mig till att gå till gymmet imorgon. :angel: .

Jag fick också äntligen svar från städkattskunden som kommer hem på Söndag mitt på dagen, så jag är kattvaktsperson tills dess - men i samma veva skickade kollegans son helt oförhappandes ett mess om att de åker till Marocko på Måndag och kan jag snälla ta hand om deras exotiska djur en vecka?
Alltså framförhållning tack! 😅

Ja det kan jag kanske göra. Vet du hur många de är och vilken som är först? Minns att jag rätt nyligen såg den jag tror är sist, "minus one" tror jag den heter.
Jag har faktiskt ingen aning, jag har bara sett den första amerikanska men kände att de är lite i samma stil. :)

Jag har faktiskt ingen aning, jag har bara sett den första amerikanska men kände att de är lite i samma stil. :)
Ja, ska kika lite! Bra tips! :) Det är sådana där enkla filmer ändå, det är ju inte så att vare sig dinosar eller andra monster kommer hit och de handlar om just det och inte en massa annat triggande. :) Hittade en haj-film jag kanske ser först. Trash tror jag den heter. Får fundera medan jag tar en knäckemacka :D

Evolution annars, @Enya! 'jag vet att det är en lite tramsig komedi men den är också underbar! <3
Ska kolla vad det är för något. :) Har svårt för just tramsiga komedier ;) Min man kunde tex sitta och garva läppen av sig när han tittade på Jönssonligan och jag undrade mest "när blir det roligt?" :D

Ska kolla vad det är för något. :) Har svårt för just tramsiga komedier ;) Min man kunde tex sitta och garva läppen av sig när han tittade på Jönssonligan och jag undrade mest "när blir det roligt?" :D
Gör det! Den är inte tramsig på det viset men ändå absolut ingenting annat än en komedi. Jag vill fortfarande ofta hojta "toki, toki, toki, kakaaa!" åt alla fåglar. :D Ta en titt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund