Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en skön dag ute med hundarna i solskenet. Först en långpromenad, samma runda som igår fast andra hållet och lilldummer skötte sig bra idag. Sen åkte vi till stallet och efter jag skurat ur badkaret satt jag och putsade läder i en evighet i solskenet medan jag vattnade tre hagar, dåligt tryck i slangen men då blev det välputsat iaf. Hundarna låg hos mig hela tiden. Sett årets första bi, lite flugor och fjärilar, tur att videt börjat slå ut för inte en enda blomma i sikte nånstans.

Varit ute och gått. Någon hade stulit en trombon från orkestern som övade nere vid hembygdsgården. Vem sjutton snor en trombon?!
Åhh det läste jag om på fb... hade det varit ett althorn hade jag kunnat varit den skyldige. Men trombon spelar inte barnet än.

Kan nu lägga till halvsidig ansiktsförlamning till all annan skit med kroppen. Vaknade imorse av att vänster sida på ansiktet hängde och ögonlock och munnen inte fungerade normalt. Blev ambulans och tillbringat större delen av dagen på akuten. Diagnosen blev till slut bells pares, kortisonbehandling och remiss till öron näsa hals. Känner bara att det räcker nu med all skit med kroppen :(

Sambo kom förbi när jag hade klippt manen på min häst. Orkade inte rycka iom ont i händer. Ser förjävligt ut! Jag tycker han ser ut som Gustav Vasa. Sambo sa att det var det värsta han sett sen han slutade ridskolan. Jag gissar att det är några tusen hästar han sett sedan dess. Det är liksom en statistik som borde vara omöjlig att slå. Men jag lyckades! 🙈😂

Kan nu lägga till halvsidig ansiktsförlamning till all annan skit med kroppen. Vaknade imorse av att vänster sida på ansiktet hängde och ögonlock och munnen inte fungerade normalt. Blev ambulans och tillbringat större delen av dagen på akuten. Diagnosen blev till slut bells pares, kortisonbehandling och remiss till öron näsa hals. Känner bara att det räcker nu med all skit med kropoen :(
Men usch! Stackare! Hoppas du kryar på dig snabbt. ❤️

Hann måla en strykning på hela fönstret, tror jag kan måla nästa imorgon för träet suger ganska bra. Nu har jag gått en promenad runt motionsspåret och mjukat upp ömma muskler. Ska svänga förbi ica på vägen hem och hämta och lämna paket samt handla något ätbart till kvällsmat - vet dock inte vad.

Sambo kom förbi när jag hade klippt manen på min häst. Orkade inte rycka iom ont i händer. Ser förjävligt ut! Jag tycker han ser ut som Gustav Vasa. Sambo sa att det var det värsta han sett sen han slutade ridskolan. Jag gissar att det är några tusen hästar han sett sedan dess. Det är liksom en statistik som borde vara omöjlig att slå. Men jag lyckades! 🙈😂
Tips från en med värkhänder: effileringssax. Går att göra riktigt snyggt.

Massor med sol, äntligen! fikat hos grannen, tömt pappersinsamlingen, kastat glasflaskor, städat i köket och tvättat o hängt upp köksmattan.
Funderar på nu om jag ska gå till skogen med hundarna, klippa gräset eller måla golvlister i vardagsrummet.

Jag har så tråkigt! Stickat lite, men nu börjar händerna ge upp. Tittat lite serie men tröttnade. Funderar på att gå ut i växthuset en stund och plocka lite, men hittar inte babyvakten. Spelar väl ingen större roll egentligen. Han brukar sova som en stock hela nätterna. Verkar göra det nu med.

Trött är jag också. Sovit så sjukt dåligt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund