Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uuhh... Fick hastigt och plötsligt en tid hos en veterinär imorgon bitti kl 09.
Skulle bli refererad till Albano men då de hade så långa väntetider så refererade min veterinär mig till Södra Djursjukhuset i Huddinge istället.

Jag bor dock i Täby och måste alltså köra igenom Stockholm i morgontrafiken.... 😬😬😬
Google maps sa att det skulle ta 30 minuter i normal trafik och jag undrar om 60 minuter räcker eller om jag behöver ta mera tid på mig :cautious:
Hade det inte varit enklare med Ultuna? Då kan du köra leden från Täby till E4:an och de är så väldigt bra på Ultuna. :heart

Ännu mer orolig över mamma. Nu är hon inlagd igen. Jävla familjen stjäl pengar för henne när hon är för trött att göra något och ingen tar hand om mamma. Fan ta dem.

Jag kan inte åka ner, men min syster ska göra det så fort hon får ett akutvisum.

Ooookej... Ringde animed i Sundbyberg och det beror ju förstås på vad för exakt operation det gäller men de i receptionen gav ett ungefärligt pris som ligger på mer än hälften så billigt än min nuvarande veterinär! 🤯

Inget första besök heller, utan de sa att de bara behövde remissen från min veterinär först ... Det kändes lite skumt dock :cautious:

Jag satte in vik till kvällspasset. TRÖTT efter gårdagens strapats o tappar dessutom bara 1,5 h då jag stannade till 00.30. Mitt pass var egentligen slut 22 men inte lämnar jag min dam orolig ensam innan allt rett upp sig ❤️. Tagit en kort promenad med hästarna och ska fortsätta vila upp mig 😊.

Ooookej... Ringde animed i Sundbyberg och det beror ju förstås på vad för exakt operation det gäller men de i receptionen gav ett ungefärligt pris som ligger på mer än hälften så billigt än min nuvarande veterinär! 🤯

Inget första besök heller, utan de sa att de bara behövde remissen från min veterinär först ... Det kändes lite skumt dock :cautious:
Men är det inte så det funkar inom humanvården?

Så fattar jag det som att det brukar funka, om en får remiss dit från en annan veterinär. Det är en annan femma om en inte har remiss, enligt min erfarenhet (ingen erfarenhet alls av den klinik som du nämner, dock).

Men är det inte så det funkar inom humanvården?
Ingen aning? :o

Ringde Södra Djursjukhuset och de kunde inte ge något ungefärligt pris och det skulle bara vara ett besök imorgon för undersökning och för att fatta ett beslut om vad man skulle göra. Inte en operation.

Jag tänker nu att det skadar ju inte att åka dit imorgon (förutom katten då som hatar att åka bil och min plånbok) och om de har ett lika dyrt pris som min nuvarande veterinär så kan jag ju be min nuvarande veterinär att skicka remiss till Animed.

Jag vill ju ändå diskutera med en veterinär först om det behövs en operation eller inte.

Så fattar jag det som att det brukar funka, om en får remiss dit från en annan veterinär. Det är en annan femma om en inte har remiss, enligt min erfarenhet (ingen erfarenhet alls av den klinik som du nämner, dock).
Fick en remiss till Södra Djursjukhuset, men det handlade nog dock mera om att diskutera om det behövs en operation eller inte.

Men om de tycker att det behövs en operation så kan jag ju be om en remiss till Animed :idea:

Alltså, även om jag betalar undersökningen imorgon och sedan operationen i Animed så skulle den summan fortfarande inte nå upp till den summa jag fick av min nuvarande veterinär :crazy:

Ute på rask promenad i solskenet. Så himla skönt, härligt med vårväder! Kände att jag behövde lågintensiv motion idag, är fortfarande stel av träningsvärk från typ i fredags (joggade i lördags men vilade igår) :o

Fönstershoppar ponnysar till min dotter. Hittade en som är så söt och verkar så trevlig. Frågar min pojkvän om han kan hjälpa mig hämta den, 60 mil bort. Han tittar på mig lite trött och svarar ”jaja när åker vi då?”. Åh arma man, vad har jag gjort för att förtjäna dig?

Någon som testat Animed i Sundbyberg?
Ja deras lilla klinik innan de öppnade djursjukhuset. Jag tycker veterinärerna, de två som startat upp djursjukhuset är de bästa jag träffat och då har jag träffat en hel del veterinärer. Känns prisvärda och jobbar fear-free. Nicke går där för sin IBD och jag funderar nästan på att flytta Sune dit också men Sunes veterinär på Albano trivs jag med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund