Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja deras lilla klinik innan de öppnade djursjukhuset. Jag tycker veterinärerna, de två som startat upp djursjukhuset är de bästa jag träffat och då har jag träffat en hel del veterinärer. Känns prisvärda och jobbar fear-free. Nicke går där för sin IBD och jag funderar nästan på att flytta Sune dit också men Sunes veterinär på Albano trivs jag med.
Ojdå vad bra beröm!

Intressant, speciellt det där med prisvärt 😬 jag kan inte komma bort från hur mycket lägre pris de sa i telefonen! :eek:

(Alltså, ska jag ge någon vink om pris skillnaden så låg den på runt 32K..! Ni kanske fattar hur jag reagerade! 🤯🤯🤯)

Fönstershoppar ponnysar till min dotter. Hittade en som är så söt och verkar så trevlig. Frågar min pojkvän om han kan hjälpa mig hämta den, 60 mil bort. Han tittar på mig lite trött och svarar ”jaja när åker vi då?”. Åh arma man, vad har jag gjort för att förtjäna dig?

Den enda rimliga reaktionen på frågan, så klart :heart . Dags att ringa och boka in en provridning illa kvickt! :D

Ojdå vad bra beröm!

Intressant, speciellt det där med prisvärt 😬 jag kan inte komma bort från hur mycket lägre pris de sa i telefonen! :eek:

(Alltså, ska jag ge någon vink om pris skillnaden så låg den på runt 32K..! Ni kanske fattar hur jag reagerade! 🤯🤯🤯)
Jag kollade aldrig vad t ex Albano hade tagit men Nickes gastroskopi med biopsitagning och labbprover gick på knappt 20 k om jag minns rätt.
Nickes vanliga undersökningar med blodprover med utökad gastroprofil förutom de vanliga var märkbart billigare än Sunes besök för bara Njurprofil. Men jag har inte mer än så att jämföra men det har känts prisvärt och att de får riktigt bra vård.

Så jag skulle inte tvivla på att gå till Animed istället för Albano eller södra djursjukhuset om operation ska göras.

Ojdå vad bra beröm!

Alltså ska du bara dit med katten för en konsultation hade jag begärt ut journalen från din veterinär och skickat in det till den andra kliniken istället. Det har varit väldigt mycket i media angående veterinärpriserna och transparens, jag hade inte vänt mig till Evidensia för de var en av kedjorna som inte ville gå ut med några priser och som ägs av riskkapitaliser.

https://www.expressen.se/nyheter/anstallda-pa-djurvardsjatten-larmar-fick-ligga-i-sin-egen-avforing/
https://www.expressen.se/nyheter/sv...er-expressens-avslojanden-granska-djurvarden/

Sveriges största djurvårdskoncern Evidensia har skickat tusentals djurägare till Kronofogden. Somliga har skulder på över 100 000 kronor, samtidigt som Evidensias ägare – riskkapitalbolag och det schweiziska företaget Nestlé – har tjänat miljarder.

Och för djurägarna har kostnaderna ökat dramatiskt.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn