Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mums! Laxpastan till lunch var riktigt god idag med! Att det dröjt 38 år innan jag köpt laxsida istället för den frysta. Ojoj.

Också dröjt 38 år innan jag precis nu köpt concealer och highlighter för första gången 😄. Och börjat med nivea anti age q10 med spf, men asså blir ju mer svettig av den 😝. Aja avvaktar och ser lite :). Väntar på att köttbullarna jag precis lagat ska svalna så de kan åka in i kylen och jag till stallet 😊.

Haft pappa på besök ett dygn. Mysigt!
Han var med när jag åkte och hade lektion. Han vet inget om dressyr/häst. ”Vad gjorde hästen då? Det var öppnat och slutat?” 😂❤️
Fick återse en efterlängtad hundkompis, urgullig liten mjukis till labbeflicka som ler med hela kroppen och munnen när man ses. 😍

Kanske ska förtydliga att ingen är taskig eller så, utan jag bara känner mig ensam. Mina kollegor som sitter på ett annat kontor är trevliga och lätta att jobba med!
Jag känner mig också ensam, sitter på ett väldigt litet kontor och träffar dom kollegorna en gång i veckan. Alla mina andra kollegor sitter 13 mil bort och i värsta fall träffar jag bara dom varannan vecka. Så kan relatera!

Haft fullt hus med besök och hantverkare flera dagar.
Tydligen hade hyresvärden råkat bryta sönder ngt rör när han fixade under diskhon. Så en del vatten har runnit ner under huset och inte i avloppet. Som tur var verkar inget skadat och de tror det torkar av sig självt. 😬
Nu har alla åkt och jag är sopslut. Ska unna mig en nap tror jag. 😴 Hundarna känns rätt nöjda med det nu också. ❤️

Varit hos farbror veterinären med vovvan för en check av en "kom-och-gå"-hälta och mysko knölar :cautious:
Så nu är jag x antal tusen kronor fattigare - men väl värt varenda krona. Knölarna var fettknölar som vi misstänkte (tack o lov!!) och så har hon artros och pålagringar på flera ställen som spökar, så medicin är utskriven :up: Nu ska vi hålla tummarna för att den hjälper :)

Missfärgningen/det vita på ”betongen” eller vad det är var tydligen från maskindiskmedel som runnit ut. 😬
IMG_4492.webp

Har precis kommit hem från städhus.
Fick världens överraskning när jag städat färdigt i köket och ska gå genom hallen för att hämta dammsugaren - bara för att nästan trampa rätt på en död vildkanin utan huvud! 😱😂 Jag är ledsen att jag skrattar men jag blev så paff! Jag kikar in i vardagsrummet och där ligger familjens artonåriga, pyttelilla tant till katt supernöjd och snoozar i solen. Jag trodde liksom hennes glansdagar var förbi! 😅
Jag gick och hämtade mördartantens matte och tillsammans letade vi igenom huset för att se om vi kunde hitta kaninens huvud eller eventuellt en annan katt (?) men icke!

När jag gick genom hallen tjugo minuter tidigare fanns där ingen död kanin.

Senast ändrad:
Sitter och funderar vad som är tillräckligt beaktansvärda skäl är för hyresvärden att jag och min mamma byter lägenhet med varandra.. de skriver förändrade familjeförhållanden eller ekonomi, men för oss är det mer "jag hade tyckt det var gött med plats för hemmakontor och atelje" medan mamma är "gött läge och mindre kvm att städa". De är generellt ganska lika lägenheterna, men för knappt två tusen mer hade jag fått ett till rum som hade varit guld värt! En av tusenlapparna hade jag dessutom kunnat kvitta mot att inte behöva busskort längre. Kanske är värt att skriva och fråga... Har ju själv varit skriven i över 12 år på hennes adress tidigare.

Jobbat. Dagen har varit både upp och ner och inleddes med att jag försov mig genom tre alarm, har sen haft möten där jag både fått lust att säga upp mig och aldrig mer återvända till jobbet (inte så allvarligt, men attityden hos en kollega gjorde mig mycket matt) följt av feedback från allra högsta nivå om att ett underlag jag tagit fram var riktigt, riktigt bra.
Nu ska jag strax iväg till en kompis och bada badtunna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund