Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss haft en hantverkare här, ugnen har sagt upp sig och trots att jag tycker spisen är sunkig och borde bytas ut är den från 2018 så det är beställt hem reservdelar istället. Fick snabbt stänga in hundarna och katterna så ingen skulle försvinna ut i trappen eller "hjälpa till" vid felsökningen.

Är rätt faschinerad av att nya enhetsledaren frågar mig om råd kring typ allt möjligt.
Typ nu senast om hur vi skulle satsa på restaurang vs café, och om imkanaler, fett, uv-lampor och exakt hur kemin funkar med uv-lampor och fett. Om bygghandlingar och byggregler och vad som måste finnas när det ska vara restaurang vs café.

Så nu har jag suttit och diskuterat och gett råd om det. Min arbetsbeskrivning är typ receptionist och registrator. 😅
Men det är väldigt kul att känna sig respekterad och liksom... som någon man kan fråga om sådana här praktiska grejer också. Men jag undrar verkligen hur många registratorer som rådfrågas om sånt här :D

Inte så bra start på dagen idag. Kattens mage kom igång efter sederingen i tisdags med dunder och brak :crazy: Både en hårboll (på badrumsgolvet dock tackolov) och smutsig i rumpan. Fick bli ett akutbad med upprispad matte som följd :grin:

Fick även mail från försäkringsbolaget, som inte ersätter riktigt hela summan (vilket jag hade misstänkt). Roligt att ha katt idag 😅

Fan vad dyrt det är att göra i ordning hemma (och då renoverar jag liksom inte). Men, det känns faktiskt värt det även om jag sparar väldigt mycket mindre än jag brukade göra just nu. Jag får fint hemma och trivs, det är värt väldigt mycket nu.

Dags att åka till jobbet - cashen måste in även kommande månad! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn