Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har torkat badrumsgolvet ända in under badkaret. Oj, vad det behövdes 😬 !!! Skulle behöva putsa lite fönster också, men den bitande vinden gör det liksom inte kul att gå ut och stå stilla med bara händer... Det får nog bli en promenad istället :) !

Sitter och äter "frukost" och funderar över om jag ska plugga idag eller roa mig.
Funderar även över om mitt ena öra någonsin kommer vänja sig vid håltagningen jag gjorde i somras, eller om det kommer vara besvär ständigt.

Trodde jag hade bokat massage idag men det var igår, skäms och så går det inte att få tag i dem. Det tycker jag är jobbigt!
Men alla kan göra misstag, den dåliga känslan börjar släppa lite nu.
Ska äta lunch strax och fixa lite hemma. Har varit ute men det blåser isvindar. Irriterande när det är så fint!

Passade på att städa bilen lite hjälpligt medan jag väntade på att vattna klart hästarna. Hu vad mycket skräp det var och saker som jag undrat var de tagit vägen! Haft baksätet delvis nedfällt så det låg massor som gömt sig som nu är framrotat och det mesta är sorterat i två sopsäckar, behålla och slänga. Skakat av mattan hundarna ligger på och :yuck: vad det dammade!

Har varit en vända till tippen med fullt släp, slängt gamla trasiga tegelpannor, betongsten och annat bös plus lämnat urvuxna barnkläder och skor till återbruk. Nöjd!
Nu äter jag lunch och funderar på vad jag ska ta tag i sen, det blåser ute så jag är inte så pigg på att fortsätta med köksfönstret....

Här haglar det för minst andra gången idag:meh: Måste packa upp tvätten och försöka hitta plats för en miljard andra saker som inte har någon men det känns som en evighetsprojekt:p

Nu blev det en promenad. Klädd i lager på lager fungerade det bra :up: . Nu ska jag baka maränger av överblivna äggvitor och sedan bestämma mig för - och laga - någon mat. Hoppas att jag har något som passar till potatismos liggande i frysen.

Bröden blev bra! 😁

Har också hunnit handla inför veckan, köpt hönsmat och hängt tvätten. Kokat soppa till lunch och kört en tvättmaskin med en matta.
Och pratat med min mormor i telefon. ❤️

505106AF-E12A-4EEC-B61C-AA79CBED13C7.webp

Är lite bakis... Så sitter och syr medan jag precis satt igång The chosen. Hoppas den är så bra som de korta reels jag sett på Instagram är!

Skulle ha oljat staket idag men vädret är så nyckfullt så orkar inte. Har vårstädat inne istället. Nu dricker jag kaffe och sen ska jag bada katt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII