Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Steker pannkakor :d Har sått lite morot och annat i landet, flyttat rabarber som stod dumt till, målat fönsterfoder och varit inne i stan och tränat med hunden. Tredje omgången med tvätt har jag också startat, så det blir mycket tvätt att vika när allt torkat :cautious:

Produktiv helg med trio i volontärarbete! Igår i kyrkan i cafét på en barnloppis. Väldigt trevligt och blev inte så trött som jag väntade mig.

Idag har jag varit banchef på en liten hopptävling på min hemmaklubb på förmiddagen. Insåg hur länge sen det var sen sist, och att jag förträngt hur kallt det blir. Tyckte ändå jag klätt mig väl, men icke! 🥶

Nu har jag suttit och hört av mig till några av mina guldkorn från tävlingarna sommartid där jag är banchef och bett dem vara med även i år. Fick bekräftelse från en riktig klippa att hen väntat in besked att jag skulle komma tillbaka innan hen anmälde sig, men nu skulle anmälan skickas in. Så kul 😃

Katter! Jag var dum nog att lämna en fläskkarré skiva på köksbänken medan jag gick på toa. När jag kom tillbaka var Megara där och åt. Jag sa fy, hon stirrade på mig med gula ögon och när jag sa fy igen och gick närmare, då hoppade hon ner. Sur som ättika och inte en uns skam i kroppen utan slickade sig om munnen och tvättade tassarna.

Nu ligger hon och surar på soffan.

Katter! Jag var dum nog att lämna en fläskkarré skiva på köksbänken medan jag gick på toa. När jag kom tillbaka var Megara där och åt. Jag sa fy, hon stirrade på mig med gula ögon och när jag sa fy igen och gick närmare, då hoppade hon ner. Sur som ättika och inte en uns skam i kroppen utan slickade sig om munnen och tvättade tassarna.

Jag kan knappt ta ögonen från bordet om jag har något gott där, lille Skrutt låtsas att han är osynlig trots att han inte får vara på bordet och är det inte han så tar voffan för sig om hon hinner, oavsett om hon nyss fått mat eller om det går att äta. 😼

Bägge hundarna är dessutom skyldiga till att vara ute och gå med mina skor, hittar dem lite överallt utom där jag ställde dem. :o

Lillan hade tagit köttbiten och dragit järnet med den när jag sa åt henne. Det har hon gjort med en squash som vägde minst lika mycket som hon själv en gång. Skam? Fffft! Hitta' får ta och katten behöver mat!

Edit: Och klart som sjutton att Megara surar nu - du stal hennes middag! Lillan skickar sympatier 🐈‍⬛

Senast ändrad:
Mormor läste väldigt gärna Fantomen. :up: (Och jag med. :bag:)
Har man barnasinnet kvar ledsnar man aldrig på serier men den som tappat sitt barnasinne, den är det synd om och dom blir gamla i förtid. En av dom som jobbar i en matbutik där jag handlar har konstaterat samma sak så det brukar bli lite garvande när butiken är nästan folktom, vi har kul på våra möten.:laugh: Man ska leva livet leende, dessutom smittar leenden och glädje så låt oss starta en epidemi.:love:

Lillan hade tagit köttbiten och dragit järnet med den när jag sa åt henne. Det har hon gjort med en squash som vägde minst lika mycket som hon själv en gång. Skam? Fffft! Hitta' får ta och katten behöver mat!

Edit: Och klart som sjutton att Megara surar nu - du stal hennes middag! Lillan skickar sympatier 🐈‍⬛
Det hade Kim också gjort! :D

Kailzie var ändå absolut bäst när hon var typ valp/unghund och skulle följa med upp till släkten för första gången. Vi skulle hämta älg som styckades och packades i garaget.
Jag hann bara öppna bildörren så kutade hon snabb som en liten pil rätt in i garaget, högg FILÉN, sprang in under en bänk i tvättstugan och började tugga. 😂
Hon blev kusinens (storjägaren i fråga) omedelbara favorit. <3

Absolut förkylning på gång för övrigt. Fick ta paus på jobbet med näsblod (inte så attraktivt med tofs i näsan när man serverar gin.) och känner slemmet bygga upp nu. :meh: Jaja, det var jättelängesedan jag vra förkyld så det är kanske dags. Pollen hjälper inte heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!