Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på filmen Fall. Har sett den tidigare, men fick bli den ändå igen när jag såg att den visades ikväll. Sitter nu med filt om mig och dricker te och har tagit en tablett mot min mage och hoppas den hjälper fort!

Kollar runt bland hyresrätter där jag står inskriven i olika bostadsbolag i landet. Funderar om jag ska skriva in mig i någon till, vart kan jag tänka mig att bo? Kanske ha nånstans i Östergötland?

Vid ett tillfälle när jag körde med transporten och fick möte med en lastbil visste jag att han hade närmast att backa där vi kunde mötas. Nu var det visserligen dagtid och sommarhalvåret när vi möttes så lite annat. Ex var på väg ut ur bilen för lastbilen bara stannade och gjorde inte en min av att backa när jag sa till ex att sitta kvar, sen stängde jag av motorn och väntade.

Som jag mycket riktigt antog så backade han, jag räknade kallt med att han insåg själv att jag inte tänkte flytta mig och att han ville passera, så då fick han helt enkelt backa så jag kunde köra förbi. Jag hade kanske backat om det var en långtradare, men inte för en lastbil när jag hade släpet kopplat.
En enda gång har jag inte backat undan och det var när jag hade ett jätterislass och körde från grannen och hem, sträckan är inte ens 100 meter, och det fanns gott om plats för gubben som jag mötte att köra åt sidan och passera mig men se icke, han stod mitt i vägen och vägrade backa, jag tordes inte backa för jag hade ingen som helst sikt bakåt och detta är inte E4-an utan en lokalväg och gubben har sommarstuga längre bort och är en äkta tjurgubbe som alla ska rätta sig efter. Den som sett en skotare vet att den har "stepnos" så jag rullade sakta framåt och när mina framlysen nästan var framme vid hans vindruta konstaterade han nog att han skulle bli manglad så först då fick han i backen och vinglade bakåt, jag tror inte gubben kunde backa om jag ska vara ärlig. Hade han bara väntat vid postlådan 20 meter därifrån hade vägen varit fri och det är inte så att gubben inte visste var jag bodde, det visste han mycket väl men han skulle nog "statuera ett exempel" men tji fick han.;)

Det du beskriver låter till stor del oklart och medicinskt tveksamt. Att blödande magsår skulle ha orsakats av något i O’boy på grund av kakaobrist och tillsatser saknar vetenskapligt stöd. Choklad kan visserligen förvärra symtom som halsbränna och magsmärta, särskilt om man har reflux eller diafragmabråck, men det orsakar inte magsår eller blödande magsår. Diafragmabråck kan däremot bidra till irritation i magsäcken och göra att vissa livsmedel, som choklad, känns sämre, men diagnosen ställs normalt inte säkert med ultraljud hos vuxna. Att du blev bättre kan bero på flera saker, till exempel spontan läkning, minskad magsyra eller att du undvek sådant som triggade symtomen, men det betyder inte att förklaringen du fick var korrekt eller att behandlingen var evidensbaserad.
Det kan ju varit chokladen som startade karusellen men jag har ju druckit Oboy nästan sen jag föddes till frukost dagligen och varför skulle det dyka upp ett par veckor sen dom ändrat receptet? Det är det jag m.fl. undrar över.
Minskar jag magsyran med Omeprazol slutar magen funka normalt och jag får en väldigt diffus och dov smärta. jag körde med Omeprazol 2 veckor sen gav jag upp och efter 3 dar var smärtan som Omeprazol gav helt borta.

Nu startar jag dagen med havregrynsgröt istället, känns magen lite sur blir det en extra kopp kaffe, jag inser att jag inte funkar enligt regelboken så frågan är om jag kommer från nåt annat solsystem på andra sidan ett svart hål?:)

Det kan ju varit chokladen som startade karusellen men jag har ju druckit Oboy nästan sen jag föddes till frukost dagligen och varför skulle det dyka upp ett par veckor sen dom ändrat receptet? Det är det jag m.fl. undrar över.
Minskar jag magsyran med Omeprazol slutar magen funka normalt och jag får en väldigt diffus och dov smärta. jag körde med Omeprazol 2 veckor sen gav jag upp och efter 3 dar var smärtan som Omeprazol gav helt borta.

Nu startar jag dagen med havregrynsgröt istället, känns magen lite sur blir det en extra kopp kaffe, jag inser att jag inte funkar enligt regelboken så frågan är om jag kommer från nåt annat solsystem på andra sidan ett svart hål?:)
Har du testat att blanda egen choklad? Jag tycker det är mycket godare, kommer inte ens ihåg hur O'Boy smakar trots att jag älskade det som barn. Jag tar en stor mugg, två matskedar kakao, en till två matskedar socker, rör ihop med grädde och sen varm mjölk. Gillar stark varm choklad och i synnerhet med en hutt rom enstaka gånger, när jag är frusen. :d

Borde gå att vidareutveckla med lite mer kryddor, kanske lite kanel eller ingefära? 🤔

Tränat och sedan legat på soffan och slöglott på serie.
Trött och fryser så ska gå och lägga mig. 😴

Oroar mig lite över vädret imorgon, det ska bli snöblandat och vägen här ute är bara plogad - inte sandad - och jättehal redan nu. Vill inte ens tänka på hur den kommer vara om det dessutom kommer vatten på den.. 😵

Har du testat att blanda egen choklad? Jag tycker det är mycket godare, kommer inte ens ihåg hur O'Boy smakar trots att jag älskade det som barn. Jag tar en stor mugg, två matskedar kakao, en till två matskedar socker, rör ihop med grädde och sen varm mjölk. Gillar stark varm choklad och i synnerhet med en hutt rom enstaka gånger, när jag är frusen. :d

Borde gå att vidareutveckla med lite mer kryddor, kanske lite kanel eller ingefära? 🤔
Jag ska testa, dagens Oboy smakar inte alls som den brukade, den är fadd i smaken trots att jag körde med mjölk och inte vatten som en del gör. När vi bodde på landet på somrarna blev det "hemsnickrad" mjölkchoklad, mjölken kom direkt från kossorna.:d

Sett färdigt filmen och tiden är långt över läggdags. Ska jobba i morgon ju! Så går det när man glömmer ha koll på klockan! Höjde min ena epilepsimedicin igår igen och den kan göra mig trött, men det märkte jag inte av i kväll inte :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund