Tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro... Sedan är nog risken rätt stor att han kanske inte kör för något företag utan kör för egen firma. Och då har jag ju inte mycket för att klaga...Ta skylt nr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro... Sedan är nog risken rätt stor att han kanske inte kör för något företag utan kör för egen firma. Och då har jag ju inte mycket för att klaga...Ta skylt nr
En enda gång har jag inte backat undan och det var när jag hade ett jätterislass och körde från grannen och hem, sträckan är inte ens 100 meter, och det fanns gott om plats för gubben som jag mötte att köra åt sidan och passera mig men se icke, han stod mitt i vägen och vägrade backa, jag tordes inte backa för jag hade ingen som helst sikt bakåt och detta är inte E4-an utan en lokalväg och gubben har sommarstuga längre bort och är en äkta tjurgubbe som alla ska rätta sig efter. Den som sett en skotare vet att den har "stepnos" så jag rullade sakta framåt och när mina framlysen nästan var framme vid hans vindruta konstaterade han nog att han skulle bli manglad så först då fick han i backen och vinglade bakåt, jag tror inte gubben kunde backa om jag ska vara ärlig. Hade han bara väntat vid postlådan 20 meter därifrån hade vägen varit fri och det är inte så att gubben inte visste var jag bodde, det visste han mycket väl men han skulle nog "statuera ett exempel" men tji fick han.Vid ett tillfälle när jag körde med transporten och fick möte med en lastbil visste jag att han hade närmast att backa där vi kunde mötas. Nu var det visserligen dagtid och sommarhalvåret när vi möttes så lite annat. Ex var på väg ut ur bilen för lastbilen bara stannade och gjorde inte en min av att backa när jag sa till ex att sitta kvar, sen stängde jag av motorn och väntade.
Som jag mycket riktigt antog så backade han, jag räknade kallt med att han insåg själv att jag inte tänkte flytta mig och att han ville passera, så då fick han helt enkelt backa så jag kunde köra förbi. Jag hade kanske backat om det var en långtradare, men inte för en lastbil när jag hade släpet kopplat.
Det kan ju varit chokladen som startade karusellen men jag har ju druckit Oboy nästan sen jag föddes till frukost dagligen och varför skulle det dyka upp ett par veckor sen dom ändrat receptet? Det är det jag m.fl. undrar över.Det du beskriver låter till stor del oklart och medicinskt tveksamt. Att blödande magsår skulle ha orsakats av något i O’boy på grund av kakaobrist och tillsatser saknar vetenskapligt stöd. Choklad kan visserligen förvärra symtom som halsbränna och magsmärta, särskilt om man har reflux eller diafragmabråck, men det orsakar inte magsår eller blödande magsår. Diafragmabråck kan däremot bidra till irritation i magsäcken och göra att vissa livsmedel, som choklad, känns sämre, men diagnosen ställs normalt inte säkert med ultraljud hos vuxna. Att du blev bättre kan bero på flera saker, till exempel spontan läkning, minskad magsyra eller att du undvek sådant som triggade symtomen, men det betyder inte att förklaringen du fick var korrekt eller att behandlingen var evidensbaserad.
Nog för att jag kan vara lite folkilsken men, tjaa vem vet, fast jag tror nog mer på tjur, dels kan jag vara tjurskallig och så luktar jag ko så starkt att folk reagerar när jag blir svett.Tror veterinären kanske att du är en hund, eftersom du inte får äta choklad..?![]()
Har du testat att blanda egen choklad? Jag tycker det är mycket godare, kommer inte ens ihåg hur O'Boy smakar trots att jag älskade det som barn. Jag tar en stor mugg, två matskedar kakao, en till två matskedar socker, rör ihop med grädde och sen varm mjölk. Gillar stark varm choklad och i synnerhet med en hutt rom enstaka gånger, när jag är frusen.Det kan ju varit chokladen som startade karusellen men jag har ju druckit Oboy nästan sen jag föddes till frukost dagligen och varför skulle det dyka upp ett par veckor sen dom ändrat receptet? Det är det jag m.fl. undrar över.
Minskar jag magsyran med Omeprazol slutar magen funka normalt och jag får en väldigt diffus och dov smärta. jag körde med Omeprazol 2 veckor sen gav jag upp och efter 3 dar var smärtan som Omeprazol gav helt borta.
Nu startar jag dagen med havregrynsgröt istället, känns magen lite sur blir det en extra kopp kaffe, jag inser att jag inte funkar enligt regelboken så frågan är om jag kommer från nåt annat solsystem på andra sidan ett svart hål?![]()
Här blåser snön sidleds, vill verkligen inte ha mera.Precis kommit in, det är stjärnklart och krispigt () ute! Riktigt härligt faktiskt. Jag är glad så länge det inte regnar.
Vi har fortfarande inte fått mer än enstaka flingor och de har alla regnat bort. Det är så skumt, som om någon satt en hatt på södra Skottland och den snö vi Skulle ha haft har ramlat ned runtomkring.Här blåser snön sidleds, vill verkligen inte ha mera.
Jag ska testa, dagens Oboy smakar inte alls som den brukade, den är fadd i smaken trots att jag körde med mjölk och inte vatten som en del gör. När vi bodde på landet på somrarna blev det "hemsnickrad" mjölkchoklad, mjölken kom direkt från kossorna.Har du testat att blanda egen choklad? Jag tycker det är mycket godare, kommer inte ens ihåg hur O'Boy smakar trots att jag älskade det som barn. Jag tar en stor mugg, två matskedar kakao, en till två matskedar socker, rör ihop med grädde och sen varm mjölk. Gillar stark varm choklad och i synnerhet med en hutt rom enstaka gånger, när jag är frusen.
Borde gå att vidareutveckla med lite mer kryddor, kanske lite kanel eller ingefära?![]()