Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som tur väl är är jag för snål för att betala tillståndet, så max fem :rofl:

Äsch, vänta bara, när ni väl haft fem ett tag så kanske tillståndet känns värt det och sen.... :D:idea::angel:

Skämt åsido, kul med djur och jag förstår helt resonemanget!
Vi har turen att ha ett par producenter i REKO-ringen som verkar ha vettig djurhållning, så när vi inte har ägg från sambons föräldrar så köper vi där - men så har vi inte många alternativ om vi vill ha ägg heller (hyreslägenhet på andra våningen). Jag vill inte heller köpa ägg från industriproduktionen.

Haft en ledig dag så började med att vara ute med hundarna för 05 och sedan gick vi och la oss igen innan vi klev upp en andra gång och åkte till stallet. Skogspromenad med helsynkade hundar, de till och med satt och sket samtidigt med ca 5 m avstånd mellan varandra! :turd: Lite lek i snön innan vi åkte in till stan igen.

Årets första vattengympa och vi blev fler än jag trodde. Jag trodde först det bara skulle bli en kollega men det kom fler. Väldigt trevlig fika efteråt, tog nog minst lika lång tid som vi var i bassängen, men nu är jag ren, nybastad och avslappnad. :up:

Åt en jättegod macka på fikat men det var lögn i h-vete att hitta rätt sorts sega rådbröd efteråt trots att jag letade i tre olika butiker. Nåja, jag ska göra varma mackor till middag på det jag hittade så får jag vara nöjd med det. Hopplöst att hitta riktigt bra bröd här. :meh:

Har anmält intresse på en till lägenhet i ett område jag kan tänka mig att bo i. Kommer få komma på visning iaf, men mina föräldrar åker bort imorgon ett par veckor, så mitt syskon har lovat att titta på lägenheten (med reservation att den inte krockar med nån gudstjänst, så håller tummarna..) och ta en massa bilder.

Har tränat, grinat en stund, käkat en pannkaka med sirap och tagit mig samman någorlunda igen.
Då trött på min hjärna ibland.
Men också trött på folk som inte kan kommunicera. Och trött på folk som måste trycka ner andra. Och trött på folk som alltid har något negativt att säga. Och trött på folk som inte är ärliga. Varför har jag sådana här människor omkring mig ens?!

Ska ta en varm dusch sen, koka en stor kopp te och krypa ner under värmefilten och se serie eller läsa bok.

Gissa vem som fortfarande inte fått paketet UPS skulle leverera för en vecka sen nu, en bekant som bor i Västerås där deras terminal finns sa att dom kan inte ens leverera i samma stad fast gatorna i centrum är uppvärmda.:mad:

Puh! Landat i renbäddad säng.
Dagens fokus blev mest snöbollskrig inomhus. Jag fattar att det är kul med snö men inomhus nej och synd om elever som tycker att det känns jobbigt.
Annars ok dag,
Försökte hitta ngt litet till en kollega som behöver lite omtanke. Blev choklad, ett ljus och ett kort.
När jag kommit hem var det redan mörkt och det snöade på tvären. Men jag kom ut på min runda och det var väldigt skönt.
Tvättade sängkläder under tiden och när jag kom in startade jag en maskin till.
Åt kvällsmat, bäddade rent och ser nu på Sanningen.

Nope, fem i vår kommun. Vill man ha fler krävs tillstånd. Jag har varit med och tagit fram föreskrifterna så det har jag koll på ;)
Vi ska ha tre i så fall.

Javisst, men att hitta dem är inte så lätt. Det krävs en hel del efterforskningar och hembesök och grejer.
Har du ansiktsboken finns det en grupp som heter ägg nära dig.

Ringde dottern och berättade för henne vem hennes nya pappa är och då sa hon "Så praktiskt, då behöver han inte adoptera mig trots allt! Det är ju lite jobbigt med pappersarbete i Himlen!" :D Ja jag tror det är större väntetider där än på svenska myndigheter! :D

Vi skrattar lite åt det ju, men det är lite sorgligt ändå, hon frågade för en månad sedan ungefär om en död person kan adoptera ett barn (hon är 19 dessutom nu, men det tänkte hon inte på ens) eftersom hon på något vis alltid har sett syskonens pappa som sin egen i hemlighet, och inte den hon har. Jag svarade att man inte kan fixa det, men att han säkert inte hade haft något emot det egentligen (hans mamma såg henne som sitt barnbarn och hans syster som sin brorsdotter) med tanke på apskaftet som hon har som pappa. Hon frågade om hon fick ha honom som pappa, kalla honom som det, om jag hade något emot det. Det har jag ju inte, så vi skämtar lite om det för att lätta upp det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund