Som tur väl är är jag för snål för att betala tillståndet, så max femDet sa jag också..
Hönsmatte är lite:
1 höna är en höna
3 hönor är också en höna
6 hönor är ett par hönor
15 hönor är också ett par hönor
25 hönor är ”några höns”
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som tur väl är är jag för snål för att betala tillståndet, så max femDet sa jag också..
Hönsmatte är lite:
1 höna är en höna
3 hönor är också en höna
6 hönor är ett par hönor
15 hönor är också ett par hönor
25 hönor är ”några höns”
![]()
Som tur väl är är jag för snål för att betala tillståndet, så max fem![]()
Har du ansiktsboken finns det en grupp som heter ägg nära dig.Nope, fem i vår kommun. Vill man ha fler krävs tillstånd. Jag har varit med och tagit fram föreskrifterna så det har jag koll på
Vi ska ha tre i så fall.
Javisst, men att hitta dem är inte så lätt. Det krävs en hel del efterforskningar och hembesök och grejer.
Men fortfarande, det kräver ganska mycket att ta reda på att djurhållningen är bra.Har du ansiktsboken finns det en grupp som heter ägg nära dig.
Kräver det inte ganska mycket att ha höns också?Men fortfarande, det kräver ganska mycket att ta reda på att djurhållningen är bra.
Jo, det tror jag. Och det kostar en hel del också. Vi bor på sådant vis att vi lätt skulle kunna ha höns, men jag väljer att köpa från ett trevligt ställe iställetKräver det inte ganska mycket att ha höns också?
Vill inte vara en partypooper.![]()
Jo men då vet man alltid vad man har.Kräver det inte ganska mycket att ha höns också?
Vill inte vara en partypooper.![]()
Ok. De brukar skriva eller så har jag frågat om de går frigående ute.Men fortfarande, det kräver ganska mycket att ta reda på att djurhållningen är bra.