Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städar och lyssnar på Colleen Hoovers nya Woman Down. Jag tänkte, hur många böcker och filmer kan skrivas om författare med skrivkramp som isolerar sig i en stuga vid en sjö för att få vara ensamma att skriva, men ”råkar” träffa en snygg man? Kan ingen komma på något nytt? Vem är så basic att man fortfarande läser detta? Jag, tydligen, för nu lyssnar jag och det är jättespännande!

Apropå detta så.. böcker, ändå? Jag har startat det här året otroligt sänkt. Det var inte alls vad jag väntade mig men det blev fritt fall och jag verkar inte riktigt kunna kravla upp så snabbt som jag brukar. Men böcker gör mig glad. Tanken på böcker gör mig glad. Att de finns gör mig glad. Att de skrivs gör mig glad.

Har beställt en ny dammsugare. Hoppas att den blir bra! Valde mellan denna och en till (och ursprungligen ännu en, som jag tror är mer lik min nuvarande - men recensionerna var kass så valde bort till slut..), men det är lättare att köpa påsar till den jag valde (för mig - de finns på "min" Ica. Samma påsar som till min nuvarande.) :up: .

Jag har bestämt mig för att börja engagera mig mer i islandshästföreningen här igen. Var en av de mest drivande och satt i styrelsen i många år tidigare men blev typ utbränd på föreningsjobb ihop med ett annars fullspäckat liv så jag gick ur och backade rejält. Nu, efter flera år, känner jag att jag behöver komma ut mer igen och vill träffa hästfolk igen. Jag umgås mest med familjen eftersom jag jobbar hemma, tränar hemma, har hästarna hemma och jag behöver vara liiite mer social och känna att jag gör något mer än bara mitt hemma liksom. Så det är mitt nya för 2026 (och mitt utökande av mitt fotointresse då). Gå med i styrelsen och försöka få igång en ungdomsverksamhet för det har vi ingen just nu :) Det kommer höja känslan i föreningen och berika min kreativa del i livet.

Låter kanske inte som något stort, men för mig är det ändå det. Något jag gör för mig själv plus vår lilla förening.

Promenerat med en lite väl pigg och busig ponny, han har humör iaf. 😅
Jag skulle ta en lugn promenad med en väldigt lugn och timid tinker, det höll väl 300 meter innan han började studsa och busa och skulle bita mig i fingrarna och när vi kom tillbaks till stallplanen efter en halvtimme stannade all verksamhet upp, denna slöa häst kunde inte sluta busa med mig, dom hade aldrig sett nåt liknande.:D Vi hade båda skitkul, det är sen dess dom skämtar om att jag "förstör" alla hästar som kommer i närheten av mig.:laugh:

Ååååh meeeeen neeeej! 😩 Den enorma snömängden som nu smälter i rasande fart har förvandlat mitt vatten till.. mindre trevligt.. det luktar inte och smakar inte konstigt, men det är färgat. Suck!

Diskat en del. Resten får bli efter middagen. Städat och ska lägga all tomflaskor (mest julmust) i en kasse så jag kan ta dem till ica imorgon. Är så irriterad på mig själv som lyckats blanda ihop laddbara och icke-laddbara knappbatterier.

Sov typ 3 timmar totalt inatt, men extremt upphackat, pga magsjukt barn, så hela dagen har tillbringats i soffan. Nu har pappan hämtat barnet och hon piggade på sig hyfsat under dagen. Får se om jag klarar mig eller inte, annars är det förhoppningsvis snabbt övergående...

Jag har ätit lite, smakade inte riktigt gott. Har huvudvärk så kanske beror på det. Sitter under filt och funderar på om te är en lösning. Har varit ute med doggarna och släpat omkring på dem och släpats omkring av dem.

Har jobbat. Det kändes ok. Har fakturerat folk för receptförnyelse (ledsen patienter, det gör ont i mig, men det är mitt jobb tyvärr). Ha skickat meddelande till personal om att de glömt journalanteckningar. Har skickat meddelande till andra personal om att de glömt koder. Har skrivit diktat. Har försökt lösa en knut som en läkare gav mig, men bollade tillbaka den då den tyvärr är olöslig, man får tyvärr göra rätt från början på vissa saker tyvärr. Har mailat. Har svarat på mail. Har ringt till en person en gång och fått delvis hjälp och givit den fler frågor att lyfta längre upp (tänk att det alltid är så i vården, man löser en sak och får två saker att bolla vidare och ta reda lösningar på :D ), har ringt en person två gånger och fått delvis hjälp där och fått denna att bolla vidare en sak även hon.

Jag ändrar mig, det var mer än ok att jobba i dag. Egentligen. Jag tycker verkligen om det!

Men nu är det skönt det är helg. Jag har så mycket i mitt huvud.

Jag har ätit lite, smakade inte riktigt gott. Har huvudvärk så kanske beror på det. Sitter under filt och funderar på om te är en lösning. Har varit ute med doggarna och släpat omkring på dem och släpats omkring av dem.

Har jobbat. Det kändes ok. Har fakturerat folk för receptförnyelse (ledsen patienter, det gör ont i mig, men det är mitt jobb tyvärr). Ha skickat meddelande till personal om att de glömt journalanteckningar. Har skickat meddelande till andra personal om att de glömt koder. Har skrivit diktat. Har försökt lösa en knut som en läkare gav mig, men bollade tillbaka den då den tyvärr är olöslig, man får tyvärr göra rätt från början på vissa saker tyvärr. Har mailat. Har svarat på mail. Har ringt till en person en gång och fått delvis hjälp och givit den fler frågor att lyfta längre upp (tänk att det alltid är så i vården, man löser en sak och får två saker att bolla vidare och ta reda lösningar på :D ), har ringt en person två gånger och fått delvis hjälp där och fått denna att bolla vidare en sak även hon.

Jag ändrar mig, det var mer än ok att jobba i dag. Egentligen. Jag tycker verkligen om det!

Men nu är det skönt det är helg. Jag har så mycket i mitt huvud.
Kostar receptförnyelse? Är det nytt?

Kostar receptförnyelse? Är det nytt?
I min region kostar det 100 kr att förnya recept utanför läkarbesök eller samtal med läkare man har ändå. Har läkaren missat att skriva ut recept så man får be om det efter samtalet eller besöket kostar det inget trots att det så att säga är utanför , men annars kostar det. Går på högkostnadskortet. Nytt sedan 2025 har jag för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund